Witte staart??? Vanish Oxi Action!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:52

tis niet natturlijk kan natturlijk wel....
wij doen het gewoon wassen iedere keer!
geen rommel dr in ofzo gewone shampoo

carin

Re: Witte staart??? Vanish Oxi Action!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:33

Netje schreef:
Lijkt me onzin hoor, dat het schadelijk zou zijn.... Ik gooi het altijd bij de was en niemand heeft er last van (geven ze ook zelf aan één schepje bij iedere was). Er is trouwens nu ook Vanish Oxi Action White, misschien gaat het daar nog beter mee..
Ik was er altijd de witte broeken mee na een wedstrijd en die zijn dan weer helemaal spierwit.

Je gooit het bij je was........ja en er is een nog aggressievere vorm te krijgen.........witte rijbroeken op de koop toe.....
maar dat smeer je toch niet op je paard dan ??
Ook niet af en toe ?
Er zit een chloorachtige troep in, ik denk dat als je, wat RunningKawa zegt, de staart bijhoudt, je toch het best bezig bent.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 10:05

Bedankt voor de reacties!

Dat het chemisch is ben ik met iedereen die dat zegt eens, dat spul is ook voor wasgoed niet echt aan te raden om vaak te gebruiken.
Zoals al werd gezegd moet je het niet op de staartwortel gebruiken, en flink naspoelen.
Ik was de staart van mijn schimmel nog geen 4 keer per jaar (we rijden geen wedstrijden, alleen recreatief), maar zo af en toe wil je toch dat ze mooi voor de dag komt. Het lijkt me niet dat een staart veel slechter wordt als je hem maar een paar keer per jaar wast met dit spul. Het was voor mij de eerste keer (pakte Biotex uit het kastje en zag Vanish staan en dacht "dat kunnen we ook wel eens proberen).
Normaal ben ik zo lang bezig met het schoonmaken van die staart dat dit wel een uikomst bood.

De meningen zijn dus nogal verdeeld, ik denk dat een keer proberen geen kwaad kan, houd de dosering laag en spoel heel goed na.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:35

Cyntje schreef:
Ik denk dat zo´n middel aardig agressief en hardnekkig is op den duur!
Zo is het namelijk ook slecht om je dekjes met Biotex te wassen ivm brandplekken op de rug van het paard...
Ik zou het eerlijk gezegd toch maar met een ander middeltje proberen...

Dat biotex brandplekken zou geven op de rug is grote onzin. Biotex (groene) is juist zo'n beetje het veiligste wat je kunt gebruiken omdat het absoluut niet agressief is. Biotex werkt met biologische enzymen, die niet schadelijk zijn.
Biotex is ook, net als bijvoorbeeld Soda, heel goed te gebruiken om te ontsmetten. Mijn veearts adviseerde het zelfs bij mok omdat het ontsmet en een licht uitdrogend effect heeft.
Ik doe de benen van mijn paard (tinker) ook altijd met Biotex (goddank heeft hij een zwarte staart ), en dan staat hij rustig een 20 minuten met zijn been in een emmer te weken, nooit wat aan overgehouden.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:37

Ik zou Vanisch absoluut niet gebruiken. Veel te agressief spul...

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:41

Nou ik heb les gehad van de ex-groom van eric van de vleuten en zij raadde dit af, maar nou zit ik me te bedenken of het wel biotex was, maar iig wel een agressief vlekkenverwijderaar!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:44

Ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat het WEL schadelijk is, zeker voor het haar van de staart, telkens het je het wast met die vanish zooi dan zal de staart dunner worden.
Als je ook nog is de benen er mee gaat wassen dan zal je paard irritaties krijgen aan de benen.
jij DENKT van niet, maar je weer het niet zeker, je gaat toch je paard niet wassen met zooi als je niet ZEKER WEET dat het onschadelijk is voor je paard?

Biotex is zeker weten onschadelijk, niet duur, en je paard krijgt een prachtige witte staart van.
Daarnaast zijn er ook nog tal van producten te koop die speciaal paarden zijn ontwikkeld om een mooi witte staart te krijgen.

En als je paard zijn staart daar allemaal niet schoon van word dan moet je hem misschien van vaker uitmesten....

(sorry voor deze wat pinnige reactie maar ik kan me erg kwaad maken over mensen die niet de veiligheid en gezondheid maar het showgehalte van hun paard voor op stellen)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:47

Ik zou het niet doen....

Mijn moeder had keer spijkerbroeken ermee gewassen en mijn bovenbenen waren superrood en super geirriteerd (jeukte als de *piep*).

Na 2 weken hadden paar familieleden en de familie van de buurvrouw (incl. buurvrouw) er ook last van.

Spul is nooit meer in huis gekomen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:50

Als ik een te veel er van bij de was doe heb ik allemaal witte plekken in het goed wat er niet meer uit gaat. Flink naspoelen heeft geen zin want het is in aanraking geweest met het te wassen product.

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:58

Arrabel schreef:
En als je paard zijn staart daar allemaal niet schoon van word dan moet je hem misschien van vaker uitmesten....

(sorry voor deze wat pinnige reactie maar ik kan me erg kwaad maken over mensen die niet de veiligheid en gezondheid maar het showgehalte van hun paard voor op stellen)

Ik ben het hier niet mee eens, mijn "witte" verzorgpony wordt heel vaak uitgemest, ze poept/plast niet veel, haar stal is bijna schoon, en haar staart is zo bruin als mijn paard . maar dat komt omdat ze gewoon een ontzettende viespeuk is, veel van rollen houdt en haar staart niet omhoog doet bij de grote boodschap. dus die staart houd je niet schoon door vaker uitmesten. Van de agressie van Vanish ben ik het wel eens, het is nogal chemisch spul. daarom zou ik ook eerder biotex gebruiken .

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:35

Ik zou het ook niet doen, ik zou het bijhouden zoals RK zegt,
of gewoon goede paardenproducten of een veilige shampoo gebruiken.

Je moet iets nemen waar JIJ jezelf ook mee zou douchen En lekker je haar mee zou wassen, als het geen paardenproduct betreft

Ben blij dat ik een bruintje heb Staart zwart maken is makkelijker

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:19

ik gebruik altijd groene zeep, dat is natuurlijk ik was de staart iedere zaterdag en hij is nog steeds heel mooi en vol.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:19

Ja groene zeep is ook goed...

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:23

p.s Betadine Shampoo is altijd goed! Het ontsmet direct de wondjes! Met wassen ook altijd goed de staartwortel afdrogen ivm irritaties!