middeltjes tegen vliegen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:23

Ik geef al een paar weken knoflooksnippers en t werkt echt goed moet ik zeggen, als er veel vliegen zijn zitten er maar weinig op Snow. Alleen stinkt t idd behoorlijk, je ruikt t nog heel lang na aan je handen en aan de snoet van je paard...

Wisten jullie trouwens ook dat je de eerste keer een grotere hoeveelheid moet geven, anders werkt het niet ofzo.. Ik weet niet meer waarom, maar zoiets is mij verteld.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:13

iloontje87 schreef:
koffie? gewone zwarte? maar k heb 2 WITTE paardjuhs! Haha!
dan worden ze toch smerig bruin? groetjes ilona.

nee hoor, ik smeer het ook op mijn paardjes bles, en je ziet het niet Tong uitsteken
En anders was je hem daarna toch ff Haha!

noeska_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:42

ik heb vee rust dat helpt perfekt.
het is ook niet zo duur 7,50 euro voor een grote bus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:40

Ik heb vandag voo rhet eerst kofiie gespoten op mijn paard tegen de dazen. En volgens mij hielp het nog ook! Niet tegen de gewone vliegen maar de dazen gingen weg...
Verder gebruik ik ook Veerust en nog een vliegenspray van Roccade (ik weet de naam niet meer maar die kwam goed uit een test van Cavallo en St.Georg). Phazer van neovet schijnt ook wel goed te zijn.
Overigens beviel de koffie mijn paard ook erg goed. nooit geweten dat paarden dat lekker vonden (hij stak zijn tong naar buiten om de koffie op te vangen die ik op zijn hoofd spoot...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:55

carina"]
[quote="runningkawa schreef:
Ik gebruik als er niet te veel dazen zitten dettol gemengd met water.

ehhhh dettol? wat was dat ook al weer? niet iets van een ontsmettingsmiddel?
[/quote]
klopt je mag het ook gebruiken voor een ontstoken wondje of zo.
Zo worden ook nog eens alle beten ontsmet Haha!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 01:43

Hoi! Mijn vriend gebruikt het middel Coopertix voor zijn koeien en schapen. Ik heb het ook uitgeprobeert bij de paarden en het werkt redelijk. Mijn paard blijft tijdens het rijden niet helemaal daasvrij dus gebruik ik daarnaast nog deo-vet. En dat werkt prima. Coopertix breng je een keer per 7 a 8 weken aan op de rug en is o.a. verkrijgbaar bij de Welkoopwinkel. Ongeveer 100 gulden voor een liter. Prijzig maar je doet er erg lang mee. Per keer mag je maximaal 10 ml gebruiken!