Het zeiltje in de trailer....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:01

Mijn paard is ontzettend onrustig als ik het zeiltje dichtdoe en ga rijden (met de auto, niet met het paard ). Ze staat echt heen en weer te hoppen op haar benen, dus ik hou het zeiltje wel open.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:31

Jiske_Nilis schreef:
Heeft iemand ook wel eens mee gemaakt dat het paard juist bang is als je het zeiltje naar beneden doet?

Ja de mijne.

Als ik hem naar beneden doe, en de raampjes wel gewoon open, haal ik een zwaar zwetend paard uit een sauna, en ze staat ook geen moment stil, trailer deinst constant van links naar rechts

Als ik hem gewoon open heb, dan kijkt ze gewoon heel ontspannen naar achter, dan ziet ze de autos en voelt ze zich denk ik niet zo opgesloten. Dan staat ze perfect stil en komt ze rustig en droog van de trailer...

ikke

Re: Het zeiltje in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:14

Beide. Op de vrachtwagen zit een klep boven de laadbrug, die is altijd dicht. De klep is er niet op gemaakt om open te blijven tijdens het rijden. Er zit goede ventilatie in de wagen, maar in extreme omstandigheden wil mijn paard het wel eens wat warm krijgen. Punt van aandacht bij de nieuwe wagen.
De trailer heeft een los zeiltje, oprollen met de hand, en dat gaat prima. Ik laat het zeiltje altijd open, tenzij het hondeweer is. Met een dicht zeiltje wordt het best warm in de trailer, zeker als ze er met hun tweeën op staan.

RUBYWHITE

Re: Het zeiltje in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:50

Mijn tweepaardstrailer heeft ook een zeiltje, rolt zich niet automatisch op maar die kunnen we zelf omhoog trekken. Dan vouwt hij als het ware op. Apart systeem i know Eigenlijk heb ik het zeil altijd open, mits er een jong paard in staat of als we echt een eindje op de trailer moeten en het pokkeweer is (denk aan regen en hevige wind). Verder is het zeil altijd naar beneden als we de trailer niet gebruiken.