koker schoon maken ja of nee?En hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:50

Mijn pony stelt het altijd wel op prijs als ik het doe Hij laat zijn piemel niet zakken maar zijn koker schoonmaken vindt hij geweldig Als ik zie dat hij zn piemel uit heeft en ik doe een poging tot schoonmaken is hij er ook altijd heeeeel snel weer in, dat vindt hij echt niet leuk.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:50

Carolinef schreef:
ik doe het wel, met warm water en een zachte spons, mijn ventje vindt het helemaal te gek,

Bah!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:02

Helemaal te gek ..
Nouja, zo kun je het tenminste wel goed schoonmaken..
Een speciale 'shampoo' ervoor is bijv. Exalibur.

Tinky12

Re: koker schoon maken ja of nee?En hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:19

Tsja....ik heb ook een ruin en hij produceerd veel kokervet.Zijn koker is best schoon,maar af en toe sop ik toch lekker de boel uit.
Ik gebruik handwarm water en een washandje.Gaat prima,hij vind het niet echt super,maar hij blijft braaf staan.

Wat ik nog wel even op wil merken...ik las op de vorige pagina dat iemand Sedaline gebruikte hiervoor.....wees daar asjeblieft voorzichtig mee!!
Sedaline is een tranquilizer en zorgt ervoor dat het paard ontspant,bij hengsten/ruinen komt het dan voor dat ze de penis uitschachten.Als deze toestand te lang zo blijft,kan het bloed niet meer terug en kan de penis niet meer ingetrokken worden.In het ergste geval moet er penis-amputatie plaatsvinden.
Zie dit dus niet als een handig "hulpmiddeltje",maar bedenk goed wat de risico's zijn die eraan vast zitten.Had in een ander topic ook voor gewaarschuwd....maar doe het hier maar weer.

Het is jammer dat mensen die het middel kopen niet wordt gewezen op de nadelen van dit product...het staat ook in de bijsluiter...helaas wordt die weinig gelezen.

Groetjes,Tinky

as_trid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:27

ik heb al meerdere pogingen gewaagd bij mijn ruin maar als ik alleen al in de beurt kom bij zijn koker gaat hij al slaan

choor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:53

Bij mijn vorige pony moest het wel, hij ging dan echt zo staan van: Oh, oliebol, ik kan niet meer plassen! Dus heb ik advies opgevolgd en af en toe schoongemaakt. Mijn nieuwe paard wil het trouwens absoluut niet hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:15

as_trid schreef:
ik heb al meerdere pogingen gewaagd bij mijn ruin maar als ik alleen al in de beurt kom bij zijn koker gaat hij al slaan

Zou ik het hem toch maar leren. Wat doe als hij eens een verwonding oploort aan zijn koker? Kun je hem niet eens behandelen............

Noompiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:25

ik moet er bij de mijne echt niet aan komen hoor dan gaat ie trappen enzo...

Ik doe vaak de harde spuitlangs er ff goed in spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:05

JA.

Ik maak hem schoon als ik het nodig vind, dat doe ik met ontsmette handen, en haal dan alle klonten weg (die zwarte vieze dingen!), en daarna ontsmet ik mijn handen weer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:17

ShannaY schreef:
JA.

Ik maak hem schoon als ik het nodig vind, dat doe ik met ontsmette handen, en haal dan alle klonten weg (die zwarte vieze dingen!), en daarna ontsmet ik mijn handen weer.

wegwerphandschoenen werkt een stuk simpeler en hoef je bovendien geen moeite te doen om die stank van je handen te krijgen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:15

Washandje gaat ook prima hoor

Groetjes,Tinky

olocip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:44

Vroeger deed ik het niet omdat hij het niet toeliet,
maar toen kreeg hij een ontsteking.
(leek wel een hengst ineens !)
Daarna braaf regelmatig gedaan. Met eten kwam
"de slurf" altijd naar buiten en kon ik 'm grijpen,
en met beentjes afspuiten in de zomer deed ik
ook vaak gewoon de slang in de koker zodat het
schoonspoelde.

Djantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:49

Ik ken een vrouw die heeft een hengst en die maakt de koker gewoon schoon met babydoekjes ( heb er zelf geen ervaring mee,, heb zelf een ruin ) dat paard laat dat toe,, en geniet er wel van

olocip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:09

Djantje schreef:
Ik ken een vrouw die heeft een hengst en die maakt de koker gewoon schoon met babydoekjes ( heb er zelf geen ervaring mee,, heb zelf een ruin ) dat paard laat dat toe,, en geniet er wel van

bij een ruin moet je ook de koker zo nu en dan uitwassen hoor.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:18

Ik doe het alleen als ik er de kans voor krijg, en dat is niet vaak. Ik moet ook echt heel snel zijn bij hem want hij trekt hem altijd weer heel snel in. Als ik er naar wijs trekt hij hem al in

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:13

Nou ik zou best de koker van mijn ruin willen schoonmaken! Maar ik mag er echt niet aan komen van hem.
Dus kan ik niks anders doen dan toekijken hoe vies en vellerig hij er af en toe bij hangt
Maar ik las een scheutje baby olie op op spuiten?? Kan dat dan geen kwaad?
En doe je dat dan zonder dat ding aan te raken?

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:11

ik heb ook een ruintje, maar ik doe het eigelijk nooit, omdat hij zijn penis terug trekt voordat je ook maar de kans krijgt om het schoon te maken iemand ideetje?

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:32

Je kunt de koker ook schoonmaken als een paard zijn piemel in heeft hoor... Gewoon met je arm die koker in en soppen, mijn knol zn piemel wordt daar ook altijd wel mooi schoon van

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:01

lekker onderwerpje toch eigenlijk ik kan er wel bijkomen sinds kort, maar gebruik liever geen zeep enzo, want dat is vaak alleen maar slecht, haalt hun eigen 'smeer' waar vitamine spul enzo in zit weg. Ik maak het ook bijna nooit echt schoon, maar hou het wel bij en ga er soms met mijn hand langs dat de velletjes eraf vallen..

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:10

Ja maar wat als hij het nou gewoon niet toelaat?
Ik ga echt niet met mijn hand in zijn koker hoor!!! Ik weet zeker dat hij trapt dan!
Dus.....hoe krijg je het dan wel schoon?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:05

toen ik vroeger dit topic las heb ik me doodgelachen

nu heb ik het overlaats ook moeten doen bij onze ruin

de dieranarts raadde het aan omdat hij altijd naar zijn buik stampte richting koker, en hebben we dit ook gedaan, er kwam veel vuil uit, we deden dit met detol en daarna goed naspoelen, het is m'n vriendin haar vz paard, maar ik moest het doen .... >;)

sja ik wist waarschijnlijk beter hoe..

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:03

Die van die van mij is op het moment uhmm... niet zo fris ogend (wat een uitdrukking). Er hangen echt veel vellen aan, maar ik mag er niet bijkomen want dan word ie echt agressief dus tja.. probleem...
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 05-06-06 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:04

Dan ben ik blij dat mijn pony hem regelmatig buitenboord heeft, dan kan ik even met een spons erover. Hij ziet er ook gewoon schoon uit, ben ik wel blij om.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:28

madelon31 schreef:
Ja maar wat als hij het nou gewoon niet toelaat?
Ik ga echt niet met mijn hand in zijn koker hoor!!! Ik weet zeker dat hij trapt dan!
Dus.....hoe krijg je het dan wel schoon?

Je moet je paard OVERAL aan kunnen raken en schoonmaken! Kwestie van hem leren dat hij het accepteert. Daar zul je echter wel tijd en moeite in moeten steken, het komt je niet aanwaaien.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:36

Bij mijn verzorgpony's deed ik het ook altijd geen prettig karweitje maarja het hoort erbij.. Ik deed het altijd met een spons en lauw water ...