paard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:35

Ik heb zelf 2 jaar een super dominante pony (nu 16 jaar) dan zou je zeggen hé met die leeftijd heb je een beginners pony ofzo.
Niet dus (ze was pas 2 jaar ingereden en dan nog verkeerd ook, moet nu nog steeds de fouten eruit werken), ik vind dat ik in die 2 jaar veel meer heb geleerd dan in de 5 jaar daarvoor op een manege.

We hebben dus sinds kort (2 maandjes) een veulen erbij, ze zijn super leuk je kan er een leuke band mee opbouwen maar je hebt echt veel meer aan een wat ouder paardje dan een veulen.

veulens zijn heel erg schattig ja... (wil je er daarom een?)
Maar als je een dier koopt omdat het schattig is moet je maar een cavia kopen.

Edit: @ sizz: daar ben ik het dus dan weer NIET mee eens, ik heb super veel geleerd van chris en leer nog steeds bij, ik ben het ermee eens dat er wel een grens moet zijn van dominantie, daarom hebben we toendertijd een (dominante) pony gekocht en geen paard, een pony hou je nog maar een paard niet. (zeker voor een 13 jarig meisje,nu ben ik 15 )

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:48

laartjuh schreef:
Edit: @ sizz: daar ben ik het dus dan weer NIET mee eens, ik heb super veel geleerd van chris en leer nog steeds bij, ik ben het ermee eens dat er wel een grens moet zijn van dominantie, daarom hebben we toendertijd een (dominante) pony gekocht en geen paard, een pony hou je nog maar een paard niet. (zeker voor een 13 jarig meisje,nu ben ik 15 )

Ik weet wat je van een koppige pony leert.
Doorzettingsvermogen, rustig blijven, blijven zitten en dat soort dingen.

I.m.o. is het van belang dat je een keer een koppige pony hebt gereden en een ervaren pony. Dan voel je eens het verschil hoe moeilijk het kan zijn en hoe makkelijk het kan zijn.
Ik heb van beide pony's al heel veel geleert.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:54

Ik val in slaap op beginners paarden, moest ooit op een beginners paard omdat ze niet wisten dat ik ook daad werkelijk al kon paardrijden, moesten we galoperen, ik was gewoon aan het kletsen met de buurman die naast me reed terwijl het paard gewoon doorgalopeerde, hoefde niks te doen.

Maarja ik hou meer van paardjes die wat eigenwijs zijn en een eigen karakter maar dan wel géén valse he.

En ik blijf erbij als je een veulen koopt omdat het schattig is moet je maar een cavia kopen ofzo

Ja toch?!?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:59

Er zit trouwens een verschil tussen een beginnerspaard en een leerpaard!
Een beginnerspaard is om de eerste beginselen te leren, stappen, draven, lichtrijden, galoperen en noem maar op!
IMO heeft iedereen een beginnerspaard nodig om te beginnen!
Een leerpaard is een leermeester en dat is iets heeel anders als een dood beginnerspaard!!!

Maar zet aub geen beginner op een dominante eigenwijze rotbok!!!
Dat is vragen om ongelukken!

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:28

ik heb hier niet alle gelezen maar geef hier toch reactie

het hangt totaal van jou af.... wat voor paard zoek je ? wat wil je er mee? heb je veel tijd ?

ik heb zelf als 14jarig meisje een jong paard gekocht .... ( net 3 jaarige ...ijslander ruin ook net gecastreert)
ik had toen hier op bokt een topic en iedereen was tegen....
Ik heb hem bijna 2 jaar nu... heb hem beleert... en alles gaat super... !!

als je meteen wil rijden zal ik wel voor een beleert paard gaan...
ik zou zelf wel altijd een jong paard kopen, ik vind het gewelig hoe je kan groeien met je paard. ( qua band ...enz)

ik weet niet hoe dat met een ouder paard is .. maar ik hou wel van het jonge ondeugende spul ...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:39

laartjuh schreef:
Ik val in slaap op beginners paarden, moest ooit op een beginners paard omdat ze niet wisten dat ik ook daad werkelijk al kon paardrijden, moesten we galoperen, ik was gewoon aan het kletsen met de buurman die naast me reed terwijl het paard gewoon doorgalopeerde, hoefde niks te doen.

Maarja ik hou meer van paardjes die wat eigenwijs zijn en een eigen karakter maar dan wel géén valse he.

En ik blijf erbij als je een veulen koopt omdat het schattig is moet je maar een cavia kopen ofzo

Ja toch?!?

Nee geen Cavia, ik vind katten schattiger
Maar verder heb je helemaal gelijk.