ik ben nu 16 en ik rijdt nu 4 jaar, vanaf mijn elfde dus. Vantevoren heb ik nog wel eens af en toe op ponys gehobbeld, maar dat kon je niet echt rijden noemen vind ik.
Maaike
Geplaatst: 17-05-02 08:04
in oktober 10 jaar
germie
Geplaatst: 17-05-02 08:07
ben 23, dus nu een jaartje of 15, tussendoor een keer 6 maanden gestopt ofzo. Ik heb ouders die nog steeds TEGEN paarden zijn. Na flink zeuren mocht ik dan 10 lessen hebben op een manege. Dat werden er dus maar 9, de 10 e hadden mijn ouders geen zin. Ik had wel eeen verzorgpony waar ik op mocht rijden. Toen heb ik ooit eens m'n enkel gebroken, ik zat in de brugklas, en MOCHT ik dus niet meer rijden. KREEG IK EEN KANO, dat was leuker en veiliger vonden m'n ouders. Helaas lag dat ding er al vrij snel onbruikbaar bij. en ging ik weer rijden (stiekem had ik een verzorgpony, maar bij deze mensen kom ik nog steeds). Tot m'n 22ste heb ik bij die mensen gereden, en nog steeds kom ik daar. Naarmate ik gegroeid ben, zijn de mensen grotere pony's gaan fokken, dus nu ziten ze op de E-maat. Ik heb wel eens een paar lesjes tussendoor gehad, maar verder niet. M'n ouders zijn er op een gegeven moment wel achter gekomen dat ik weer reed, maar ja, dat paardenvirus he?? Sinds ik zelf wat verdiende heb ik een jaar op een manegepaard lesgehad. Sinds m'n afstuderen rij ik ook PAARDEN erbij. dus nu ongeveer een jaartje. Inmiddels heb ik voor verschillende mensen paarden en pony's ingereden (ik denk al wel 20 ofzo) en sinds september heb ik met een paardje les.
Dus al met al nog geen 2 jaar les, maar ben momenteel alles aan het inhalen: soms 3 ker in de week les.
Pava
Geplaatst: 17-05-02 08:24
Ik ben begonnen toen ik 9 was. Nu dus alweer bijna 21 jaar
Anoniem
Geplaatst: 17-05-02 08:28
Vanaf m'n 6de en ik ben nu 26 dus 20 jaar. ( en nog kan ik het niet zo als ik dat wil!!)
Dimple
Geplaatst: 17-05-02 08:29
Ik ben begonnen toen ik 21 jaar was, (ben nu net 29 jaar geworden) Na een jaar had ik een eigen paard, ik was dus echt goed besmet met het virus Nu heb ik geen eigen paard meer, maar rij ik zo'n 5 dagen in de week op Gammie.
obelix
Geplaatst: 17-05-02 08:44
ben begonnen dat ik 9 was..dus ik rij nu bijna 10 jaar!!(zie me onderschrift!) wat gaat dat hard eigenlijk zeg..... weet nog wel dat ik voor het eerst op een manege pony zat!!
Vippie
Geplaatst: 17-05-02 09:18
Ik ben toen ik 4 was op een pony gezet in de Efteling en dat hadden mijn ouders NOOIT moeten doen . Volgende maand wordt ik 30 dus ik rij al 26 jaar. Heb van alles gedaan, dresuur, springen, aangespannen en ik rij nu western . Viv
Nikita
Geplaatst: 17-05-02 11:25
Ik rij nu 21 jaar. Altijd op manegepaarden en ook een tijd het paard van mijn toenmalige instructeur, ook losrijden met springwedstrijden enzo.. daarna heb ik er eigenlijk altijd bewust voor gekozen geen privépaarden te rijden. Toen werd ik verliefd op Nikita (was eerst ook manegepaard) en zij is vandaag precies twee jaar van mij!!