Vlasstrooisel ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:13

Dat worden proppen als het gegeten word hoorde ik

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:55

tiger17lisa schreef:
Weten jullie misschien ook of de mestboer ook vlas meeneemt, van zaagsel weet ik wel dat ze het niet willen hebben maar van vlas niet.
De rest van mij stal staat namelijk gewoon op stro maar mijn paard eet zovel stro dat is echt niet goed meer.
Alvast bedankt!

Gewoon even bellen en dan weet je het ook.
Al ga ik er van uit dat hij het gewoon meeneemt. Als je enigszins verantwoord uitmest, heb jij maar weinig aan de mestboer mee te geven.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:40

Volgens mij is vlas gewoon een natuurproduct net als stro,is dus vast geen probleem en het composteerd mooi.

apenstaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:50

Mijn paard at juist houtkrullen met koliek als gevolg vandaar dat we over gegaan zijn op vlas. Dit eet hij echt niet. De smaak hiervan is bitter. Ik neem aan de je paard voldoende ruwvoer tot zijn beschikking heeft.

Toen de box net met nieuwe vlas lag was het wat glad, maar na 2 dagen was dit wel over.

Bij ons mag het vlas met het stro mee, de houtkrullen niet.

Lin4Life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:23

Wij hadden de paarden eerder thuis ook op vlas staan. Wij hadden ook dat de paarden uitgleden doordat het te glad was. je kan het bijvoorbeeld mengen met eerst een laagje gehakseld stro of krulle op de grond.
Tegen het opeten is er ook een speciaal vlas op de markt waar een luchtje aan zit als ik het goed heb. zoiets heb ik ergens een keer op een evenement gezien.

isabel21

Re: Vlasstrooisel ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:06

bij mij op stal was er ook een paard die zijn vlas opat maar toen hebben ze er een ander paard opgezet en toen at ze er niks meer van..misschien een idee..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:42

Wij hebben ook vals. Ideaal.

Mn pony at het de eerste dag ook op, daarna niet meer. Wel zorgen dat er voldoende hooi ed aanwezig is..

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:21

Mijn paard eet het vlas ook op (kleine beetjes) Met een voerbal doet ze het niet meer.