Paardenverzekering, welke kiezen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 00:35

als ik niet verzekerd had geweest dan had ik nu een probleem gehad...

dan had ik zowiezo 3500 euro kosten kliniek zelf moeten betalen ...en aangezien mijn paard is overleden...niks meer gehad...

nu ben ik gedekt voor 75 procent van mijn kosten en heb ik een redelijk bedrag gekregen waar ik mijn nieuwe paard van betaal...

ik was overigens maar net 2 jaar verzekerd met dit paard en had dit nooit bij elkaar kunnen sparen..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:52

Als je een paard koopt zorg je toch zeker dat je dan ook buffer op je spaarrekening hebt staan? Paar duizend euro voor calamiteiten vind ik toch het minste wat je kunt doen.
Verzekeren van mijn paard begin ik niet aan, je betaalt je blauw aan de premie en uitbetalen zijn de meeste maatschappijen niet zo makkelijk mee. En als je er dan ook nog uit wordt gekiept als je paard 21 wordt (zoals ikke schrijft), dan heb je lekker premie betaald en tegen de tijd dat de kans op kosten groter wordt lig je eruit.
Ondertussen is mijn paard ook op een leeftijd gekomen dat ik me afvraag hoeveel je zou moeten dokteren als er serieus wat aan de hand is. Koliekoperaties heb ik niet veel vertrouwen in, gaat vaak fout en als het paard blijft leven zijn ze een stuk gevoeliger voor problemen. Ook langdurige beenblessures zal ik zwaar over nadenken, paard is een loperig type en 6 maanden boxrust is echt volstrekt niet aan de orde en als de prognose maar matig is, wil ik haar niet aandoen om langdurig niks te mogen. Maar ik hoop nog jaren lekker en in goede gezondheid met haar bezig te kunnen zijn.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:10

Mijn paardje is verzekerd geweest bij Interpolis. Ik had een polis afgesloten voor ziektenkosten maar toen ik voor 1200 euro een bijschildklier ter grootte van een sinaasappel moest laten verwijderen werd het niet vergoed omdat het niet acuut was. Er was dus in de 10 jaar verzekering een wijziging is polissen geweest en ik had de verkeerde blijkbaar...
Maar.... toen mn oudje op pensioen ging heb ik de diagnose (artrose) gestuurd naar de verzekering en is een hele aardige meneer langsgeweest. We hebben samen zitten grappen over de slchtwaarde.... neee ze is niet dik... sjit, had ik haar maar ff op ransoen gezet hihi
En heb ik de verzekerde waarde minus de slachtprijs gekregen.
Nu staat mn paardje gelukkig van haar pensioen te genieten (ja daarvoor kun je dat geld ook gebruiken).
Ik ga mn jonge paard verzekeren voor bv 2500 euro (is meer waard) omdat ik de ziektenkosten verzekerd wil hebben. ALs ze er niet meer is kan ik lang genoeg sparen voor een andere.
Ik had een pony die hersenvliesontsteking heeft gehad en dus 3 maanden in Utrecht heeft gestaan. En hij was niet verzekerd (en ik nog jong dus mn ouders hebben betaald... gelukkig!)
Dus ik ga zeker een verzekering afsluiten want een ongeluk / ziekte zit in een klein hoekje.
Heeft hier iemand ervaring met Fairmount.be ??? Volgens mij een goedkopere als interpolis.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:11

Waratje schreef:

Als je een paard koopt zorg je toch zeker dat je dan ook buffer op je spaarrekening hebt staan? Paar duizend euro voor calamiteiten vind ik toch het minste wat je kunt doen.

blijkbaar nog nooit op lage schaal geleefd?? "doe maar een paar duizend euro" nou dat zijn voor mij een paar maandsalarissen!
en dat gel*l over dat als je niet genoeg geld hebt je geen paard kan nemen...B*llshit
ik heb een normaal salaris ,mijn paard komt niks te kort..heeft alles..
alleen kan ik geen paar duizend euro uit mijn mouw schuddenn.handig zo'n verzekering toch?..zeker in mijn geval..mijn paard was pas 5 jaar oud en ik bouwde in 6 maanden tijd even meer als 3500 euro kosten op..
de verzekering heeft alles netjes betaald...en binnen 3 weken..

sorry voor mijn felle reactie
maar kan me erg opwinden over mensen die over duizendjes euro's praten alsof het om muntjes gaat...
niet iedereen heeft het even breed...
en nou heb ik het zkr niet slecht maar ik gun het zkr de mensen die er loeihard voor werken en hun eigen dingen minderen voor deze prachtdieren

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:24

Naadje24 je hebt gewoon groot gelijk en ik ben eigenlijk wel blij dat je het durft uit te spreken!
verzekering is gewoon super handig, en bestaat niet voor niks!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:26

Die paar duizend euro is voor mij ook een aantal maandsalarissen, hoor. Maar ik spaar liever vantevoren dan achteraf en ik vind het prettig om het geld ook aan iets anders te kunnen uitgeven als die ziektekosten er niet zijn. Premie ben je kwijt, gespaard geld niet.
Kwestie van planning en discipline.
Bij mij geen ouders of andere familie die bijspringen in de kosten van paard, dat is mijn hobby, mijn keuze, dus ook mijn (financiele) verantwoordelijkheid. Ik heb dus niet een paard gekocht voordat ik voldoende geld/inkomen daarvoor had, dat is een keuze die ik gemaakt heb en waar ik ook trots op ben.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:33

Waratje schreef:
Die paar duizend euro is voor mij ook een aantal maandsalarissen, hoor. Maar ik spaar liever vantevoren dan achteraf en ik vind het prettig om het geld ook aan iets anders te kunnen uitgeven als die ziektekosten er niet zijn. Premie ben je kwijt, gespaard geld niet.
Kwestie van planning en discipline.
Bij mij geen ouders of andere familie die bijspringen in de kosten van paard, dat is mijn hobby, mijn keuze, dus ook mijn (financiele) verantwoordelijkheid. Ik heb dus niet een paard gekocht voordat ik voldoende geld/inkomen daarvoor had, dat is een keuze die ik gemaakt heb en waar ik ook trots op ben.

soms gaat het verleden wel eens anders als je pland...

ik was druk aan het sparen voor de toenmalige pony...ik was al op de 1000 gulden en hij moest 1500 kosten
bij de toenmalige eigenaar kreeg hij een ongeluk waar ze geen veearts voor liet komen (maar ik leasde hem wel) dus besloot ik zelf de veearts te laten komen...weg aantal honderd gulden..
vervolgens werd het paardje blind en moest hij naar de slacht
met mazzel had ik nog net genoeg geld voor de slachtprijs...
en hem uiteraard gekocht en weggehaald daar...

begrijp me niet verkeerd..ik vind dat als je dat kan wegsparen heel erg goed van je!
maar soms zit je in situaties dat je snel moet kiezen
bijv. als jeje droompaard gezien hebt maar er is een kaper op de kust..of zoals in mijn geval..

ik vind het heel knap van je dat je het zonder een dure verzekering kan doen...maar er zijn er veel die het niet kunnen of het risico niet durven lopen (zoals ik)

iedereen moet het doen zoals hij/zij het beste vind

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 19:41

Dit Topic is geopend met de vraag welke verzekering ik voor mijn paard het beste kan afsluiten. En ieders ervaringen met de verschillende verzekeringen stel ik zeer op prijs. Baal er alleen een ietsiepietsie van dat er onderling nu gestreden gaat worden of er uberhaupt wel een verzekering afgesloten zou moeten worden. Met die intentie is dit Topic niet geopend. Iedereen moet voor zich weten of hij/zij wel of niet gaat verzekeren, maar voor mij is die keus er simpelweg niet, omdat ik geen risico wil lopen. Dus als er nog mensen zijn die een discussie willen houden over het wel of niet afsluiten van een verzekering....open dan een nieuw Topic daarover en laten we in dit Topic bespreken welke verzekeringen goed of slecht bekend staan en waarom

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:11

Ik ben uitgebreid verzekerd bij Interpolis. Heb 2 maanden terug m'n eerste DA rekening gestuurd, en binnen notime was t gestort. Netjes dus. Wel zodra je de DA er bij hebt gehad de schadelijn bellen. Dan krijg je nl een formulier thuisgestuurd die jij en je DA moeten invullen. Rekening erbij en opsturen maar.

vallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:16

Ik heb hele goede ervaringen met de onderlinge paardenverzekering Bierum, echt top, keren alles keurig uit en zijn kwa prijs denk de voordeligste! Echt super! Let bij een verzekering goed op de addertjes! zoals geen uitkering bij kreupelheden van binnen uit!!!!! erg link dus.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:57

Ik heb goede ervaringen met zowel Interpolis als Amev. Interpolis is in verhouding iets interessanter. Mijn paarden zijn in principe zo uitgebreid mogelijk verzekerd ook voor ziektekosten, ik wil niet dat ze afhankelijk zijn van mijn financiële situatie op het moment dat ze wat mankeren. Ik heb in de 8 jaar dat ik mijn paarden verzekerd heb al aardig wat moeten claimen bij de verzekering, genoeg om de komende 10 jaar mijn premies er nog uit te hebben . Bij beide maatschappijen is alles altijd keurig en snel vergoed.

Zowel bij Amev als bij Interpolis al eens een paard laten afkeuren (2x een paard teruggekocht, 1x over laten nemen) vanwege inwendige beengebreken (botwoekering, artrose, slijmbeursontstekingen hoefgewricht) en enkele paarden laten opereren op hun kosten (oa. OCD operatie en nageltred). Daar is nooit moeilijk over gedaan, maar let wel op bij het afsluiten over het algemeen dekken de beperktere verzekeringvormen deze gebreken (de kreupelheden van binnenuit, artrose, OCD, slijmbeursontsteking v/h hoefgewricht) niet en volstaat alleen de uitgebreide verzekering. ODA van Hippozorg (amev) en de standaard verzekering van Interpolis vergoeden dit niet, alleen de uitgebreide verzekering van deze maatschappijen vergoed dit.

Dit geldt ook voor de ziektekosten. Ik hoor vaak genoeg dat mensen boos zijn omdat hun verzekeringsmaatschappij niet uitkeert bij een kreupelheid oid. Over het algemeen hebben ze een ODA of een standaardverzekering in combinatie met een (uitgebreide) ziektekostenverzekering. De ODA keert niet uit bij ongeschiktheid door kreupelheid, dan keert de ziektekostenverzekering ook niet uit voor kreupelheden. De (aanvullende) ziektenkostenverzekering bij bovengenoemde verzekeringsmaatschappijen keert alleen uit over wat verzekerd is in de basisverzekering.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:20

erg interessant dit allemaal!!

als ik mijn (hopelijk dan) pony bij de EFO verzeker, en dan uitgebried voor ziektekosten, de gewone uitgebreide, niet de plus, dan kom ik op een jaarlijkse premie van 5,25 % van de verzekerde waarde (das niet zo heel veel, 1250 euro dus ruim 50 euro per jaar), maar de ziektekosten, waar het me uiteindelijk om gaat, die kosten 200 per jaar, plus een eigen risico per jaar van 150 euro.
dus je bent per jaar 200 euro kwijt of er iets gebeurd op niet, plus als ze ziek wordt dus die 150 euro..
eigenlijk is het best gokwerk he, het kiezen van een verzekering..
naast deze verzekering moet ik dan lijkt me ook nog een verzekering afsluiten voor het geval de pony derden schade toebrengt, bij uitbreken ofzo?