marsi schreef:Ik moet wel zeggen dat ik het zelf nooit zou doen, vervoeren met zadel erop. Maar wie zegt er dat de pony's zo zijn vervoerd? Het kan toch zijn dat ze al gereden zijn en daarna even op de trailer zijn gezet om ze vervolgens er weer af te halen omdat ze nóg een keer gereden moeten worden?
Ik denk dat dat op zich nog wel kan...stel: je moet twee proefjes rijden en de tweede een uur na de eerste. Wat doe je dan? Een uur rondzeulen met je paard? Zet je deze op de trailer? En dan? Helemaal afzadelen om vervolgens een half uur later weer op te moeten zadelen? Ik denk dat ik er wel over na zou denken om m dan tóch een half uurtje met zadel op de trailer zou zetten...al is dat wel afhankelijk van de situatie.
alle argumenten tegen het opzadelen in de trailer zijn hier gebaseerd op het in en uitladen...je denkt toch niet dat je paard meer last heeft van het zadel als de trailer in beweging is dan wanneer hij gewoon stil staat...???
als je hem niet gezadeld wil vervoeren kan ik er met mijn kop niet bij dat je dan denkt dat het wel kan als je hem er een half uur tussen twee proeven door op zet
. Ik vind het niet gevaarlijk en mijn paard is het nu dus ook al wel gewend.
)