paarden met een strak afgetraint lichaam, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:47

een afgetraind paardenlijf heeft alles te maken met de juiste voeding en training. maar niet ieder paard krijgt zo'n heerlijk afgetraind lijf, het heeft ook heel erg met bouw te maken, net als bij mensen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:39

ja dat weet ik wel, maar wat is de JUISTE voeding? weinig gras en meer hooi, maar dat lijkt me nu ook weer niet alles, in de wei eten ze automatisch gras die vol voeding zit die gezond voor het paard is. Veel training is me wel duidelijk, zijn er ook oefeningen die je kan doe voor goede spieren? springen misschien?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:07

Qua training: schakelwerk, redelijk intensief qua inspanning (in verhouding met de conditie van het paard) en de training opgebouwd met intervallen. Dus 10 minuten aan de gang, 1 minuut lang teugeltje stappen en weer aan de gang. Verder is een keer naar buiten voor een galoptraining ook nooit verkeerd natuurlijk!

Qua voer: ruim voldoende góed ruwvoer, de merrie die ik nu rijd staat op redelijk droog, erg grof kuilgras en daar krijgt ze onbeperkt van (niet elk paard kan onbeperkt kuilgras knabbelen, stap dan over op hooi). Verder krijgt ze dagelijks 2kg basisbrok (aangezien de andere merries niet op sportbrok hoeven ) en dat wordt aangevuld met zo'n 2kg PowerPlus Mix en Kentucky Lite-E van Havens (1/2 om 1/2 gemengd). Speciaal voer voor paarden die dik in training staan met alles erin voor een goede spieropbouw, afvoer van afvalstoffen en ruim voldoende vitaminen/mineralen/electrolyten. Daarnaast krijgt ze nog een flinke scheut appelazijn erover, ook voor de afvoer van afvalstoffen.

Resultaat: paard dat zeer strak in haar vel zit, bruist van de energie en daarnaast erg makkelijk en soepel in het werk is, qua spieren.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:27

bedankt