Hoeveel calorieen verbrand je nou met paardrijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:08

Idd, nou ja het zal wel.. Ik rijd wel is meerdere paarden per dag.. En aardig intensief.. ben altijd na een half uur al helemaal dood..

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:11

met een uur verbrand ik 291 calorieen, vind ik nog best veel En dan heb ik al 2 stallen gemest, 2 paarden buiten gezet/binnen gehaald en 2 gepoetst. En dan nog een uur rijden, dus verbrand eigenlijk wel meer (mag ik hopen dan )

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:44

Volgens mij verbrand je meer dan je denkt... Sinds wij Iranda hebben ben ik 7 kg afgevallen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:48

Nou t is idd niet t paardrijden alleen he, ook die stal en sjouwen met je zadel en poep uit de bak halen enz. Volgens mij hebben we best een goeie sport....

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:50

Sydney2005 schreef:
Nou t is idd niet t paardrijden alleen he, ook die stal en sjouwen met je zadel en poep uit de bak halen enz. Volgens mij hebben we best een goeie sport....

Volgens mij ook. En dan vraag ik me ook af waar ze het met paardrijden: algemeen over hebben .. beetje rondjes hobbelen of het 'echte werk'.

Anoniem

Re: Hoeveel calorieen verbrand je nou met paardrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:32

Ik vermoed dat het om een beetje rondjes hobbelen gaat, want met zwemmen 'algemeen' zou ik veel meer calorieen verbranden. Nu zwem ik niet vaak, maar als ik een uurtje recreatief rondzwem heb ik niet het gevoel dat ik iets inspannends heb gedaan. Na een uurtje 'intensief' rijden heb ik dat toch meer. Daarentegen heb ik ook stevige buitenritten gemaakt van enkele uren en daar werd ik niet echt moe van/had ik niet het gevoel dat ik enige inspanning verricht had.

ellepel

Re: Hoeveel calorieen verbrand je nou met paardrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:34

1 glas cola = 40 caloriën ( geen cola light he)
1 snickers =305 caloriën.

had ik dus wel gelijk zonet, na 1 uurtje rijden en dan echt wel intensief he?
dan verbrand je dus 1 glas cola en 1 snickers of mars..

mwoahhh....toch leuke reden om dan wel die snickers te gaan eten

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:40

Ik heb hier een bewegingswijzer van de Weight Watchers liggen. Daar staan 3 tabellen in met sporten en hun intensiteitsniveaus.
Niveau 1 (laag) = paardrijden (stappen). Vergelijkbaar met autowassen, huishoudelijke karweitjes.
Niveau 2 (middelmatig) = paardrijden (draf). Vergelijkbaar met tenissen, schaatsen.
Niveau 3 (hoog) = paardrijden (galop). Vergelijkbaar met touwtje springen, basketbal enz.

Ik kan mezelf hier best in vinden.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:54

Ik vind doorzitten in draf vermoeiender dan galoperen!

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:58

TeQuiero1 schreef:
Ga maar eens een weekje lang elke dag een half uurtje door zitten....bereik je meer mee dan 500 buikspier oefeningen per dag...krijg je mooie blokjes van

Ooohohoh! Hept dat ook voor gewoon een strak buikje, als je het wat minder lang doet? Dan hoef ik tenminste die idiote buikspieroefeningen niet meer te doen.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:19

Kijk eens even rond op Voedertijd, daar lopen een paar topics over dieten en afvallen.
Daar kun je je vraag wel stellen