Rijden in een weiland.. ( Als je geen bak hebt )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:51

Ik reed eerst ook vaak in de wei (als de bak weer eens té nat was) Maar toch vind ik in de bak veel fijner. Ik merkte ook aan mn paardje dat hij in de bak veel geconcentreerder was dan in de wei

Lady_Sharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:32

hasten schreef:
Heb ooit eens gelezen dat je niet in een weiland moet gaan rijden omdat je paard dat als 'vrij' stuk ziet.. Dus een stuk waar ie niet hoeft te werken.

Nou . die van mij doet er niet zo raar bij ,,
Maar .. het kan zijn dat dat wel zo is .
want mijn vriendin die heeft een keer in een wei
gereden ,, en de pony zag het niet echt zitten

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:17

Er komt binnenkort eindelijk een bak waar ik mijn paardje heb staan. Omdat er wel gezegd was dat er een bak zou komen ...maar door omstandigheden van de stalling het er niet van gekomen is heb ik deze winter in een weiland moeten rijden.
Ben gaan rijden als het niet al te nat was...nou nooit meer !

Ben met paard en al onderuit gegleden en hierbij mijn voet gebroken. Heeft 3 maanden geduurd voordat ik weer kon rijden!
Inmiddels is het weer beter en de bak (...weiland) droog en kan ik rijden.

Maar zodra het weer geregend heeft is het weer glad en ik stap er dan echt niet meer op ! Heb geen zin om weer iets te breken.
Ik kan dan ook niet wachten tot de bak er dan eindelijk ligt !

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:36

Ik rij me hele leven al in de wei, nooit problemen gehad. En op wedstrijden met nat gras is het erg handig. Terwijl iedereen door de baan glibbert en glijdt, rij ik op me dooie gemakkie mijn proefjes. Mijn paarden zijn er aan gewend. Alleen met jonge paarden rij ik liever in een bak omdat die nog niet zoveel balans hebben.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:14

Ik rij ook altijd op de wei want ik heb geen bak. Af en toe rij ik wel eens ergens in een bak. Heb dan af en toe wel het idee dat het beter gaat. Mijn paardje is overigens wel eentje die stevig op de benen staat en niet snel glijdt.

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:18

ik rij eigenlijk altijd in de bak, maar de bak is nogal zwaar.
Gelukkig heb ik laatst uitgevonden dat ik ook in het weiland kan rijden
dat rijd veel fijner, en daar kan ik ook beter me oefeningen oefenen dan in die zware bak

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:08

In het begin toen we Icoon net hadden. Vond hij de weide maar niets! Hij wou zo over het draad heen springen en werd gewoon 'gek' als ik alleen op hem reed in de weide. Gelukkig is het nu over en kan ik in me eentje in weilanden rijden wanneer hij wilt! Hij vind het nu niet meer eng.

Dus ik ben gelukkig niet de enigste die in een weiland rijd!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:13

weiland rijde is dat niet zo'n gedoe? elke keer proppen indraaien etc. zonder proppen gaat mijn paard echt met zijn achterhand onderuit. (nog niet zo sterk in achterhand) dus maar blij dat ik een bak heb

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:23

Karoliefje schreef:
weiland rijde is dat niet zo'n gedoe? elke keer proppen indraaien etc. zonder proppen gaat mijn paard echt met zijn achterhand onderuit. (nog niet zo sterk in achterhand) dus maar blij dat ik een bak heb

Mijne heb nog geen ijzers. Maar zowel. Dan maar proppen als het niet gaat Moet er toch wat voor over hebben?

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:31

die van mij heeft wel ijzers, maar ik draai dan geen proppen in hoor.., ik rijd ook alleen in de wei als het echt droog is. En er staat ook geen lang gras in dat land.. duss dan kan het prima zonder proppen

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:10

Ik rij als de wei goed droog is ook wel eens in de wei. Ookal hebben we 10 meter verder een bak liggen.. dan moet je weer door al die draden heen.. en als je haast hebt is in de wei makkelijker haha.
Ik rij echter nooit serieus (echt trainen) in de wei, behalve mijn polocrosse training wel eens.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:52

Met mijn vorige vzpony ging ik ook vaak hobbelen in de wei, met een smal stuk en 2km lengte van voor naar achter niet de meest ideale bak, maar toch altijd wel een heerlijk stuk om te crossen

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:57

Ik rij ook bijna altijd in de wei!
Heb wel een bak maar dat is 15 min verderop.
Ik rij zonder stiften het hele jaar rond, zonder te glijden!

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:13

ik rij sinds 2/3 weken in de wei.
De wei waar ik in rij is helemaal vlak, op een paar geultjes na.. maar die zijn goed te zien en daar heb je geen last van

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:28

Ik rij ook in de wei als het droog is, vierkant beslagen en ze gaat niet onderuit. Maar ze is het ook gewend. Ik vind in de wei best lekker rijden omdat het niet zo zwaar is maar het is wel jammer dat ik geen letters oid heb.

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:31

Bij de vorige stalling reed ik ook regelmatig in de wei (met name als de bak te nat was, de wei lag iets hoger, en was daardoor eigenlijk altijd mooi droog).
Mijn paard loopt op een vlakke bodem ook beter als in een rulle bak. Misschien juist wel doordat we het jaren zo gewend zijn... Dat het een kwestie van trainen is voor ze lekker in een redelijk zware bak loopt...
Mijn paard staat niet op ijzers, en dus viel het met de gladheid wel mee. Was het wel wat gladder, dan ging ik meer lange lijnen rijden en overgangen dan kleine voltes en wendingen en dergelijke.

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:03

ik heb net als de beginster ook alleen een weilad en de les in de bak. Ik merk weinig verschil alleen dan dat je in de wei de uitgang ziet en die wel heel leuk ik. Dus 1 hoek gaat wat lastiger voor derest kan je der bijna altijd in rijden. Als hij te nat is ga ik op het strand oefenen ook wel leuk en krijgt ze sterke achterbenen.

igor001

Re: Rijden in een weiland.. ( Als je geen bak hebt )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:50

ik rij ook wel eens in het weiland maar meestal dan in het bos want in het weiland trap je al gauw het gras kapot

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:58

Ik rijd Auk ook vrij vaak op de wei.
Meestal gaan we het bos in, maar als er even goed gegymnasticeerd moet worden, dan dressuren we op de wei.
Dit omdat we maar heel af en toe gebruik kunnen maken van de bak op de manege

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:06

als het te nat is rij ik gewoon in mn bak maar als het weer en de grond het toe laten rij ik lekker in de wei af en toe een wedstrijd racen met mn shetjes ook leuk maar niet te vaak hoor hahahaha ik krijg zelfs met mn paard les in de wei als het goed te rijden is

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:09

Ik rij nooit in het weiland eigelijk, tenzij ik een soort buitenrit maak. Bij ons zijn er weilanden met sloten ertussen, maar dan zijn er een soort bruggetjes tussen, waar je overheen rijd. Was altijd erg leuk met mijn vorige verzorgpony

Verder is het natuurlijk leuk als recreatie maar al rij je dressuur zou ik op zoek gaan naar een bak waar ik in mag rijden

Tibamar

Re: Rijden in een weiland.. ( Als je geen bak hebt )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:46

Ik rijd ook op een weiland. Gaat gewoon goed

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:05

RicardoOpa schreef:
Verder is het natuurlijk leuk als recreatie maar al rij je dressuur zou ik op zoek gaan naar een bak waar ik in mag rijden

Ik rijd ook gewoon dressuur op het land hoor, heb nou eenmaal niet de beschikking over een bak.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:26

ik heb wel een bak helemaal voor mn eige alleen wel lekker maar heb gisteren gewoon les gehad in het land ook lekker en ze liep super als ze zo ook op wedstrijden gaat lopen vlieg ik de b uit

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:22

Ik reed eerst altijd in een bak en sinds dat mij pony thuis staan altijd in de wei..
En me pony loopt lekkerder dan in de bak..
Maar als het echt nat is in de wei rij ik wel een een bak..