paard wassen met autowasmiddel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:00

Gewone shampoo of paardenshampoo,
maar autoshampoo bevat chemische middelen om lak mooi te houden enzo, is volgens mij niet zo leuk voor je paard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:38

Nu zijn er zoveel fijne paardenshampoos en dan met autowasmiddel, nou nee.
Ik was mijn paarden sowiezo bijna nooit.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:32

ff een beetje offtopic vraag, maar om hier nu een nieuw topic over te starten.

Ik groom bij een enkelspan haflinger en de man die ment (alhoewel, we wisselen af, de ene wedstrijd men ik, de andere hij) wast haar met dreft!!
Wanneer ik haar moet wassen doe ik het altijd met paardenshampoo, maar wanneer hij het moet doen is het dus dreft.

Is dit niet heel erg slecht? Er zitten toch allerlei stoffen in die helemaal niet goed zijn voor je paard, anders hadden ze toch geen speciale paardenshampoo uitgevonden?

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:33

Als je dreft goed uitspoelt zal het dan wat uitmaken? Is met elke zeepsoort toch nodig dat je goed uitspoelt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:11

je tast de vetlaag op de huid aan. En al die toegevoegde rommel erin..

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:19

Vergeet je niet de velgen te poetsen als je autoshampoo gebruikt?

Nee meid, ik zou het echt niet proberen. Voor een habbekrats haal je bij de supermarkt of drogist een flesje shampoo (Huismerk) en als je witte paarden wilt wassen, kan je ook gewoon zilvershampoo (voor oudere mensen met grijze haren) gebruiken. Succes!

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 13:40

Miirthe schreef:
Het beste zou ik gewoon paardenshampoo gebruiken.
Freyk heeft toch last of had last van jeuk/exzeem? Gebruik
dan Tea Tree of Zwavel/Teer Shampoo. Is geschikt voor de
gevoelige huid. Tea Tree Shampoo is niet zo gek prijzig namelijk..

Freykja heeft geen last van zomereczeem, dat is die andere IJslander die bij Freykja staat

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:25

Waarom zou je je paardje wassen met autoshampoo als er zoveel goede paardenshampo's te koop zijn?
(bijna) alle paardenshampo's houden rekening met de ph-waarde van de huid van het paard.
Ook heeft het paard bepaalde vetten op zijn lichaam nodig, om warm te blijven maar ook voor zijn weerstand.
Autoshampo's of Dreft wast alles maar dan ook alles eraf, je paardje is misschien wel prachtig schoon maar je hebt ook de goede vetten en bacterien van de huid afgewassen waardoor je paardje ziek kan worden.
Koop dus gewoon een paardenshapoo voor het geld hoef je het niet te laten want deze shampo's heb je in alle mogelijke prijsklasse.

Succes!

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:18

Lijkt me niet fijn voor je paard. Hou er rekening mee dat dat best eens kan gaan irriteren op de huid.

Je kan denk ik het beste gewoon groene zeep of biotex gebruiken.

Lottie84

Re: paard wassen met autowasmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:19

Lijkt mij véél te agressief spul voor het wassen van een paard!!!!
Echt niet doen dus!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:33

autoshampoo? de wax en glansmiddelen zouden best weleens giftig kunnen zijn.
Mijn DA heb ik eens gevraagd of je echte paardenshampoo moet gebruiken. Hij zei dat ik gewoon de allergoedkoopste mensenshampoo uit de supermarkt kon pakken.
En als ik heeel voorzichtig wilde zijn, was babyshampoo ook goed.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:45

Ik vind het eigenlijk best wel een beetje dom, het lijkt me toch logisch dat autowasmiddel niet geschikt is om paarden mee te wasssen!!!!!!

helenn

Re: paard wassen met autowasmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:09

ikke schreef:
Om te beginnen, waarom zou je de paarden wassen? Wassen is een totaal nutteloze actie, tenzij je daar een speciale reden voor hebt. Dat je de vuile plekken van het paard wast voor een wedstrijd of als ie aan de dunne is daar is wat voor te zeggen.
Wassen met autoshampoo verzint alleen een idioot! Autoshampoo bevat speciale wasbestanddelen om de lak in conditie te houden en te beschermen. Dat soort chemische middelen horen niet op een paard.
Als je al zo nodig moet wassen, gebruik dan een eenvoudige shampoo, is nog goedkoper ook.

Ik sluit me bij "ikke" aan . . . ik vind het echt onzin .. weetje hoe slecht dat is.. netzoals eehh een plant water geven met afwasmiddel.. slecht dus.. !!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:13

Als je nu al de paarden tegelijk meeneemt naar een autowasstraat krijg je misschien wel korting?En ze worden nog gedroogd ook!Nee hoor een paard wassen met autoshampoo is niet goed voor je paard!