Wat kost het buiten en binnen zetten bij jullie...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:19

Dat doen ze bij mij gewoon, zit bij de prijs in begrepen. Belachelijk als je daar extra geld voor moet betalen zeg!

Philadelphia

Re: Wat kost het buiten en binnen zetten bij jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:21

uuh voor stalling kost het 117 euro met hooi en water..... in de zomer zonder voer 95 euro plus biks en andere spullen

dan het weiland niet zo heel gek groot....15 euro per week plus biks en andere spullen

verder zit alles erbij in volgens mij (geen stapmolen)

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:26

bij ons 20 euro per maand voor 4 keer per week en 10 euro per maand voor 2 keer geloof ik. dan staan ze een uurtje ofzo in de paddock. de stalhouder doet dit niet zelf maar mensen die voor hem werken, dus daarom kost het extra.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:29

bij ons worden ze wel buiten gezet al moet ik het zelf doen omdat het paard dat ik rij niet zo heel lang naar buiten mag tenzij ze in een weiland met kort gras staat maar daar wordt niet voor gezorgd ondank dat er elke maand 250 euro wordt betaald de stapmolen mogen we 2 x per dag op bepaalde tijden een uurtje gebruiken wel slecht geregeld voor zoveel geld maaja het is niet mijn paard anders had ik daar wel weg geweest
ik heb voor mn eige paard gelukkig een eige plek ze kunnen dag en nacht naar buiten en weer de stal in als ze willen dat is beter geregeld

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:31

ik snap echt niet dat een pensionhouder daar geld voor durft te vragen! dat is net zoiets als bijvoorbeeld pensionstalling aanbieden maar dat je voor de weidegang nog extra moet betalen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:37

Rianneke schreef:
ik snap echt niet dat een pensionhouder daar geld voor durft te vragen! dat is net zoiets als bijvoorbeeld pensionstalling aanbieden maar dat je voor de weidegang nog extra moet betalen...

Dat is wel bij ons maar niet iedereen bij ons op stal wil weidegang
Bij ons kun je zelf een 'pakket op maat' samen laten stellen, wel of geen weidegang, wel of geen stapmolen, wel of geen solarium enz.

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:40

xandra17 schreef:
Bij ons is het bij de prijs inbegrepen van stal naar wei en van wei naar stal

Hoi,

Hier hetzelfde.

Groetjes

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:25

Moonny schreef:
Ik vind het nogal vreemd dat hier geld voor gevraag wordt eigenlijk.
Ik zet de paarden voor niks buiten en weer binnen, hoort er bij vind ik.

Ben ik met je eens...kijk dat je als klant misschien een kleine vergoeding extra betaald voor een solarium of stapmolen kan ik begrijpen. maar buiten en binnen zetten????nee

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:43

Bij mij zit het ook gewoon bij de prijs in. Raar dat er op sommige stallen nog extra geld voor gevraagd wordt.

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:24

Vind dat ook belachelijk zeg dat je daarvoor extra voor moet betalen ! Had er ook nog nooit van gehoord....

Ook ik krijg het gevoel dat als men hiervoor extra geld gaat vragen ...ze het meer om het geld gaat dan om het welzijn van de paarden .

Bij mij zit het iig bij de prijs inbegrepen

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:27

Bij ons zet de stalhouder de paarden 's ochtend buiten. Binnen zetten moeten we zelf doen. In het weekend zelf buiten en binnen zetten.

In de winter is er helaas geen weidegang en zet ik ze zelf zoveel mogelijk in de paddock. ALs je je paard dan in de stapmolen wilt wordt dat ook wel gedaan.

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 06:50

Bij ons op stal wordt dat gewoon gedaan. Ik wist helemaal niet dat er op sommige stallen geld voor moet worden betaald!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:30

Op een stal met ca. 300 paarden is het voor een staleigenaar natuurlijk onmogelijk om al deze paarden kosteloos buiten te zetten en binnen te halen... dan zou er geen tijd meer over voor blijven voor de andere werkzaamheden vrees ik. Ik begrijp dus heel goed dat bij ons op stal betaald moet worden voor een dergelijke service... Wat ik betaal laat ik even in het midden.

Clyde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:38

Wij zetten de paarden zelf binnen en buiten. We hebben hier een schema voor. In de praktijk moet je dus 1 of 2 keer per week de paarden binnen of buitenzetten.

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:55

Ik sta op een pensionstalletje en daar wordt het allemaal voor me gedaan. We hoeven daar niks extra's voor te betalen. Het zit bij de prijs inbegrepen.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:01

Bij ons is het inclusief.

Er zijn idd genoeg stallen waar je een pakket kan samen stellen en zo eigenlijk min of meer zelf bepaald wat je wel of niet betaald of wat je paard wel of niet krijgt.

Ik vind zo ie zo weidegang een eerste vereiste voor een stalling.

Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat op zondag en feestdagen de paarden niet buiten gezet worden en dat je dat dan zelf doet. Onze stalhouder doet het overigens wel, altijd en iedere dag.

EmMetjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:09

Daantje1981 schreef:
Geloof dat het bij ons 50 euro in de maand kost, buiten en binnen zetten. Dat is dan 5 dagen in de week. Zaterdag en zondag moet je het zelf doen.

Vrij prijzig dus..

Noem ik een koopje...als je het tenminste vergelijkt met de 115 euro die wij moeten betalen voor buiten en binnen zetten. Is ook allleen de werkdagen (ma-vrij).

Neemt niet weg dat ik ook 50 euro prijzig vind!

Regel het nu onderling met een vriendin die ook 2 paarden heeft en dat gaat prima en bespaart mij 115 euro per paard per maand (heb er 2) en haar dus ook!

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:06

happyjoyce schreef:
Bij mij zit het ook gewoon bij de prijs in. Raar dat er op sommige stallen nog extra geld voor gevraagd wordt.

Same here. Inderdaad vreemd!

Je moet het overigens wel zelf aangeven, of onderling regelen. Ze gaan helaas niet standaard dagelijks naar buiten met z'n allen, dat is dus echt je eigen verantwoording. In principe komt er niemand aan je paard, zonder dat je toestemming hebt gegeven (logisch)... Maar het allerliefste doe ik het gewoon zelf, zowel het buiten zetten als binnen halen (haar zachte gemurmel als ik haar kom halen, maakt dat ik helemaal week word van binnen )

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:15

Even uit nieuwsgierigheid een vraagje aan degenen die het raar vinden dat er apart kosten voor in rekening worden gebracht... waarom vinden jullie dat raar? Let wel; mijn paarden staan op een stal waar ca. 300 paarden staan...en mijn landjes zijn 10 minuten 'enkele reis'... Om ze zowel buiten als binnen te zetten neemt dus in totaal zo'n 40 minuten in beslag (10 minuten naar het landje, 10 minuten terug en dat x 2 )... en dat geldt voor veel paarden bij ons op stal omdat het zo'n groot complex is. En tijd kost geld... best logisch.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:16

Ludora schreef:
Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat op zondag en feestdagen de paarden niet buiten gezet worden en dat je dat dan zelf doet. Onze stalhouder doet het overigens wel, altijd en iedere dag.

Hoezo?? De koeien worden op zondag toch ook gewoon gemolken?? Als je de volledige zorg over dieren hebt, dan heb je dat 7 dagen per week. Dieren hebben schijt aan zondag.....
Het begint me overigens wel op te vallen dat degenen die voor extra's moeten betalen opvallend vaak in het westen van het land wonen. Ik kan me dan niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het een vorm van misbruik van de situatie is. Daar is veel minder serieus keuze in stalling, dus drijft dat niet alleen de prijs op, ook de uitwassen van "extra service"

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:21

Zit bij mij bij de prijs inbegrepen.
Alleen moeten we het op zon- en feestdagen zelf doen.

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:29

Vid wordt ook altijd buiten gezet en binnen gehaald. ook de pensionpaarden worden buiten gezet en binnen gehaald, dit zit bij de stalling in.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:28

nou wat een luxe allemaal.

ik sta op een pensionstal waar we het zelf mogen doen.

de wei is niet aan de stal maar een stuk verder langs de busbaan.
ik denk met heen en weer lopen zo`n 20min.
nou dat gaat de stalhouder niet doen hoor zou ook gekkenwerk zijn!

wij mogen zelf bepalen of je ze op de wei of op stal wilt houden.
en er zijn mensen bij die hun paard niet op de wei willen,om wat voor reden dan ook.

ook mesten doen we zelf,en je mag zoveel stro pakken als je wilt.
en ik betaal 180 euro op/m
ik weet ook een manege vlakbij waar je rond de 300 euro p/m betaal en daar zetten ze je paard buiten voor 1,50 euro per keer.
maar dat is wel een [?] sterren manege met 300 paarden.
daar hebben ze dus iemand ingehuurt om dat te doen.

ik zou [als ik er geen tijd voor had] wel willen betalen voor deze service.
maar, dat ligt er wel aan waar de wei is,is deze aan de stal [zoals op mijn vorige stal] dan lopen ze bijna zelf vanuit de box de wei .dan vind ik betalen onzin

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:32

vikki schreef:
Op een stal met ca. 300 paarden is het voor een staleigenaar natuurlijk onmogelijk om al deze paarden kosteloos buiten te zetten en binnen te halen... dan zou er geen tijd meer over voor blijven voor de andere werkzaamheden vrees ik. Ik begrijp dus heel goed dat bij ons op stal betaald moet worden voor een dergelijke service... Wat ik betaal laat ik even in het midden.

waarschijnlijk geen rib uit je lijf anders zat je hier niet

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:36

ik sta in Naarden, zo'n 60 paarden op stal.
Het ligt aan het soort pakket wat je hebt, de volpensionners hebben het bij de prijs in.
De hal-pensionners, zoals ik (zelf mestwen en voeren) betalen ervoor.
Dan ligt het er ook nog aan in welke wei je staat....
ver weg of diochtbij.
De koste zijn dan 10 of 13 euro per maand voor in en uitzetten.
Losse keer kost 3 euro...

Vind het ook achterlijk dat je ervoor moet betalen, maarach.... zo is overal wat...