Ik vind vooral de vraagprijs echt belachelijk. Of de prijzen moeten met de euro zo ontzettend omhoog zijn geschoten.. maar zo erg lijkt het me niet.
Ik zou voor zo'n fjord als deze hooguit f 3500 geven.. nog niet eens.
joyce B
Geplaatst: 20-05-02 17:46
Ik vind vooral de vraagprijs erg veel. Maar dat zou te verklaren zijn als er een heel goed westernzadel bij is... Die zijn namelijk ook verrekte duur. Maar meer dan 2000 euro zou ik eigenlijk nooit uitgeven aan een Fjord... Vragen kan natuurlijk altijd, maar of ze het ervoor krijgen... Het is maar net wat de gek er voor over heeft.
De leaseprijs, want eigenlijk lease je, en is het niet echt bijrijden, vind ik gezien de stallingprijs redelijk. Je hebt dan geen extra kosten en toch 6 dagen per week een eigen paard. Mits natuurlijk dat paard maar 1 uurtje meeloopt in de lessen zodat je veel vrijheid hebt om te kiezen wanneer je komt en gaat rijden en je alle vrijheid hebt om ook langere ritten te maken.
Bijrijden bij een particulier is vaak echter veel goedkoper. Ikzelf vraag geen financiele bijdrage, wel waardeer ik bijdrages in snoeperijen, muggenspul et. Dat wat je extra verbruikt omdat je hem meer gebruikt. Helaas is mijn bijrijdster (en eigenlijk geen een bijrijdster tot nu toe) daar niet erg attent in... Ze willen niets aan de pony uitgeven en het liefst alleen poetsen en rijden
Soms voel ik me net een heel goedkope manege... Afijn. Als jij het er voor over hebt kun je het doen. Maar kijk wel om je heen. Misschien zijn er meer leuke(re) paardjes met minder kosten en evenveel of meer mogelijkheden!
Honeybee
Geplaatst: 21-05-02 01:53
Ik heb mijn hele leven nog nooit betaald voor het bijrijden van een paard en ben dit in de toekomst ook niet van plan. Ik zie het als volgt. Jij helpt de eigenaar en de eigenaar helpt jou.
Wel betaal ik veelal zelf helemaal of een gedeelte van de lessen die ik volg, de evt. wedstrijden en wat daar bij komt kijken. Ik koop eens iets leuks en nuttigs (zoals wat lekkers, een nieuw hoofdstel, bit, of andere dingen die ik zelf nodig acht), maar daar houd het zo'n beetje wel mee op.
Mieke
Geplaatst: 21-05-02 09:02
Bij ons in de regio zijn dit hele normale prijzen voor bijrijden. Maar goed, ik woon dus ook in een vrij dure regio...
Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat die fjord terwijl jij hem "least" evengoed nog als manegepaard gebruikt gaat worden? Dus alles wat jij opbouwt, wordt in die lessen waarschijnlijk wel weer afgebroken. Hmmm.
Tja, als je het puur om redenen doet om uit te proberen of je een eigen paard aan kan, is dit niet verkeerd natuurlijk.
Mocht je echt wat willen bereiken met een bijrijdpaard (bijv. wedstrijden of zo) dan zou ik dit niet doen, maar bij particulieren gaan vragen.
Succes met je beslissing!
germie
Geplaatst: 21-05-02 09:12
kortweg: erg duur, zou ik niet doen. Ze vangen gewoon extra, omdat jij het manegepaard ook nog eventjes extra rijdt. een uur meer of minder maakt niet uit, als het paard maar geld opbrengt (zo komt het over). Verder wordt het verkocht, dan ben jij er aan gehecth en weg is het paard weer.
Desiree
Geplaatst: 21-05-02 10:04
Die optie van Dorine is een goeie. Probeer gewoon af te dingen. 140 euro voor een pony die NIET te koop staat is meer de moeite waard. het is of het een, of het ander. Maar die mensen willen het onderste uit de kan als ik dat zo lees.
Dimple
Geplaatst: 21-05-02 10:39
Ik heb met hetzelfde probleem te maken gehad. Ik betaal nu € 150,- in de maand en dan rij ik zo'n 5 dagen in de week. De ene keer is het 4x en de andere keer weer 6 x. Ik vind in verhouding dat ik best wel een hoog bedrag betaal, maar als je dan kijkt naar het gemak wat ik ervan heb ....... Ik heb zelf 2 eigen paarden gehad en dan ben ik zeker veeeeel duurder uit dan nu. Als je ziet dat ze bij ons op stal al zo'n dikke € 300,- vragen per maand!! Dat kan ik echt niet betalen hoor, dan niet te vergeten dee DA en hoefsmid. Gamble liep eerst ook nog in de manegelessen mee, maar dat heb ik langzaamaan kunnen stopzetten i.o met de eigenaar. Hij raakte daar echt verpest van. Ik heb nu een mega lief paard wat bijna van mij is. En idd, mocht de eigenaar het paard verkopen dan sta ik vooraan in de rij. De band die ik dan heb opgebouwd blijft dan bestaan!
Het ligt er aan. Wat mag je allemaal doen? Je mag 6 dagen als ik het goed gezien hebt. Ik vind de prijs wel wat veel aangezien ze ook nog in de lessen meeloopt ik weet niet of ze daar nog wat voor krijgen of is de pony van de manage? als ik een beetje rondkijkt hier en daar is de normale vraag ongeveer 50 a 75 euro per maand voor 3 a 4 dagen per week. er zijn wat uitschieters bij die 125 euro vragen maar dan heb je het wel over een paard die op een dure manage staat. Ik weet niet waar je vandaan komt maar misschien heb ik nog wel wat voor je.
gr.
Percy
Geplaatst: 21-05-02 12:11
Eigenlijk vind ik dit toch wel een hoog bedrag, vooral omdat het paard gewoon in de lessen blijft lopen. Wat jij betaalt is dan extra verdiend.
Ik heb ooit een paard geleasd voor de volledige stallingskosten (toen 500,- gulden per maand, negen jaar geleden). Dat paard werd alleen door mij gereden en niet meer voor de les en verhuur gebruikt en dan is het redelijk vind ik. Waarom zou je voor een paard wat volledig tot je beschikking staat minder moeten betalen dan voor een eigen paard? Ik had ook een optie voor koop, uiteindelijk heb ik dat niet gedaan omdat ik zwanger raakte en twee paarden dan teveel zou worden.