Hoe vaak gaat jou Shet naar de hoefsmid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak gaat je shetlander naar de hoefsmid?

2 á 3 keer per jaar
Geen stemmen
4 á 5 keer per jaar
1 (100%)
5 á 6 keer per jaar
Geen stemmen
6 á 7 keer per jaar
Geen stemmen
meer dan 7 keer
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

fjordnina

Re: Hoe vaak gaat jou Shet naar de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:20

die van ons gaan allemaal zo'n 2 x per jaar nar de smid, al zijn ze dit jaar (april-maart) nog helemaal niet geweest. Over een maandje of 2 3 gaan ze denk ik maar eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:35

Op stal is dat heel verschillend.
De ene Shetlander komt nooit bij de Hoefsmid, heeft enkel wel eens last van rotstraal, maar dat wordt dan behandelt.
De andere Shetlander komt er wel, die heeft trekbenen achter en de hoeven zijn gauw tekort, vanwege der pezen is de een goede hoefstand achter dus belangrijk.
Mijn verzorgshet, staat voor en achter op ijzers, komt er om de 6 weken. Hij is van de zomer flink kreupel geweest en staat gauw te lang.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:40

mijn shet gaat denk ik 4 keer per jaar, is in november geweest en moet nu bijna weer.

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:12

dat is bij mij heel verschillend ik heb namelijk nog een andere pony, dus ik doe hun altijd tegelijkertijd.toen mijn andere pony niet op ijzertjes stond werd ze om de 6 weken bekapt,en ging me shetje ook gelijk mee om de 6 weken.
Nu ze op ijzers staat komt de smid om de 2 drie maanden en dan doe ik me shetje ook weer laten bekappen, dus die gaat minimaal 4 x per jaar naar de smid

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:44

Net zo vaak als de meeste paarden. Elke twee maanden worden ze bekapt.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:06

Pff dan heb ik wonderpaardjes. Die moeten 1 keer in het jaar.
De vorige eigenaresse zei dat al en ik dacht... nee, vast vaker. Totdat de hoefsmid kwam. Vroeg het haar en ze zei: volgende afspraak volgend jaar

HomerunJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:51

Bij mijn minishet is het vaker nodig dan bij mijn grote paard. In de winter gaan ze om de tien/elf weken en in de zomer om de acht weken.Dan is het bij de shet ook wel echt nodig.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:27

De hoefsmid komt altijd standaart eens in de 6 weken, de pony's die dan moeten bekapt hij. Als de hoeven nog niet lang zijn laat hij ze gewoon staan tot de volgende keer. Appelbol moet meestal 1× in de 12 weken. Maar dat verschilt heel erg per paard.

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:23

onze maskottes gaan zo tussen de 6-8 weken naar de hoefsmid. De ene keer moet er veel gebeuren en de andere keer bijna niets.