Hoe krijg je je zwarte pony weer zwart ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:01

Speciale shampoo's.
Ook biergist wil wel es helpen, bevat vit.B , is goed voor haren,huid en hoef enzo.

Lottie84

Re: Hoe krijg je je zwarte pony weer zwart ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:03

UV deken kopen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:39

als je een paard of pony hebt die niet gitzwart is, dus vaalzwart of zwartbruin, dan zou ik zeggen jammer dan. die houdt je nooit zwart wat je er ook aan doet. het is voor mij sowiezo geen reden om een paard onder dek te zetten en al helemaal niet binnen op stal. mijn zwarte twenter gaat volgend jaar gewoon bruin verbleekt naar de keuring.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:45

Voedingssupplementen zoals 'black as night' zijn pure geldverspilling en net zo onzinnig als het voeren van koffiedras. Haarkleur wordt genetisch bepaald en niet door voeding.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:08

Hobby schreef:
Voedingssupplementen zoals 'black as night' zijn pure geldverspilling en net zo onzinnig als het voeren van koffiedras. Haarkleur wordt genetisch bepaald en niet door voeding.

Dat niet alleen, verbleken geschied van buitenaf en haar is dood materiaal...........

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:29

Ik heb ooit eens de tip gekregen om paprikapoeder (1 theelepel per dag) door het eten te geven. Schijnt ook het hoofdbestanddeel van "black as night" te zijn. Is alleen veel goedkoper.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:08

je hebt idd dat "black as night " , en je hebt ook shampoo voor zwarte paarden....

en somers natuurlijk een dun zomerdekentje omdoen als je hem in de zon zet kan het wle voorkomen..

maarja.. waarom zou je je zwarte paard persé eer zwart willen maken? ik neem aan dat ie swinters toch vanzefl wel weer de zwarte kleur terug krijgt?

diewertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:28

Mijn friesje heeft zomerexceem dus die krijgt de hele zomer lekker zijn exceemdekentje op. Blijft ie zwarter onder en geen last van jeuk . Als het echt te warm wordt haal ik hem overdag naar binnen en zet hem 's avonds weer buiten.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:01

niet meer in de zon zetten haha of idd net zoals diewertje zegt, een exceemdeken op doen, heeft hij meteen geen last meer van vliegen (tenminste..... )

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:02

BrittKitt schreef:
watervaste stift

Whaha Die's goewd

hmmm... misschien ook eens bij mijn 2 verzorgshets proberen...

Maysie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:51

black as knight voeren

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:04

Maysie schreef:
black as knight voeren

Dit werkt dus niet....

Ik heb mijn paard 's zomers een uv werende vliegendeken van Harry's horse op, en spuit dr altijd na het rijden helemaal af...... Dat is het enige wat nog een beetje helpt tegen het verkleuren...... Ook die shampoo's enzo werken niet...... Dit jaar krijgt mn paard een veulen dus zal ze geen dek dragen (tenzij ze weer zo'n last heeft van staak vliegen) En als het veel te warm wordt voor ze gaan ze overdag naar binnen......

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:27

Black as Knight, is zonde van je geld, en nog pokkeduur ook!
Mijn Shettie krijgt gewoon een UV deken vvan HH op, en verder is er helaas weinig aan te doen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:58

ik heb gehoord dat veel wortels eten ook goed helpt.

toen rambo wedstrijden reed kreeg hij er heel veel, nu nog steeds trouwens.

en shampoo voor zwarte paarden

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:01

Ja, dat zeg ik gamma

Nee grapje... ik zou het niet weten...

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:38

je paard niet nat in de zon zette
en anders lukt het niet
beauty wordt ookalweer bruin

Everest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:16

OrissE_GipsY schreef:

maarja.. waarom zou je je zwarte paard persé eer zwart willen maken? ik neem aan dat ie swinters toch vanzefl wel weer de zwarte kleur terug krijgt?

Dat hebk eigenlijk al n paar keer gezegd.. zn ras hoort gewoon zwart te zijn...

Kvind t niet erg als hij bruin is.. maar omdat t bij zn ras hoort vraagk me af of der iets was waarmee je hem zwart kan houden,,,

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:21

Ik heb een idee! Als je je paardje nou de hele dag op stal laat staan, wordt ie niet bruin en hoef je ook geen weiland te huren

Maar even serieus, wat maakt het uit dat je paardje bruinig wordt? Dat maakt toch niks uit? Ik vind het schattig

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:56

Ik heb het ook met mijn pony, ik ga dr niet binnen houden of dekens omdoen in de zomer, niks aan te doen, dan maar bruin s zomers.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:51

Mijn pony word ook weer bruin jammer dan.Ik kan me er niet druk over maken.Bij mij op stal staat iemand met een fries en die maakt zich er dus wel druk om.Elke keer als ze gereden heeft word zij afgespoten en ze staat altijd met een UV deken op in het land.Ik zou mijn pony niet de hele zomer een deken op willen leggen mijn pony ziet dat zelf ook niet zitten

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:46

Mijn paard heeft dus ook zo'n deken op zoals ik al zei, en het is onder die deken ook veel cooler..... Ze kan zonder dat dek heel erg staan zweten van de warmte, en met dek heeft ze daar geen last van, dus in mijn ogen heeft mijn paard er geen last van....

@LauraMc: Ze heeft net boven jou post alweer uitgelegd waarom..... En ik moet zeggen dat ik het me goed voor kan stellen....
Dit is mijn paard in de winter:
Lady winter
En dit in de zomer met deken op:
Lady
En dit is in de zomer zonder de deken op:
Lady verkleurd
En zo staat ze er dus bij in de zomer:
Lady wei

Ik vind haar verkleuring dus alles behalve schattig.......

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:14

Bel eens met het frieze paardenstamboek!Misschien kunnen die je de tip geven die je nodig hebt?

Everest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:40

saffier schreef:
Mijn paard heeft dus ook zo'n deken op zoals ik al zei, en het is onder die deken ook veel cooler..... Ze kan zonder dat dek heel erg staan zweten van de warmte, en met dek heeft ze daar geen last van, dus in mijn ogen heeft mijn paard er geen last van....

@LauraMc: Ze heeft net boven jou post alweer uitgelegd waarom..... En ik moet zeggen dat ik het me goed voor kan stellen....
Dit is mijn paard in de winter:

Lady winter

En dit in de zomer met deken op:

Lady

En dit is in de zomer zonder de deken op:
Lady verkleurd
En zo staat ze er dus bij in de zomer:
Lady wei

Ik vind haar verkleuring dus alles behalve schattig.......

hehe, eindelijk... ik begon me al n beetje af te vragen of iemand toch nog gelezen had wat ik overal al geschreven heb....

Kheb echt t beste voor met mn paard... ik vind hem supergeweldig.. al is hij pimpelpaars met oranjegroenige stippen... dan blijf ik echt nog wel van hem houden hoor!!
maar hij hoort gewoon zwart te zijn... dus daarom vroeg ik me mss af of er mensen waren die mss toevallig n makkelijke oplossing hadden... als die er niet echt is... hebk pech... en daarom gaak niet minder van hem houden... maar ik vroeg t me gewoon af...

En @ saffier.... dat kleurverschil bij jouw paard is bijna net zo groot als bij mijn Everest... en dat past dus eik echt niet bij n ras dat zwart hoort te zijn ... :S Dus ik snap jou volledig
Laatst bijgewerkt door Everest op 23-04-06 17:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Everest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:40

aerdenhout1 schreef:
Bel eens met het frieze paardenstamboek!Misschien kunnen die je de tip geven die je nodig hebt?

hmm goed idee ... mss dat ik dat zou kunnen proberen