eten jullie paardenvlees?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:32

Geen probleem, de meeste paarden die geslacht worden hebben een beter leven gehad dan de koeien, varkens en kippen die we met z'n allen verorberen Vork Paardenrookvlees is lekker, en de beste hachee maak je ook van paardenlappen. lekker!

ik vind het hypocriet om wel koe, varken, konijn en andere lieve dieren te eten, maar geen paard omdat je daar nou toevallig op kunt hobbelen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:43

Wij (kaat en ik) zijn allebei vegetarisch, uit principe, niet omdat we het niet lekker vinden....
Wij vinden het alleen niet gerechtvaardigd dat dieren moeten sterven en nooit daglicht te zien krijgen, omdat wij dat lekker vinden Frusty Frusty
Wij kunnen namelijk gewoon iets anders eten, een kat bijvoorbeeld zou er wel in gaan Extreme duivel
nee, dat is een grapje hoor!!!!!!!!!
Wij zijn blij dat we geen vlees eten, maar goed, dat moet iedereen zelf bepalen, hoe belangrijk hij of zij een dierenleven vindt.......

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:16

NOOIT!!!!
ik eet geen paardenvlees en nooit frikandellen..ik moet er niet aan denken bah bah Misselijk

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:49

Ik eet geen paarden biefstuk..ik weet eigenijk niet waarom. Het wordt bij ons thuis iig niet geserveerd.
Maar bitterballen vind ik heel lekker en dat is toch echt gemaakt van gerookt paardenvlees..

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:30

Ik durf het bijna niet te zeggen maar, ja ik eet paardenvlees, paardenbiefstuk, paardenrookvlees of paardenworst vind ik wel lekker...

Ik een ook geiten en schapenvlees, terwijl ik zelf hele lieve geitjes heb gehad, en ik heb hele lieve lammetjes naar de slacht zien gaan Verdrietig

Alleen kijk ik uit met varkensvlees, ik vind het onrein, omdat ik ook met varkens te maken heb gehad met school, verzorging e.d. en ik vond ze toch niet echt je van het (we hebben een varken gewassen met chemische middelen, lekker gezond Frusty )

Ik ben een groot paardenliefhebber, mijn hele leven lang al, maar ik ben niet hypocriet en heb een hele uitgekookte vader die geen watje van me wilde maken ofzow Knipoog Ik vond paardenvlees wel lekker en ga niet achteraf zeggen ehw jakkie bah paardenvlees...
Ik ben misschien wat nuchterder daarin...

(En ik weet wel wat ik eet ondertussen door mijn dierverzorgings opleiding, ik ben gewoon vlees blijven eten omdat ik het lekker vind maar ben er wel anders tegenaan gaan kijken, mijn broertje is bijvoorbeeld geheel vegetarisch gaan eten, zelf richting veganist)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:23

nou paardenrookvleees vind ik gewwon niet lekker en dat andere wordt nooit bij ons gegeten paardenbiefstuk ofzo!!

Maar ik eet wel frikandellen en ik ga ook niet als ik ergesn sta vragen of er mischienb papardenvlees in zit!!! Maar dat doe ik thuis wel!! Stoim eigenlijk!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:26

stef schreef:
ik eet gerust paardenvlees, alleen rookvlees ben ik niet kapot van, te zout.
Voor mij is wat dat betreft een paard het zelfde als een koe of weet ik veel

Hier ga ik in mee. Koeien vind ik ook schattige dieren, en varkens mag ik ook graag zien. Maar ik eet ze wel.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:34

Ik ga helemaal mee met Stef en Dribbel (en nog een paar die dezelfde mening hebben).....
tja ik bedoel, je eet vlees of je eet het niet, maar dat je koeienvlees bijv. wel eet omdat je die dieren niet leuk vind en paarden wel, dus die eten we maar niet vind ik een beetje onzin. ( De zin loopt niet helemaal lekker, maargoed...)
Ik eet geen paardenvlees omdat ik het niet lekker vind, maar als ik t wel lekker had gevonden zou ik t gerust eten.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:48

Ik eet al helemaal weinig vlees...Eigenljk gewoon omdat ik het zielig vind en niet echt nodig vind. Je moet dan natuurlijk wel vervangende producten eten en dat doe ik te weinig en daarom eet ik ongeveer 1 keer per week wel een stukkie. Ik heb wel een half jaar geen vlees meer gegeten maar mijn moeder drong zo aan dat ik het weer moest eten omdat ik dus te weinig vervangende producten at. Daarbij komt nog dat ik niet zo dol ben op sommigen soorten vlees als gehakt en saucijsjes Boos!
Ik zie inderdaad niet echt een verschil tussen varken, koe of kip...
Groetjess van Jessica!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:52

nee
ik eet koeien, kippen en varkens... maar,...
ook wel eens konijn... dan heb ik echt het idee dat ik flap (me knijn) zit te eten.. Misselijk hoef ik al niet meer!

het is een principe, ik weet het, zit tussen me hersens...

Zodra ik op me zelf woon en voor me zelf moet koken, ben ik vegetaries!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 09:00

Ik eet absoluut geen paardenvlees!!Paarden zijn voor mij net zoveel als een hond of kat,en die eet ik ook niet.

Overgens zit paardenvlees ook weleens in salades,kroketten,frikandellen en hamburgers.Dat weet ik omdat mn moeder en ik altijd zeker willen weten dat er geen paardenvlees in ons eten zit.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:12

Jenna schreef:
Overgens zit paardenvlees ook weleens in salades,kroketten,frikandellen en hamburgers.Dat weet ik omdat mn moeder en ik altijd zeker willen weten dat er geen paardenvlees in ons eten zit.

Inderdaad. Als je wel eens bij de snackbar komt (eet), moet je er ernstig rekening mee houden dat je paardenvlees naar binnen werkt ...

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:57

Ik eet praktisch geen vlees, niet uit overtuiging, maar gewoon omdat ik het niet lekker vind.

Wat wel grappig is; vroeger at ik helemaal NIETS, geen babyprakjes enzo en m´n ouders hebben daar de deur van de huisarts voor platgelopen. Tot ze erachter kwamen dat ik wèl veulenbiefstuk binnen hield (lekker mals) en de eerste twee jaar heb ik dat dus gegeten.. hield toen al van paarden.

Josti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:06

Ineke2 schreef:
Ja
Ik zie namelijk het verschil niet echt of je nu een koe, varken of een paard eet...het is allemaal een levend wezen geweest.

Daarbij komt nog bij dat de meeste paarden die geslacht zijn een goed leven hebben gehad, omdat paarden niet speciaal voor de slacht worden gefokt. Hoe anders is dat met koeien, varkens en kippen?

Ik eet niet veel vlees, maar als ik het op mijn bord aangeboden krijg eet ik het gewoon op, ook als het toevallig paardenvlees is.

helemaal mee eens

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:07

ik heb het 1 keer geproeft op de markt, wist niet dat het paardenvlees was, en het was lekker, eet het ook niet meer, maar was niet vies. nu moet ik het snijden in de slagerij > paardenrookvlees en je moet er gewoon mee leren leven, hij is toch al dood, en voelt er niets meer van enne in elke frikandel zit paardenvlees hoor kijk maar eens achter op de verpakking, en dan wil je nog niet weten wat er meer in zit koeienogen is er niets bij, en wat dacht je in cornetbeef??? zit ook koeienogen in...frikandel smaakt toch lekker waarom zou je het niet eten dan????
Laatst bijgewerkt door Riaa_ op 21-05-02 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

snoocky

paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:25

Boos! NEE, TUURLIJK EET IK GEEN PAARDENVLEES NOOIT Boos! je houd toch van zo`n beest? of niet, al is het misschien nog zo lekker ik eet het beslist NIET NOOIT.

katjatencate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 14:00

echt opvallend dat zo veel mensen hier op bokt totaal geen problemen hebben met het eten van paardenvlees.
Ik ben blij dat ik vegetarisch ben.......

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 14:02

Nee, ik eet geen paardenvlees. Ik weet niet maar ik kan het gewoon niet. Dat je dan gewoon je lievelingsdier op zit te eten. Ik hou eigenlijk helemaal niet veel van vlees...

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:07

nee, ik krijg bij het idee al rillingen. Iedereen kan wel zeggen "je eet toch ook koeien" maar bij paardenvlees krijg ik het lieve hoofdje van mijn pony in mn hoofd. (nietbeledigend bedoeld voor de koe-liefhebbers onder ons)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:10

Heb het een keer geproefd, maar vind het niet lekker. Maar die ene keer was uit principe omdat ik ook ander vlees eet, en daarbij de paarden die wij als gebruiksdier hebben zijn naar mijn weten niet voor menselijke consumptie ( op snackvoer na dan) maar voor katten en hondenvoer ( tja, zielig maar waar)
Het paardenvlees wat voor menselijke consumptie word gebruikt, daar worden paarden speciaal voor gefokt.

Roosje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 17:04

Nee, nee en nog eens nee!! Geen paardenvlees voor mij! Alles waar al paardenvlees in zou KUNNEN zitten, hoef ik niet zoals frikandellen, hamburgers, kroketten, van die kroketballetjes, weet niet hoe die heten. Bah, ik wil er niet eens aan denken, straks is het een paard wat ke gekend hebt die pas naar de slager is gegaan, je lieveling ofzo. Nee bedankt hoor!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 17:31

hoi, hoi

Ik eet ook weinig paardenvlees, in ieder geval als ik weet dat het bestaat uit paardenvlees dan niet maar dat weet je niet van alles.

groetjes
franny

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 17:48

marieketencate schreef:
Wij (kaat en ik) zijn allebei vegetarisch, uit principe, niet omdat we het niet lekker vinden....
Wij vinden het alleen niet gerechtvaardigd dat dieren moeten sterven en nooit daglicht te zien krijgen, omdat wij dat lekker vinden Frusty Frusty
Wij kunnen namelijk gewoon iets anders eten, een kat bijvoorbeeld zou er wel in gaan Extreme duivel
nee, dat is een grapje hoor!!!!!!!!!
Wij zijn blij dat we geen vlees eten, maar goed, dat moet iedereen zelf bepalen, hoe belangrijk hij of zij een dierenleven vindt.......

Ik ben nu ook bijna 10 jaar vegetarier, ik heb vlees echt niet nodig,
als ik het nu zelf zie liggen of ruik ga ik over mijn nek.
Ik ben het helemaal met jullie eens dat het niet gerechtvaardig is dat dieren moeten sterven, Nee doe mij maar mjn vegaburger zijn ook lekker, en ze zeggen zelfs dat je langer leeft als je geen vlees eet.

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:36

Ik eet gewoon frikandellen en kroketten en weet ik veel wat, alleen maar omdat ik niet weet dat er paardenvlees in zit. Maar als ik het van te voren zou weten, zou ik het denk ik niet doen. Tsja, ik eet wel koeien enzo, dus misschien ben ik wel laf. Maar ja, niets aan te doen. Knipoog

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:11

Ik eet geen paardevlees, omdat mn ouder het niet lusten Haha! verder zou ik liever paard eten, want die hebben het over het algemeen goed gehad trwijl die arme koeien nooit het daglicht hebben gezien Huilen Maar fricandellen eet ik wel Vork jammie!! Haha!