Hulp ---> verwaarlozen shetjes + pony's .. uitgemergeld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:44

Ja hoor, je krijgt zo wie zo 10 % korting Nogmaals, ik heb een zak muesli voor je staan, ik wete niet wat voor voer je van jouw overbuurvrouw hebt gekregen?

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:48

Hij heeft een behandeling voor de hoeven van een aantal (5) ponys voorgeschreven.. en ze allemaal een inenting geven. we hebben ook 15 wormenkuren gekregen die we over 1 week moeten geven (1tje als reserve wanneer er iets mis zou gaan )

overmorgen komt hij terug om te kijken hoe het gaat

het voer van mijn overbuurvrouw: 5 zakken brokken, 1 zak vitamine voer ofzo er staat wel extra vitamine bij, 3 zakken koekjes, en wortels + appels, en 3 balen hooi..

dit staat bij haar thuis... ze heeft niet alles nieuw gekocht een groot deel is al gebruikt dat had ze nog van haar oude inmiddels overleden fries
dit vond ik erg aardig van haar.. ook omdat zij de rekening van de DA al had betaald !

en mijn overbuurvrouw heet trouwens Marlies
Laatst bijgewerkt door Flieka_lOver op 11-04-06 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:49

Erg goed van je dat je deze beestjes wil helpen , maar zoals al is gezegt let op je centen , hy kan er van gaan profiteren , een goed gesprek met jou moeder en jy met hem zal goed doen , dan kan je meteen vragen of hy ze verkoopt ( wat hy natuurlyk niet zal zeggen misschien) maar je komt wel meer te weten . !

Veel succes toegewenst !

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:50

hvJ_VersaCii schreef:
Erg goed van je dat je deze beestjes wil helpen , maar zoals al is gezegt let op je centen , hy kan er van gaan profiteren , een goed gesprek met jou moeder en jy met hem zal goed doen , dan kan je meteen vragen of hy ze verkoopt ( wat hy natuurlyk niet zal zeggen misschien) maar je komt wel meer te weten . !

Veel succes toegewenst !

Bedankt!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:52

Wat lief van haar, maar is het voer van haar oude Fries niet over datum? Als dit namelijk wel het geval is dan zitten er niet meer zoveel voedingsstoffen in en dan hebben de shetjes er nog niet zoveel aan.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 11-04-06 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:52

Ik weet niet hoe lang die Fries al dood is, maar ook paardenvoer is niet oneindig houdbaar! Goed naar de datum kijken, goed naar het voer kijken, niet zomaar voeren omdat het gratis is geweest!

JoyCiej007

Re: HULP ---> VERWAARLOSEN SHETJES + PONY'S .. UITGEMERGE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:55

vind het echt super van je dat je je dat lot van die arme beestjes zo erg aantrekt en iets verbetering in de situatie probeerd te krijgen, maar aan de andere kant is die (eh laat ik het netjes houden) boer natuurlijk wel mooi geholpen met het feit dat jij je nu om die beestjes bekommerd en óók nog eens alles betaald..... daar schijnt hij nu mooi mee weg te komen....
Maarja, ik snap dat het moeilijk is want anders zal je die beesten dus maar aan hun lot overlaten, en dat is ook erg moeilijk........

melaniepk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:02

wat goed van je meid !!! en ik kan als ze naar de slacht moeten nog wel een paardje bij mij op de wei kwijt hoor...woon niet echt in de buurt maar daar valt wel een mouw aan te passen...verder heb ikmisschien nog wel een stel oude halstertjes die ik naar je toe kan sturen enzo...ik zal eens kijken wat ik voor je heb goed ? owja en kijk je wel uit met luzerne ? voor shetjes is dit niet goed omdat er veel eiwitten in zitten dus kans op hoefbevangenheid dan erg groot wordt !!!!

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:04

Goed dat je dit doet zeg !
veel succes met het opknappen van de ponys !
ben benieuwd naar de fotos ALS JE AAN EEN TOESTEL KAN KOMEN!

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:04

melaniepk schreef:
wat goed van je meid !!! en ik kan als ze naar de slacht moeten nog wel een paardje bij mij op de wei kwijt hoor...woon niet echt in de buurt maar daar valt wel een mouw aan te passen...verder heb ikmisschien nog wel een stel oude halstertjes die ik naar je toe kan sturen enzo...ik zal eens kijken wat ik voor je heb goed ? owja en kijk je wel uit met luzerne ? voor shetjes is dit niet goed omdat er veel eiwitten in zitten dus kans op hoefbevangenheid dan erg groot wordt !!!!

Wat zijn de mensen toch weer behulpzaam hier in de wereld

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:12

ik heb net gekeken naar het voor maar het is nog een half jaar goed dus daar komen we dit tijdje wel meedoor!!
en we zullen wel opletten voor hoefbevangenheid!
mensen zijn zeker behulpzaam..!!!

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:33

Heel lief dat je dit voor die dieren over hebt maar nu ga ik even een banketstaaf opmerking maken: was het niet beter gewoon gelijk de dierenbescherming te bellen?

Je zei dat dat je nu nog niet de dierenbescherming wilt bellen maar dat misschien nog wel doet. Als jij die dieren opknapt heb je veel het moeilijker om de db te overtuigen dat de dieren niet goed verzorgt worden.

En ten tweede kost het jouw spaargeld terwijl die kerel er mooi makkelijk mee weg komt.........

Dit is niet aanvallend bedoeld hoor.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:43

Wat super goed van je!! Echt een dikke kus voor jou

Je dierenarts heeft waarschijnlijk wel een aantekening gemaakt van hoe de conditie van de pony's was toen hij kwam.
Hij kan eventueel ook contact opnemen met de dierenbescherming.

Het is wel verstandig van je dat je met je ouders naar de eigenaar toegaat voor een gesprek.

Succes meid!!

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:46

K heb verder geen oplossing voor je.. goed voor ze blijven zorgen! erg goed van je dat je dit doet.. maar 1 vraagje?? wie gaat de kosten van de DA betalen ?!

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:48

echt geweldig zeg!
als ik in de buurt woonde wou ik je ook wel komen helpen

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:19

Goed dat je dit doet zeg!! Echt super van je! Evt. heb ik misschien nog 1 of 2 shetlander halstertjes (1 veulen, maar die past een shet ook prima!)

Ik hoor het wel!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:57

als je nog un halster voor een shet zoek heb ik er wel 1 voor je een zwarte met zwart onderlecht de sluiting is soort van kapot dat dingetjuh wat je naar benden duwt kan je draaien maar hij kan nog goed dicht ik gebruikte hem voor mijn versorg shet van 96 cm die is verkocht maar hij kan ook voor iets grotere als je wil stuur ik hem op

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:07

Wat ontzettend lief dat je dit doet zeg !
als ik dichterbij woonde, zou ik zo komen helpen.
echt super, veel succes nog !

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:19

Keigoed van je joh!! Misschien kun je ze kopen? Als het van je ouders mag en jullie plaats hebben?

laurentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:27

Het is zeer goed dat je die schatjes wilt helpen.
Alleen moet je de hoeveelheid voer rustig opbouwen maar dat doe je waarschijnlijk al.Hebben ze een naam?

Probeer ze wat te masseren miss, dat zal ze goed doen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:11

Dit vind ik echt super, en jammer dat je een stukje van ons vandaan woont anders had je 2 balen hooi kunnen halen.,..

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:41

hayhay,
wel lief van je dat je de ponys helpt!
Maar wie gaat er voor de kosten van die pony's opdraaien dan?
En ik zou ze veel kuil geven, hooi kan ook. Maar kuil zit meer vitaminen in. En ruwvoer (Niet al te veel, maar genoeg voor elk paardje)

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:43

Hayhay,
Ja kun je niet een paar fotos van de pony's op bokt zetten?
Zien wij ook hoe ze er aan toe zijn... Veel succes verder he!
En hou ons op de hoogte

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:32

Bienotje schreef:
Goed bezig dat je je over die besstjes ontfermd.. Begin wel nieuwsgierig te worden naar foto´s om te zien hoe ze er bij staan. Maar even een waarschuwing..

Pas je op dat niet teveel van jouw geld in die beestjes gestopt wordt. Een eigenaar die niets over heeft voor zijn paardjes begrijp ik.. Zodra jij geld en moeite erin steekt om ze op te kalefateren en dat lukt, dan worden ze meer waard en beter verkoopbaar. Als hij z dan verkoopt ben jij een boel geld kwijt en profiteerd hij van jouw centen. Hij vangt meer voor zijn paarden, vanwege jouw geld wat erin is geïnvesteerd.

Snap je wat ik bedoel, pas dus op met de kosten die op jouw vallen.. Het blijven paardjes van iemand anders die de touwtjes in handen heeft..

Succes verder..

Helemaal met je eens. Daarbij, ik vind het hardstikke goed dat je je zo over die paardjes ontfermt, maar ik had het toch slimmer gevonden als je de dierenbescherming had gebeld/laten bellen.

En dat is voornamlijk vanwege de bovenstaande post. Wat als jij ze weer oplapt, hij verkoopt ze... Dan kan hij zo weer nieuwe kopen die hij hetzelfde aandoet. Dan begint het weer helemaal opnieuw en schiet je niets op. De dierenbescherming kan ervoor zorgen dat zo iemand eventueel helemaal geen dieren meer mag houden!

Ik vind het verder een hele lieve actie van jullie, echt, er zouden meer mensen zoals jullie rond moeten lopen maar toch zou ik het verstandiger vinden om dit aan de "profs" over te laten... zeker omdat ik denk dat er met die man waarschijnlijk toch niet te praten valt, en jullie nu alle kosten (vooral DA, hoog!!!) op jullie nemen. Terwijl die echt voor hem zijn...

sterkte met de pony's!!

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:24

Ik ben het met Idit eens! Verder is het verstandig om een keer de hele wei uit te mesten( met desnoods een schep, heb je komend weekend wel tijd voor). misschien kun je je familie om geld vragen of een actie organiseren ofzo? een alle pony's bekijken. misschien zitten er hengsten bij, of drachtige merries. goed dat ze nou ingent en ontwomd zijn. toch verstandig om alles uit te mesten