Al opgezadeld in de trailer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

livo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:19

marsi schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik het zelf nooit zou doen, vervoeren met zadel erop. Maar wie zegt er dat de pony's zo zijn vervoerd? Het kan toch zijn dat ze al gereden zijn en daarna even op de trailer zijn gezet om ze vervolgens er weer af te halen omdat ze nóg een keer gereden moeten worden?
Ik denk dat dat op zich nog wel kan...stel: je moet twee proefjes rijden en de tweede een uur na de eerste. Wat doe je dan? Een uur rondzeulen met je paard? Zet je deze op de trailer? En dan? Helemaal afzadelen om vervolgens een half uur later weer op te moeten zadelen? Ik denk dat ik er wel over na zou denken om m dan tóch een half uurtje met zadel op de trailer zou zetten...al is dat wel afhankelijk van de situatie.

alle argumenten tegen het opzadelen in de trailer zijn hier gebaseerd op het in en uitladen...je denkt toch niet dat je paard meer last heeft van het zadel als de trailer in beweging is dan wanneer hij gewoon stil staat...???
als je hem niet gezadeld wil vervoeren kan ik er met mijn kop niet bij dat je dan denkt dat het wel kan als je hem er een half uur tussen twee proeven door op zet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:24

Shira2 schreef:
Werkelijkwaar BE-LACH-E-LIJK!!!
Wat is het nut ervan om je paard gezadeld in de trailer te zetten??
Het is hartstikke gevaarlijk!!! ik heb op concours paarden van de trailer af zien rennen achterover sloegen, BAM zo recht op het zadel omdat mevrouw of meneer de ruiter te lui was om dat buiten te doen!!!

Niet doen zou ik zeggen!

Jezus,wat overdrijf jij zeg!!
Sommige paarden zijn moeilijk op te zadelen,en dan is het juist veiliger om het paard al opgezadelt in de trailer te doen!!

corinagirl

Re: Al opgezadeld in de trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:29

Meestal zet ik 'mijn' paard ook al opgezadelt op de trailer en me vriendin ook. Dit omdat deze paarden nogal druk zijn in een nieuwe omgeving. En ik doe altijd wel een deken over het zadel/paard heen in de trailer . Ik vind het niet gevaarlijk en mijn paard is het nu dus ook al wel gewend.
Voor lange trailerritten (van langer als half uur) doe ik het liever ook niet. Maar nu rijd ik meestal minder als een half uur met de trailer.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:31

Met Flanna zou ik t absoluut niet durven, die komt altijd zo achterlijk hard de trailer af. Ik zou veel te bang zijn dat ze blijft haken...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:33

meestal zadel ik mijn paard af, Maar voor klein stukje van bijv. 2 km laat ik het wel ff op zitten, (ging met trailer ivm geen ijzers achter en natte bermen)

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:34

Ik zou het nooit doen , zoveel tijd kost opzadelen toch ook niet .
heb ik liever dat ik wat langzamer ben dan dat er wat mis is met me zadel/pony.

Refagreni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:26

Ik heb het nooit gedaan en ga het ook nooit doen. Vooral het in- en uitladen lijkt me gevaarlijk.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:34

nou ik zadel mijn paardjes wel op voordat we na les rijden, we zijn er zo en het zijn super makelijke beestjes.
ik weet niet of ik het zal doen met een heethoofd..
maar ik vind het met die van ons erg makelijk zo
het is meer toestand om ze daar te zadelen omdat ik samen met mijn dochter ga en mijn dochter haar pony daar niet kan zadelen omdat de pony dan ongeduldig is, en om die van mij eerst vast te zetten worden ze ook niet rustiger van..

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:43

Mijn pony laad en lost rustig, vroeger zadelde ik ook altijd pas op als we er waren. hij is dan alleen zo kijkerig dat ik een half uur bezig ben, dus vantevoren opzadelen scheelt hem een hoop stress. Hij heefft er nog nooit hinder van ondervonden, ik doe het ook nooit met ritjes langer dan 20 minuten. Zweetdekentje erop en zorgen dat alles goed vast zit, ideaal.

Met paarden die moeilijk laden of afladen zou ik het nooit doen, maar als je paard rustig is scheelt het jullie allebei een hoop stress.

(Denk aan: singel vergeten, sperriempje kwijt zijn, beugels vergeten eraan te hangen na het invetten )

Rivjenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:00

marsi schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik het zelf nooit zou doen, vervoeren met zadel erop. Maar wie zegt er dat de pony's zo zijn vervoerd? Het kan toch zijn dat ze al gereden zijn en daarna even op de trailer zijn gezet om ze vervolgens er weer af te halen omdat ze nóg een keer gereden moeten worden?
Ik denk dat dat op zich nog wel kan...stel: je moet twee proefjes rijden en de tweede een uur na de eerste. Wat doe je dan? Een uur rondzeulen met je paard? Zet je deze op de trailer? En dan? Helemaal afzadelen om vervolgens een half uur later weer op te moeten zadelen? Ik denk dat ik er wel over na zou denken om m dan tóch een half uurtje met zadel op de trailer zou zetten...al is dat wel afhankelijk van de situatie.

ze kwamen daar net aangereden en haalde ze er opgezadeld uit en gingen daarna een bosrit maken.
Ik weet verder niet hoelang ze al in de trailer stonden

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:00

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:19

Reacties graag in het topic dat Urielle noemt, hier een slotje.