rubberen tegels voor op stal ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:20

Sansje hier op bokt heeft ook rubber als ondergrond in de stallen liggen. Ik weet niet precies wat voor spul het is maar je zou haar een keer kunnen PB'en....

Imker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:05

djodjodjo schreef:
@ imker: niet duur?? Bij mij zou het uitkomen op 1 stal €450... en zo dus 2 stallen...
Maar okee, ik ga dit even volgen, ik ben al een poosje aan het rond kijken voor bodembedekker voor in de stal.

Vergeleken bij Govaflex is het helemaal niet duur. Die vragen 50 euro per m2. Ik slechts 37.50, tel uit je winst.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:48

37,50 is idd goedkoper dan de rest
vind het nogsteeds superspul, ligt alweer een aantal jaar in onze stal! gister weer ff met hogedruk spuit alle stallen compleet schoongemaakt incl onder&bovenkant van de matten

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:50

na geloof mij nou maar niet doen !!!!! een vriendin van mij had een friesje en die had in totaal en tegel op en die was dood en dood ziek.

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:52

kim_kariq schreef:
na geloof mij nou maar niet doen !!!!! een vriendin van mij had een friesje en die had in totaal en tegel op en die was dood en dood ziek.

Wat bedoel je nou, had dat dier een tegel op gegeten?

Imker, verkoop je ook hele matten ipv tegels?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:53

kim_kariq schreef:

hoe kan een paard in godsnaam zo'n tegel van 1 m2 groot en loeizwaar opeten??
niet in 1 nacht of dagje tijd hoor

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:58

runningkawa schreef:
Dit werkt goed als de urine weg kan lopen in een putje.
Zoniet word het een erge stinkboel onder de tegels

idd en dat vergeten veeeeel mensen!

onze stal heeft onder alle boxen door een gootje lopen en per box zit er in het gootje een afvoer naar het riool
de 2 merries hebben dus geen stro mee rin hun box, en de ruin wi niet lasse op het rubber(dat spettert tegen zn benen ) dus daar ligt ene beetje stro in het midden van zn stal

regelmatig ff gootje doorspoelen(is afgedekt met ijzeren roster en daarop de matten, die superstrak tegen elkaar liggen)
9 matten van ieder 1 m2 en dan nog aan de rand een mat versneden om het precies op te vullen
echt ideaal!
je hebt er idd zo je stro kosten uit en ook de mesthoop wordt stukken kleiner
ken meer mensne die het hebben, en zeker als je paarden veel buitenstaan s het echt ideaal!
staan ze veel binnen en lopen ze de mest 'in' de tegels dan zullen de microgaatjes in de matten waardoor normaal alles wegloopt, sneller verstopt gaan zitten en za je eerder ff de hogedruk spuit erop moeten zetten

ik vind het iig ideaaaal! stallen ruiken ook veel schoner dan toen ze nog op stro stonden, omdat ik ze zo makkelijk ff snel schoonspuit en dat is ideaal omdat ze aan huis staan en mensen die op bezoek komen niet graag de stal willen ruiken

MoniqueT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:04

Citaat:
Corton EvoPave en EvoMat hebben unieke eigenschappen. De taaie stenen en tegels zijn absoluut vorst- en weerbestendig, waterdoorlatend, veerkrachtig, anti-slip, geluiddempend, isoleren en bestand tegen punt-, schraap- en draaibelastingen. Corton EvoPave en EvoMat vloeren zijn gezonde vloeren. Ze bevorderen een betere doorbloeding van de benen. Paardenvoeten voelen zich er prettig op. Tercht vloeren van stavast!
Corton EvoPave und EvoMat worden bij voorkeur gelegd op een waterdichte ondergrond van beton of asfalt. De ondergrond dient een afschot te hebben van 2-3% met een afvoermogelijkheid voor water. Corton EvoPave verbandstenen en EvoMat staltegels laten zich gemakkelijk leggen en op maat maken met een decoupeerzaag of lintzaag

Ik geloof absoluut niet in 'goedkope' gladde matten, zoals je die bij koeienstallen e.d. wel ziet. Wij zelf hebben de EvoMat-vloer van Corton er nu ruim een jaar in liggen. Ja, duur, heel duur (vraag me niet precies hoe duur), maar wel fantastisch! Mijn man kan absoluut niet tegen ammoniakdampen, door een ongeluk met gevaarlijke stoffen is hij supergevoelig daarvoor. We hebben hier wel een hele verbouwing achter de rug, niet zomaar de matten op een gladde vloer gegooid. Er ligt een goot (tien centimeter breed, tien centimeter diep, met een metalen rooster erop) in het midden van elke box. De vloer loopt op afschot schuin naar de goot toe. Daarop gaat een klein beetje stro elke dag, gewoon 'speelstro'. De mest wordt er iedere dag uitgehaald en de urine loopt door de kleine gaatjes in de matten naar beneden. De onderkant van de matten is gedeeltelijk open, een soort noppen, dus de urine kan weg.

De gaatjes gaan wél dicht zitten. Wij halen elke twee weken alles eruit en spuiten met de hogedrukreiniger onder de matten door (gewoon door er een stuk of twee uit te halen vooraan) en spoelen de hele goot door. Af en toe moet er een soort middel door om de urineaanslag weg te spoelen (soort kalk/urinesteen). Op de wasplaats begint de goot en daar zit een putje, zodat het water snel weg is, al liggen de matten er ook wel. Daardoor spoelt de goot heel regelmatig schoon.

De stallen zijn fantastisch schoon en de paarden liggen heel zacht en warm. Voor ons nooit anders meer. En ik ben ervan overtuigd dat je zoveel stro uitspaart dat het zichzelf wel terugbetaalt.

Afbeelding

Imker

Re: rubberen tegels voor op stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:09

Nadir, de maximummaat die ik kan verkopen is 1x1 meter. Deze is wel wat duurder als de 50x50 tegel.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 06:46

Maris schreef:
develwife schreef:
Hoi,

wij zelf hebben rubberen matten in de stal liggen.
Het scheelt inderdaad in bodembedekking.
Ik vind het idiaal en het is niet glad er zit antislip op.

Groetjes

Van welk merk zijn ze ? En weet je de prijs nog ?

Hoi,

Weet ik niet de stalbaas heeft ze tweederhands gekocht.

Groetjes

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:50

Ik heb matten gelegd in Memuska's stal omdat ze
1. altijd stond te schrapen, wat nadelig was voor haar ijzers en mijn oren
2. in de winter niet meer wou gaan liggen

Ik heb ze gekregen van klanten, heb nog ongeveer 50 m² in de schuur liggen Scheelde best wat in mijn portemonnaie

Ik ben er heel erg tevreden over, en Memuska ook volgens mij

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:08

nou hij had niet een tegel op maar stukjes van tegels . en in totaal was het een tegel hij moest ook geopereerd worden enzo.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:08

dat is gewoon stom, dan is er iets niet goed geweest!
de tegels van mij gaan nog niet stuk als de paarden er(zowel met als zonder ijzers) flink op staan schrapen, dat een paard een mat opeet kan hier dus echt niet ebeuren, nog geen flintertje laat er los
dan zal zij of hele oude versleten matten hebben gehad, of een ander soot mat da wij hier bedoelen...

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:56

Renske20 schreef:
dat is gewoon stom, dan is er iets niet goed geweest!
de tegels van mij gaan nog niet stuk als de paarden er(zowel met als zonder ijzers) flink op staan schrapen, dat een paard een mat opeet kan hier dus echt niet ebeuren, nog geen flintertje laat er los
dan zal zij of hele oude versleten matten hebben gehad, of een ander soot mat da wij hier bedoelen...

Dat denk ik ook, ze zijn zelfs Memuska-proof en dat wil wat zeggen...

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:01

We hebben alle paarden altijd op rubber staan, al járen. Mijn vader verkoopt het zelf, dus dat is wel handig. Er zitten gaatjes in en de urine stroomt dus weg. Verder elke dag even de drollen eruit scheppen, ideaal. Ook in de trailer hebben we rubber liggen.

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:49

Bij ons staan ook alle paarden op rubberen matten. Achter in de stal is er dan ook een soort putje waar de urine heen kan lopen. Het scheelt een heel stuk en het is lekker voor de paarden!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 19:20

Hoi,

Maar van welke merken hebben jullie dan tegels ? en hoe duur zijn die ?

Groetjes,

Maris

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:19

Die van mij heb ik al een keer gezegd: 37.50 euro per m2, te koop bij ondergetekende.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:23

ik heb van die speciale matten op stal lijkt me wel lekker warm voor de paarden maar zelf vind ik het onhandig..
onder die maten bij ons zit een soort put met verwarming ofzoiets was vroeger voor de koeien maar is nu een paardenstal en je ziet er niks van alleen het is lekker warm en het plas loopt erin..

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:19

Maris schreef:
Hoi,

Maar van welke merken hebben jullie dan tegels ? en hoe duur zijn die ?

Groetjes,

Maris

Ik weet niet waar wij ze precies vandaan hebben maar het was een hele lange rol van 1,5 m breed en 20 meter lang en die hebben wij zelf helemaal op maat gemaakt naar de boxen. Die rol was toen 50 euro. We hebben er 3 boxen mee kunnen vullen.