inslapen of doodschieten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:26

Precies Knolliepower......

een 6 jarige in the prime of its life, die nog goed vervoerd kan worden breng je naar de slager........ een paard van 20 plus die er klaar mee is laat je inslapen :D

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:29

ik heb alleen nog maar positieve ervaringen met spuitje en zal dat ook weer zo herhalen.

ImkeTarek

Re: inslapen of doodschieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:31

een paard van onze stal (misschien dat jullie t verhaal hebben gelezen, dat super dominante paard, Talent) werd ook afgemaakt (bij de slager). de eigenaar kreeg hem "het kamertje" niet in door de geur enzo... dat paard werd er helemaal panisch van... de verzorgster (die alleen mee was gereden voor de zekerheid) moet haar met heeeel veel geduld naar binnen leiden (en daarbij zeggen: "kom maar Talentje, het is al goed, er is niks aan de hand" om haar te kalmeren... is best moeilijk lijkt me als je maatje dood geschoten gaat worden).

dus de slacht lijkt me ook niet altijd even geweldig voor zo'n paardje!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:51

inslapen....en geen andere optie bij mij...

vandaag ook mijn kereltje in laten slapen en dat ging heel erg vredig en ben heel blij dat ik het zo gedaan heb

had het niet kunnen verkroppen om hem na 2 jaar trouwe dienst een pen door zijn hoofd heen te jagen...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:58

ik ga voor doodschieten omdat paarden soms weerstand heeft tegen inslapen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:20

als het Banjer's tijd is om te gaan, dan laat ik haar inslapen. Waarom? Dat kan op eigen, vertrouwd terrein gebeuren. Banjer is erg gestressed met reizen (ze heeft traumatische ervaringen met de trailer).

Daar komt bij dat ik gezien heb (vanaf een meter of 10-20) hoe een paard bij ons op stal een spuitje kreeg... ging heel vredig... paardje stond te grazen, kreeg spuitje, ging met wat hulp liggen (zodat ze niet zo hard neer zou ploffen), kreeg nog een spuitje... en zo is ze langzaam heen gegaan... vanaf een afstandje zag het er vredig en rustig uit, en van degene die erbij was, was dat van dichtbij ook zo.

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 08:33

ik denk dat het ook niet bij alle slagers zo gaat. Mijn vriendin vertelde dat hij 1 van de weinigen is die het zo doet.
als het goed is krijgen de paarden niet de kans om te ruiken. het paard kom aan met de trailer en gaat direct de stal in. het paard hoeft geen uren in een andere stal te staan of in de trailer te wachten.

wat ik hier ook hoor is dat het spuitje thuis kan. Dat zou ook fijn zijn lekker in zijn eigen omgevening.

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:49

ik hbe het een keer bij een manege pony meegemaakt...
(inslapen) het zag er rustig en vredig uit....
gewoon in de stal en er was niks aan de hand...
bij nog een andere pony (shetlandertje) dacht de eigenaar dat het beesje zou gaan vechten voor het spuitje...
ze heeft het beesje zelf neergeschoten in de wei..
klingt heel hart maar de wou het zelf doen...
(kan ik best begrijpen alleen ze;f was het me nooit gelukt...)
tja....

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:15

Allebij heeft zo z'n voor en z'n nadelen denk ik.
Persoonlijk zou ik denk ik een paard wat nog sterk genoeg is om vervoerd te worden naar de slacht brengen, maar als een paard de reis in de trailer niet meer aan kan lijkt het mij de beste keuze om hem gewoon 'thuis' in te laten slapen.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:06

Hoe worden paarden bij de slacht nou afgemaakt dan? Ik hoor verschillende dingen:
-met een lang pin die door hun slaap word geschoten
-electrische schok
- of door een kogel, hoe gebeurd dat nou eigelijk?

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:14

is per slager verschillend. denk ik