beter rijden dan de eigenaar? *help*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 16:43

@Jarrah: Idd....gped gedacht

beau_diva schreef:
sorry dat ik het zeg, maar volgens mij loop je er wel een beetje te koop mee.. (niet erg, maar ( denk ik ) niet leuk voor de eigenaar).
ik zou erg blij zijn met een bijrijdster die beter kan rijden als mij, dan verpest ze me paard teminste niet.
maar ik zou het niet leuk vinden om 100x keer van andere mensen te horen hoe goed mijn bijrijdster beter dan mij rijd, snapje?

Ik loop er dus niet mee te koop want als iemand dat zegt vraag ik juist of ze het niet willen zeggen. En ik verzoek ze ook het gewoon niet tegen de eigenaresse te zeggen, gewoon omdat ik denk dat zoiets kwetsend is(tenminste, ik denk dat ik dat wel zou vinden)...maar wat iedereen zegt daar kan ik me ook wel in vinden

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:50

@ Sonja: Als het mij zou overkomen zou het niet direct jaloezie zijn. Meer dat ik het jammer zou vinden dat ik bepaalde dingen niet met mijn pony kan bereiken en een ander wel. Maarja, dat gebeurt nou eenmaal als je nog niet zo'n goede ruiter bent.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:17

ik zou het ook wel prettig vinden
maar willem reageert gewoon niet goed op een 2e ruiter, dus helaas

soms klikt het gewoon beter met iemand anders. als je een paard koopt wil dat niet zeggen dat je er perse een hechte band mee krijgt.

je zegt zelf dat ze niet zoveel rijd. het lijkt er op dat jij meer tijd e.d besteeds en dus meer een band creert. banden moeten groeien.

ik heb een goeie band met willem, na een bijrijdster gevonden te hebben was die band niet meer zo goed, hij vond haar leuker omdatie bij haar vanalles mocht wat bij mij niet mag(ik hou van opgevoede paarden) nadat ik met haar gestopt ben om die reden(ik hou nl geen paard voor een ander, tis niet de bedoeling datie bij mij aldoor steigerd, iets watie voorheen nooit deed) is onze band weer gegroeid en zelfs hechter geworden.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:52

mmm je kunt er wel trots op zijn. Maar als eigenaar zou ik het niet zo leuk vinden denk ik.
Mijn verzorgster is beter gaan rijden de afgelopen jaren absoluut maar de jaren ervaring die ik met Ian heb zal ze niet inhalen. Ik zou denk ik ergens wel jaloers zijn misschien...... Het fijne dat ik met Maris heb is dat ze heel erg op mij lijkt qua dingen. Dit omdat we eerst een half jaar samen Ian hebben gedaan voordat ze eigen dagen kreeg. Ze had ook nooit eerder verzorgpaarden gehad dus heb haar kunnen vormen zo nu en dan moet ik echt lachen omdat ze zo is als ik en het zo herkenbaar is.
Ik vind het ook echt leuk de combi te zien en ben dan ook echt trots, maar stiekem vind ik het toch wel erg fijn dat hij toch naar mij hinnikt ook al staat ze al bij heb

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:02

oh mijn bijrijdster was ook een stuk beter met rijden dan ik !
dat was niet zo moeilijk te zien ook
alleen in de omgang...mwa hij was echt wel van mij en hij kwam ook uit zichzelf naar me toe, als ik in de bak ging staan en zij rijden dan bleef ie toch naar mij toe trekken, dus das dan weer anders dan bij de ts.

verder vond ik het helemaal niet erg dat zij er beter op reed dan ik hoor! wij vermaakten ons ook prima alleen wat dressuur betreft bakten we er niks van, maar ik heb er ook niet tot weinig les in gehad.

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:00

dus jullie zouden niet heel beledigd naar je verzorgster toe zijn? want dat is waar ik een beetje bang voor was

Naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:14

mijn verzorgster rijdt ook beter dan ik...so what, we hebben plezzier

DianneM

Re: beter rijden dan de eigenaar? *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:21

Ik vind het ook geen probleem als mijn bijrijder beter zou rijden als ik.. Juist niet, ik heb voor mezelf een andere prioriteit als het rijden zelf.. Ik vind haar soepel trainen en onze band belangrijker en doe dus liefst meer grondwerk als werk onder het zadel. Ik ben in het zadel meer van de buitenritjes en licht werk in de bak..

Ik ben juist altijd hartstikke trots op mijn bijrijder als zij meer presteert met mijn paardje als ik, want het is geen makkelijke tante. Ze trekt alleen wel heel erg naar mij toe als er een ander op haar rijdt en ik sta langs de bak of nog erger in de bak Ik weet hoe moeilijk ze kan zijn, dus ik vind het alleen maar leuk als het beter gaat met een ander op haar rug, dat is toch het teken dat ze zich gewonnen geeft.

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:24

heerlijk toch?? das toch een hartstikke mooi compliment?

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:38

KiWiKo schreef:
Ik zou het alleen maar fijn vinden als eigenaar zijnde

Hoe beter de combinatie werkt, hoe beter het ook voor mij is

Ook mee eens.Heb het nog niet mee gemaakt maar ik kijk dan puur naar het paard.Ik wil graag dat mijn pony goed gereden word lekker los gereden word.Dat vind ik belangrijk.Als mijn bijrijder dit beter kan als mij dan zou ik alleen maar hopen dat ze lekker vaak kan komen .Kan je zelf ook alleen nog maar van leren.En je paard word steeds makkelijker ook door jou te rijden omdat hij sterker word en soepeler.

Ik zou het denk ik wel vervelend vinden als mensen op stal elke dag lopen te verkondigen dat mijn bijrijder het toch zo goed doet of beter als mij rijdt.Maar dat is weer wat anders.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:39

Emma_Ivana schreef:
dus jullie zouden niet heel beledigd naar je verzorgster toe zijn? want dat is waar ik een beetje bang voor was

Je moet het niet gaan zeggen en uitspreken. Kijk ik vind het eerlijk gezegd dat je een beetje het te graag hoort, je zet het op bokt enz, mensen die je kent lezen dit misschien wel. Waarom moet dat zo? En waarom zou je het de eigenaar vertellen?
Laat het zo, en let it be, ik zou als eigenaar wel degelijk beledigd zijn als het werd ingewreven, het op bokt zou staan en de persoon in kwestie meeging met de complimentjes. Nee zou ik niet waarderen.
Zeg niet dat jij het doet hoor, maar ga gewoon door met het paard en laat lekker in het midden liggen wie wel of niet het beste is. Het gaat om de lol en dat het leuk is met het paard geen wedstrijdje wie er beter rijdt......

dollydot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:55

Emma_Ivana schreef:
Ik weet niet of het hier goed staat hoor

Hajj hajj...ben ik weer...

ik heb een probleem, ik krijg van mensen te horen(mensen van stal, maar ook de instructie van de eigenaresse) dat ik beter en zekerder en fijner op Ivana zou rijden...nou vind ik dit niet zo fijn omdat ik toch maar de verzorgster ben, oké zij komt bijna nooit rijden maar, het is toch pijnlijk om te horen(vind ik dan). En kijk het is leuk dat mensen je leuk vinden rijden. Maar ja...hè bah, kan het niet uitleggen Maar ik zit hier dus best wel mee...want ook als ik in het midden van de bak sta en eigenaresse rijdt dan loopt ivana zo naar me toe, en andersom moet ik haar er echt heenrijden.

Als jullie als eigenaar te horen kregen dat iedereen vind dat je verzorgster veel beter op je paard rijdt...ze een supercombinatie zijn...ment to be...en dat soort dingen...wat zouden jullie dan doen?

=xxx= Emma

Maak je nu een grapje met "IK HEB EEN PROBLEEM"
Je zoekt gewoon naar bevestiging.
Wat wil je nu dat we zeggen?? Ik snap niet wat je probleem is hoor.
Ik vind het alleen wel een beetje zielig overkomen om het zo op te schrijven als dat jij deed.
Ik denk alleen dat het probleem is dat je jezelf beter voelt als de eigenaar van het paard.

Het gaat er toch om dat jullie beiden lekker rijden met dit paard?
Dan gaat het er toch niet om wie er beter rijd. Misschien vinden anderen wel dat de eigenaar er beter mee rijd.

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:03

ik rij er ook beter dan de eigenaar op..maar dat komt omdat de eigenaar er niet op rijd

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 06:41

dollydot schreef:
Emma_Ivana schreef:
Ik weet niet of het hier goed staat hoor

Hajj hajj...ben ik weer...

ik heb een probleem, ik krijg van mensen te horen(mensen van stal, maar ook de instructie van de eigenaresse) dat ik beter en zekerder en fijner op Ivana zou rijden...nou vind ik dit niet zo fijn omdat ik toch maar de verzorgster ben, oké zij komt bijna nooit rijden maar, het is toch pijnlijk om te horen(vind ik dan). En kijk het is leuk dat mensen je leuk vinden rijden. Maar ja...hè bah, kan het niet uitleggen Maar ik zit hier dus best wel mee...want ook als ik in het midden van de bak sta en eigenaresse rijdt dan loopt ivana zo naar me toe, en andersom moet ik haar er echt heenrijden.

Als jullie als eigenaar te horen kregen dat iedereen vind dat je verzorgster veel beter op je paard rijdt...ze een supercombinatie zijn...ment to be...en dat soort dingen...wat zouden jullie dan doen?

=xxx= Emma

Maak je nu een grapje met "IK HEB EEN PROBLEEM"
Je zoekt gewoon naar bevestiging.
Wat wil je nu dat we zeggen?? Ik snap niet wat je probleem is hoor.
Ik vind het alleen wel een beetje zielig overkomen om het zo op te schrijven als dat jij deed.
Ik denk alleen dat het probleem is dat je jezelf beter voelt als de eigenaar van het paard.

Het gaat er toch om dat jullie beiden lekker rijden met dit paard?
Dan gaat het er toch niet om wie er beter rijd. Misschien vinden anderen wel dat de eigenaar er beter mee rijd.

Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan...that's all...

@Curly85: Ik wil het dus juist niet horen want dat zeg ik ook als die mensen het zeggen....sorry als ik zo overkom maar dat is niet mijn bedoeling

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:20

Ik zou willen dat mijn bijrijdster beter reed dan mij! Ik ben altijd blij als mijn vriendin eens op mijn paard rijdt, omdat ze beter dan ik rijd Mijn bijrijdster hou ik echter wel, het is ook mijn buurmeisje en ze zorgt verder super voor het peerd

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:49

Hèhè, Zo moeilijk is lezen nou toch ook weer niet ?
Ik vind het overduidelijk dat de TS gewoon een beetje bang is dat de eigenaresse boos hierom wordt (dat de meeste haar beter vinden rijden) en hier misschien wel weg stuurt, of dat ze minder mag..

Sommige mensen moeten eens beter lezen en niet alleen de titel en dan al een oordeel klaar hebben, voor ze de rest hebben gelezen!

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:40

Als ik eigenaar was van een paard zou ik blij zijn als het goed klikt tussen mijn paard en de verzorgster. Als jij dan langer zou rijden dan mij of vaker op het paard zou rijden dan ik zelf dan is er een logische verklaring waarom jij beter zou rijden dan mij en dan zou ik alleen maar trots zijn.

Maar zou ik bijvoorbeeld al langer rijden dan jij en even vaak of vaker met het paard omgaan dan jij dan is het dus niet logisch dat jij beter kan rijden. Dan zou ik denk ik behoorlijk jaloers zijn.
Misschien niet terecht maar wel menselijk.

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 12:25

lindsey schreef:
Als ik eigenaar was van een paard zou ik blij zijn als het goed klikt tussen mijn paard en de verzorgster. Als jij dan langer zou rijden dan mij of vaker op het paard zou rijden dan ik zelf dan is er een logische verklaring waarom jij beter zou rijden dan mij en dan zou ik alleen maar trots zijn.

Maar zou ik bijvoorbeeld al langer rijden dan jij en even vaak of vaker met het paard omgaan dan jij dan is het dus niet logisch dat jij beter kan rijden. Dan zou ik denk ik behoorlijk jaloers zijn.
Misschien niet terecht maar wel menselijk.

Bij ons is het laatste het geval...maar ik heb het er gisteren met haar over gehad, en ze zegt van het is logisch we trainen op een andere manier en je hebt talent

michellehb8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:27

nou vind het wel raar dat je een tropic hierover op bokt zet terwijl je weet dat zij ook op bokt zit.
ook al zou het zo zijn dat je "beter" bent dan de eigenaar ga je daar toch niet mee te koop lopen.
teminste een beetje banketstaaf als zij dit ook leest.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:49

Mijn paard is nog niet ingereden en als ze ingereden is, hoef ik voorlopig nog geen bijrijdster, als ze eenmaal onder het zadel is vind ik alsnog het belangrijkst als ik er niet ben dat ze haar eigen voer krijgt, even buiten kan rennen en rollen en een schone stal heeft.
Mocht ik wedstrijden gaan rijden, dat train ik zelf.
Als, maar dan ook als, het zo zou zijn lijkt dat mij alleen maar ideaal. Ik ben echt een teut wat het met mijn paard betreft en kies niet de eerste en de beste uit. Als iemand dan zo goed rijdt, vind ik het fijner dan iemand die de hele tijd die jij er met trainen in hebt gestoken en zo weer 'uit rijdt'.
Dus ik zou zeggen, hobbel lekker door en wees trots

miss_penny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:36

Niks aan te doen. Is het probleem van de eiegnaar toch. Bovendien heeft die er toch alleen maar profijt van?

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:04

'Linda is vast blij dat jij ivana zo goed rijd en dat ivana zo vooruit is gegaan. Het is 1. al niet makkelijk om een bijrijder te vinden waar je van op aan kan en 2. is het nog moeilijker om een bijrijder te vinden die naar je zin rijd.
wanneer jij beter rijd dan de eigenaar, betekend dat zij ook het (POSITIEVE) verschil moet merken tussen wanneer jij het paard gereden hebt of zijzelf.

Je zegt ook dat ze zelf niet zo vaak rijd. Wanneer jij ivana goed rijd heeft ze die keren dat ze zelf rijd een paard onder zich die goed voor elkaar is. daar is ze je vast dankbaar voor en ze zal (zou ik doen in ieder geval) vast wel heel zuinig op je zijn als bijrijder

Heel veel plezier nog met ivana...

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 00:08

ow ja, Ik heb het mee gemaakt van beidde kanten. Ik ben wel eens een verzorgster geweest en reed inderdaad hogere punten als de eigenaresse, en die was me jaloers! Toen was ik echt ook doodsbang dat ik niet meer verder mocht met de pony. Ik heb gedaan alsof mijn neus bloedde en gewoon lekker gepraat over wat er bij mij fout ging. Heel luchtig, maar was ook echt bang, zeker na haar reactie!

Nu heb ik een eigen paard maar heb ik een nichtje wat véél beter met mijn paard kan opschieten. Ergens ben ik blij, maar ook ergens heb ik wel eens, ooooooow dat wil ik ook! Maar echt erge jaloezie, nee niet echt....... (misschien een héél klein beetje )

Ik kan wel een beetje begrijpen hoe de TS zich voelt, want ik dacht dus ook meteen het ergste, en deelde dat toen met mijn vriendinnen. En dat was vóór bokt bestond, dus ik denk niet dat het haar bedoeling is om er mee te koop te lopen.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:25

Ik heb hetzelfde gehad. Ik kon veel beter opschieten met de pony, reed 'm gewoonweg ook veel beter. En we waren volgens velen inderdaad ment to be, top combi etc etc.
Maar daar zat de eigenaresse niet mee, daarvoor had ze me juist gevraagd !

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:42

tja de waarheid is hard
mischien passen de eigenaar en pony niet bijelkaar