Pony in stal van 2x4 meter! Kan dat??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Pony in stal van 2x4 meter! Kan dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:09

Paarden staan in het wild toch ook niet 24 uur p/dag op een boxje van hopelijk 3x3

Tuurlijk het kan wel, maar wie zegt dat je paard het leuk vind?

p0nyl0ver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 00:21

Nu word er gezecht, ze kunnen NIET in een stal 2x4 en Iemand anders zegt dat het wel kan!! uhh ik weet het nu nog steeds niet!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:22

Het kan wel, maar je paard heeft dan weinig ruimte en zou je hem/haar er een aantal uur per dag uit moeten hebben in een groter iets

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 07:55

Ik vind het wel iets aan de krappe kant, je moet in gedachte houden dat de stal officieel 2x de hoogte van je pony moet zijn, zowel in de breedte als in de hoogte. Als hij dan een keer rolt ofzo, dan heeft hij iig nog een béétje ruimte!

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 07:56

p0nyl0ver schreef:
Nu word er gezecht, ze kunnen NIET in een stal 2x4 en Iemand anders zegt dat het wel kan!! uhh ik weet het nu nog steeds niet!!

Het kán heus wel, maar ideaal is het niet
Keuze aan jouzelf dus

Tieme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:58

p0nyl0ver schreef:
Jaa, weet iemand of je er een vergunning voor moet hebben? want daarlijk staat er een pony, en staat de politie voor de deur!! uhh geen zin in

In dit topic viewtopic.php?f=13&t=564684&start=0&st=0&sk=t&sd=a zeg je dat je naar zweden gaat verhuizen. de regels van hier kunnen daar weer heel anders zijn. dus probeer er eens achter te komen wat de regels in zweden zijn.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 06:52

De ruimte is genoeg voor een pony van die maat, het grootste bezwaar is imo dat de pony alleen staat.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:06

p0nyl0ver schreef:
Ja sorry, er zat lang geleden iemand anders op me account, dus had ik een nieuwe gemaakt, En nu wou ik kijken of deze het deed! En toen had ik me niet uitgelogt,, sorry! Maar ik ben p0nyl0ver & net was ik XxXHorseXxX Maar nu blijf ik p0nyl0ver

lang geleden .. allebei je accoutns zijn aangemaakt 1 en 2 maanden geleden

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:54

Sjuimpje schreef:
De ruimte is genoeg voor een pony van die maat, het grootste bezwaar is imo dat de pony alleen staat.

Mee eens!

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:00

Ik ga met Sjuimpje mee. Op zich is die ruimte niet echt een probleem. Maar een pony kan je niet alleen houden.

{Vind het verhaal van de 2 accounts nogal wazig. Ik heb het idee dat er iets niet klopt}

Lizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:04

2 bij 4 voor een pony van 1.30 is groot genoeg. Moet je eens op manege kijken daar halen ze het lang niet die grote!
En waar ga je je pony longeren/rijden? En als het slecht weer is, wat doe je dan? Hij mag niet in de tuin, wat doe je dan met hem/haar?

Wat sjuimpje zegt daar moet je op letten. Staat je pony alleen?

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:11

Sorry hoor maar je kunt je pony toch niet gewoon in je tuin zetten. Een paard moet kunnen rondrennen, en niet alleen in de een klein stukje. Daarbij is gewoon gazongras ook niet geschikt voor een paard (koliek...) en ook nog een kleine stal.....
Als je een gazon opnieuw wilt inzaaien met goed gras kun je daar een jaar geen paard opzetten.
Mijn twee paarden hadden trouwens een paddock van 20 x 40 m binnen 2 weken kaalgegeten en dan wordt het gewoon een zandvlakte.
Denk je eraan dat je ook nog plaats moet maken voor een 2e pony, een mesthoop, hooi / bodembedekking opslag etc?
Lijkt me geen goed idee....

Trouwens een paard de hele dag op stal en alleen naar buiten onder controle van een ruiter is eigenlijk misdadig. Ik heb het zelf gedaan toen ik mijn paardje verhuisde naar een manege zonder weides... en ik heb gezien wat daar psychisch met haar is gebeurd.... Paarden moet zelf zich kunnen uitleven.

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:25

ik ga met de meerderheid mee.
2x4 KAN , maar niet als er geen weide en gezelschap is.

een dier is altijd het gelukkigst in zijn natuurlijke omgeving. Dus hoe groter zijn weide en hoe meer gezelschap, hoe gelukkiger de pony is.

Gazongras is inderdaad, zoals atreyuevita al zei zeer ongezond voor paarden, ze kunnen er koliek van krijgen EN het bevat veel meer eiwitten ( hoefbevangenheid enzo )

ik zou toch nog eens goed nadenken vooraleer je je een pony aanschaft. Vraag eens aan iemand die paarden houdt op een weide enzo om even te komen kijken naar die schuur

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:11

In je andere topic zei je dat je een stuk grond aan de stal vast hebt, als dat zo is is er plek zat. Maar woon je nou in Nederland of Zweden? In Zweden zullen ze wel weer andere vergunnungen hebben namelijk.