paard die duif eet... echt bizar .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:01

diesellover schreef:
nouw bedankt voor jullie reacties.
(voor de mensen die tegen fouten kunnen)

alleen nog ff dit voor de mensen die reageren op mijn typ fouten.
waar slaat het op om daar iets over te zeggen ik kan er tog ook niets aan doen! zo ben ik nouw eenmaal en iedereen maakt fouten.!!!!!!!!

ik heb gevraagt of jully wouden reageren op mijn vraag,, niet op mijn typ fouten. .......................slaat dus helemaal nergerens op!!!

(Verder een beetje letten op hoe je typt, graag in ABN !
van mirrthe.....)

Billy schreef:
Lijkt me sterk, de afwijkingen zijn consequnt oa nhie g ipv ch etc
Klinkt meer als een van die moderne babytaaltjes die ze gebruiken op MSN en dergelijke.
Ik denk dat diesellover nog niet in de boktregels gelezen heeft dat Nederlands hier de voertaal is.

PFFF LET aub DE VOLGENDE KEER OP JULLIE ZELF MET DE FOUTEN!!!

Diesellover,ik ga hier een modje over TeMMen,niet zozeer om de typfouten maar om je gedrag.Dit wordt hier niet getolereert.

rosesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:35

doe maar.....als je daar al nie tegen kunt....ik zeg alleen me mening over hoe het hier gaat ....ik vraag tog niet of ze op mijn fouten willen letten..
ik zeg alleen dat ik het niet leuk vind dat ze dat zeggen.
dus ik zeg het zlefde terug en krijg dit weer hahah best zielig allemaal magoed. nu zul je me gedrag wel helemaal nie tolereren.
krijg ik zkr weer een ban ofso....haha.

Moon

Re: paard die duif eet... echt bizar .

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:41

jakkus
ik zou niet weten waarom
maar ik ga dit topic volgen..!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:20

Graag nu weer gewoon ontopic reageren

Diesellover, het is op Bokt wel de bedoeling om zoveel mogelijk in ABN, en met hoofdletters en leestekens te typen, herhaaldelijk spelfouten en veel ... gebruiken is niet toegestaan. Billy vraagt je op vriendelijke wijze of je graag iets duidelijker wilt typen, dat leest namelijk een stuk beter voor iedereen. Dan hoef je niet op deze manier op te reageren. Als jij nu graag iets beter op je typen let, dan zal het topic verder gewoon on-topic verlopen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:22

Paarden trappen andere dieren niet uit verveling dood hoor.
Het is instinct. Als paarden iets onder hun hoeven voelen bewegen, bijvoorbeeld een rat, is hun instinct om dit dier dood te trappen. Dit is ook de reden waarom paarden niet zelf van je voet af gaan (maar nog lekker even hun gewicht erin zetten ) als ze er per ongeluk op gaan staan.

Tja, en als het dier eenmaal dood is dan lijkt mij gewoon dat het paard nieuwsgierig is geweest en er even zijn snufferd in gestoken heeft (om te ruiken oid).

Ik heb ook wel eens gezien dat de pony van mijn zus een kalkoen wist dood te trappen. Dit dier liep steeds rond de pony heen en uiteindelijk is de pony erop komen te staan en heeft net zo lang staan stampen tot het dood was.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:28

ik denk dat het gewoon spelen was, die duif komt in zijn domein en hij heeft m op een of andere manier te pakken gekregen en heeft er gewoon mee lopen spelen.
en dat bloed in zn drinkbak? hij heeft het gewoon in zijn mond gehad en toen in zn drinkbak gegooid.
het kan best zijn dat hij er een klein beetje van geproefd heeft, maar echt opeten? denk het niet hoor

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:21

Ik denk niet dat je paard er van gegeten heeft. Misschien heeft hij 'm wel flink gesloopt (uit elkaar getrokken).

Ik had vroeger een welsh pony die doodde ook dieren in haar wei.
Ik heeft een aantal egels, een jong konijntje en een aantal muizen kapot gemaakt. Ze maaide er met haar hoeven overheen en de muizen pakte ze in haar mond om rond te gooien. Ik vond het altijd maar zielig.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:27

Ik denk dat hij er ook niet van gegeten heeft, maarja je hebt uitzonderingen.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:53

Kyralovertje schreef:
Paarden trappen andere dieren niet uit verveling dood hoor.
Het is instinct. Als paarden iets onder hun hoeven voelen bewegen, bijvoorbeeld een rat, is hun instinct om dit dier dood te trappen. Dit is ook de reden waarom paarden niet zelf van je voet af gaan (maar nog lekker even hun gewicht erin zetten ) als ze er per ongeluk op gaan staan.

Tja, en als het dier eenmaal dood is dan lijkt mij gewoon dat het paard nieuwsgierig is geweest en er even zijn snufferd in gestoken heeft (om te ruiken oid).

Ik heb ook wel eens gezien dat de pony van mijn zus een kalkoen wist dood te trappen. Dit dier liep steeds rond de pony heen en uiteindelijk is de pony erop komen te staan en heeft net zo lang staan stampen tot het dood was.

Ja dat was echt erg!!!! Stomme Berina... en arme Arie de Kalkoen!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:47

Toch nog even iets om te laten zien: Vraag me niet hoe ik hierop kwam, maar ik zag deze site: (http://www.americasroof.com/content/gallery/horse-vs-lion) Voordat iedereen begint te gillen: het gaat erom dat dit jaren geleden op internet rondhing en dat gezegd werd dat dit paard een poema had gedood. Dit is niet waar. Deze poema was al dood en het bleek dat de muilezel erg agressief werd en de dode poema aanviel. Hij eet hem dus verder niet op of zo, maar je ziet dus wel dat de reactie van een vluchtdier op een gebeurtenis als dit anders kan zijn dan je denkt. In dit geval kwam het op "fight" aan. Ik geloof meteen dat de geur van het roofdier een oerinstinct in hem wakker maakte, maar sta verbaasd dat het zo'n sterke reactie kan zijn. Ben het even gaan nazoeken en kwam op een artikel met de eigenaar van de muilezel: http://www.westernmulemagazine.com/image/webimage/MULE%20VS%20MOUNTAIN%20LION2.pdf

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:03

Ik denk dat het paard de duif te drinken heeft willen geven om hem te redden.

mo_mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:18

Kyralovertje schreef:
Dit is ook de reden waarom paarden niet zelf van je voet af gaan (maar nog lekker even hun gewicht erin zetten ) als ze er per ongeluk op gaan staan.

okeej weer wat geleerd hihi (O dat wist ik echt niet maar het klinkt wel heel logisch ja haha )

Rosita schreef:
Ik denk dat het paard de duif te drinken heeft willen geven om hem te redden.

helemaal mee eens, mischien heeft hij hem wel mond op mond beademing gegeven joh

Nee hoor grapje, maar ik had het nog nooit gehoort dat een paard zoiets heeft gedaan. Maar als ze uit instinct handelen zou ik me der niet druk om maken hoor, kan gebeuren toch.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:04

wel vreemd, maarja.. ik denk ook dat het verveling was, of een ongelukje.

laliz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:14

Ik ken ook een paard die kikkers eet, dus het kan best mogelijk zijn. Al is het wel een uitzondering.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:16

kan het niet een rat geweest zijn of toch een verdwaalde kat?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:37

In tegenstelling wat iedereen hier denkt eten paarden dus wel vlees! dit is alleen als ze een gebrek aan iets hebben, en ze zullen hierom ook echt dieren vermoorden! mestal gebeurd dit niet hier, omdat paarden hier genoeg binnen krijgen, maar in een bepaald gebergte leven herten, en die krijgen daar niet wat ze nodig hebben qua vitaminen e.d. zij halen een bepaald iet suit de schedels van vogeltjes, en die stampen ze dus gewoon dood! ook koeien die wel dor mensen gehouden worden, willen wel eens een dood konijn opeten, die doen het dus wel alleen als het al dood is. ik denk dus niet dat je paard e rvban heeft gegeten, maar wil alleen maar zeggen dat er dus wel paarden en andere herbivoren zijn die wel eens een dood beest opeten.