welke schampoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Re: welke schampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:02

Ik had eerst ook altijd zwitsal, nu meestal die van Euroshopper 2-in-1. Die is ook wel relaxed en heel goedkoop.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:11

Ik gebruik altijd zwitsalshampoo. Werkt goed (ook bij paarden met een witte staart) en het ruikt ook nog eens lekker

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:32

Ik gebruik net wat mijn moeder voor de paarden meebrengt! Ooit is dat 3 bussen Derlon (grootinkoop Sligro), dan ooit Andrelon normaal haar, dan weer Schwarzkopf normaal haar en kruidenshampoo... het is maar net wat mijn moeder meebrengt. En om eerlijk te zijn... volgens mij zit er totaal geen verschil in shampoo, althans ik merk er nooit niks van!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:52

Goedkope shampoo, meestal 2 in 1.
Voor de voorpluk gebruiken we switsal.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:37

Ik gebruik meestal shampoo met Tea Tree .
Werkt vliegwerend en desinfecterend en is geschikt voor de gevoelige huid. Is nooit zo duur, zo'n 7 euro voor een literfles Shampoo. Had vorig jaar die van Leovet.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 06:57

Ik gebruik echt paardenshampoo maar dan wel van de goedkopere merken omdat ik die beter vind werken dan all die dre shampoo´s met luchtjes e.d.
Je kunt ook gewoon mensenshampoo gebruiken, dan is Zwitsal goed..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:40

Ik gebruik altijd groene zeep. Soms vloeibare, soms ook niet. De niet-vloeibare (van tricel) is wat lastiger qua klonten maar maakt wel beter schoon. Voor de onderkant van een echt vieze staart en erg vieze sokken gebruik ik wel eens biotex groen.
Een fles groene zeep kost ong. een euro, veel beter dan een dure fles paardenshampoo. Vooral wanneer je net zoals mij een erg vieze haflinger hebt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:24

Voor schimmels of paarden met witte aftekeningen is zilvershampoo trouwens ideaal, die van Kruivat (Huismerk) kost zo´n 2 euro en je kijkt je ogen uit na het wassen, superspul!

immerslief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 20:31

ik denk dat ik die groene zeep en die zilver schampoo eens ga gebruiken en een gewone schampoo want de ene is bont en willen geen valle kleuren in zijn manen, maar voor die schimmel zou het wel lekker zijn . dank vvoor de tips.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:18

Graag gedaan
Je hebt dus voor een prikkie al een prima shampoo

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:01

Groene zeep werkt erg goed

immerslief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 07:13

de shetjes staan in een wei met een inloopstal maar bij de ingang is het altijd blub. dus ja dan gaan de staarten en benen steeds door. maar zal eens kijken welke het beste werkt.