Spullen voor pony aanschaffen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:12

Je zadel en hoofdstel moeten ook onderhouden worden dus ledervet/olie is ook nodig.

Mijn paard moet vanwege scheuren in haar hoeven voor op ijzers staan is ook alweer duurder dan alleen bekappen.

Je hebt peesbeschermers in je rijtje staan. Misschien heeft je pony die niet nodig. En misschien heb je wel strijklappen en springschoenen nog erbij nodig. Hangt allemaal van de pony af.

Ook 1x per jaar het gebit laten nakijken is een must.

Je eigen kleding zal ook extra slijten.

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:57

ik zou ook kijken naar een iets duurder zadel.

ik zag geen dekens staan volgens mij zweet
(wol,fleece,met of zonder hals)
extra halstertouwen zijn nooit weg heb er zelf 6
hoefolie/vet
poetsspullen/kist
verschillende dekjes
hoofdstel
rijbenodigdheden
slofteugel/tieleman/springteugels als dat nodig is
longeerbenodigdheden bijzetteugels
ehbo kist met toebehoren
laurierzalf als dat nodig is
teer als dat nodig is
hengstenketting als dat nodig is
schoonmaakdoektjes
handoeken
van die vochtige doekjes
vasaline
antiklit
shampoo/betadineshampoo/ betadine
krachvoer als dat nodig is
vitamine
zeewier
snoepjes
knoflookpoeder
slobber
dikmakkertjes (maismeel,zemelen)
kuilgras
fruit (kan oplopen hoor per maand)

voor mijn verzekering betaal ik 700 euro per jaar .. maar dat verschilt per paard denk ik en waarvoor je wilt verzekeren ik ben in iedergeval heel goed verzekert.

en ik kan nog wel doorgaan met dingen opnoemen die je ''nodig'' hebt
maar verkijk je er niet op hoor ik heb van te voren ook alles uitgerekent en ik ben tog zeker meer kwijt voor de spullen als dat ik misschien voor het paard betaalt heb nou heb ik niet echt op de prijzen gelet maar oke..!!

Vergeet niet om misschien ook keuringskosten en trailerskosten bij te rekenen want het paard moet neem ik aan verplaatst worden.

groetjes en succes

p0nyl0ver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 14:38

Uhhh, bedankt voor al jullie reacties, ik heb natuurlijk nooit een eigen pony ofzo gehad, dus ik weet ook niet of het slechte of goeie kwaliteit is, maar dat vraag ik wel als het doorgaat!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Spullen voor pony aanschaffen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:27

Ga er bij het meeste maar van uit dat goedkoop ook slechte kwaliteit is en snel kapot. Over het algemeen is goedkoop duurkoop.

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:29

Volgens mij heb je zowat alles wel.. weet je al zeker dat je een pony krijgt?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:06

Als je WA verzekert bent zit je paard er automatisch bij in, valt namelijk onder de huisdieren. Tenminste wij hebben geen extra verzekering hoeven afsluiten.

verschillende dekjes
vasaline
zeewier
snoepjes
knoflookpoeder
slobber

Dit zijn nou niet dingen die ik ECHT nodig vind als je een paard aanschaft,, is leuk om er bij te hebben, maar niet noodzakelijk, natuurlijk zijn 2 sjabrakjes en halster touwen nooit weg, maar dat komt wel met de tijd..

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:15

Bij 2 van mijn pony's kreeg ik er heel veel spullen bij. Dat is ook wel handig, en vaak is dit te overleggen met de eigenaar.
Verder begon ik ook met relatief weinig spullen. Steeds kwam er meer bij, hoe meer ervaring je met je eigen pony krijgt.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:42

als je bij zadelmarkt voor 99 euro een zadel koopt
kun je er 500 euro bijtellen voor de osteopaath en de fysio
investeer in een goed ( 2e hands) zadel
rugpijn valt voor een pony ook niet mee

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:24

unamie schreef:
als je bij zadelmarkt voor 99 euro een zadel koopt
kun je er 500 euro bijtellen voor de osteopaath en de fysio
investeer in een goed ( 2e hands) zadel
rugpijn valt voor een pony ook niet mee

Een zadel hoeft niet perse duur te zijn,, een goedkoop zadel kan ook goed passen.
T komt op het zelfde neer als jij bij bijvoorbeeld de invito dure schoenen koopt die een maat te klein zijn, of dat je een paar schoenen bij de bristol koopt in je eigen maat..
De kwaliteit leer is misschien niet zo goed als een JC of Stübben, maar ik wil de zadels van zadel markt zeker niet slecht noemen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:26

roxiie schreef:
De kwaliteit leer is misschien niet zo goed als een JC of Stübben, maar ik wil de zadels van zadel markt zeker niet slecht noemen.

dan heb jij er ws nooit binnen in gekeken.. dan ga je huilen
ook zijn de zadels vrijwel allemaal scheef

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:34

unamie schreef:
roxiie schreef:

dan heb jij er ws nooit binnen in gekeken.. dan ga je huilen
ook zijn de zadels vrijwel allemaal scheef

Mijn vriendin heeft er een, nooit problemen mee..
Laatst na laten kijken door de zadelmakerij bij divoza omdat ze van heel veel te horen kreeg wat jij nu ook zegt: Maar het zadel was helemaal in orde !

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:45

roxiie schreef:
Laatst na laten kijken door de zadelmakerij bij divoza omdat ze van heel veel te horen kreeg wat jij nu ook zegt: Maar het zadel was helemaal in orde !

divoza is geen zadelmaker maar een zadelverkoper das heel iets anders
en hebben echt geen bal verstand van zadels
ze presteerde bij mij om een zadel bij te vullen met syntetische vulling terwijl mijn zadel wolgevuld is
ook heb ik onlangs de 2 hands zadels bekeken die daar te koop hangen
zo slecht en scheef gevuld....
zo'n zadel wil je echt niet op je paard

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:11

Voor degene die western rijden en een goed zadel willen ;
als je in de buurt van Veghel woont, daar in de buurt is een westernshop, 'arthurs westernshop'.. zZe hebben er ook veel heel goede 2ehands gewone zadels, en splinternieuwe westernzadels.. eigenlijk alles wat je kunt bedenken. Van touwhalsters tot complete cowboy uitrustingen en weet ik veel wat nog meer..
(er zit trouwens een hele mooie stal aan vast

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:12

Ik vind het wel heel goed van je dat je alles eerst op een rijtje zet voordat je de pony aanschaft! Je hebt ook spulletjes nodig voor wonden (betadinezalf/shampoo), uierzalf etc.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:14

unamie schreef:
roxiie schreef:

divoza is geen zadelmaker maar een zadelverkoper das heel iets anders
en hebben echt geen bal verstand van zadels
ze presteerde bij mij om een zadel bij te vullen met syntetische vulling terwijl mijn zadel wolgevuld is
ook heb ik onlangs de 2 hands zadels bekeken die daar te koop hangen
zo slecht en scheef gevuld....
zo'n zadel wil je echt niet op je paard

Zo te horen heeft niemand dus een bal verstand van zadels,,
Ben benieuwd wat jij er op hebt liggen, aangezien jij het wel heeeeeeel goed moet weten om zulke uitspraken te doen...
Ze zullen hues wel weten wat ze verkopen en of het goed is of niet anders krijgen ze een slechte naam..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:55

roxiie schreef:
Zo te horen heeft niemand dus een bal verstand van zadels,,
Ben benieuwd wat jij er op hebt liggen, aangezien jij het wel heeeeeeel goed moet weten om zulke uitspraken te doen...
Ze zullen hues wel weten wat ze verkopen en of het goed is of niet anders krijgen ze een slechte naam..

tis allemaal een beetje oftopic maar misschien kan de ts hier ook van leren

divoza is een prima zaak ik koop er ook vaak spullen en ben erg tervreden over de service
maar het zijn ZADELVERKOPERS en géén ZADELMAKERS
jammer dat je die 2 dingen door elkaar haalt
vraag maar eens of ze bij divoza of ze de rug van je paard op willen meten en dan de boom kunnen verbreden
dát kunnnen ze niet .....
ze verkopen aan iedereen een zadel die het maar wil... zelfs zonder eerst te passen laten ze mensen zo de deur uitlopen met een zadel
het maakt hun geen bal uit of het wel of niet past...kassa
zelf rij ik trouwens op een KN zadel die op maat gemaakt is naar mijn paard (door zadelmakerij van Triest)
maar een wintec kan net zo goed op maat gemaakt worden
zijn ook prima zadels
er zijn ook leuke middeklasse zadels te koop
mits ze ze bij iemand koopt die altijd eest de vulling aanpast
dat is niet eens duur
hier op bokt zit Harnessmaker ook een ECHTE zadelmaker die je zadel uit elkaar haalt passend maakt
en weer netjes in elkaar zet en zo hoort het ook
voor vragen pm me maar
hier een link van een ECHTE zadelmaker aan het werk
viewtopic.php?f=53&t=560306&hilit=

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:50

ik heb ook zo'n lijstjes gemaakt, maar toen ik een paard kreeg en we gingen alles kopen, kostte het meer dan het dubbele. bijvoorbeeld: ik had 350 voor mijn zadel gerekend, en heb uiteindelijk wel 1140 uitgegeven aan mijn zadel. (zoveel moet je er nu ook wel niet voor rekenen, maar dat was nu eenmaal het zadel dat het beste lag en het beste zat en dan vond ik het zijn geld wel waard) Ook wil je waarschijnlijk af en toe wel eens een nieuw zadeldekje, of laat je je verleiden door dat o zo mooie halster dat daar hangt. Dus vaak geef je wel veel meer geld uit dan je had gepland. Wel is het natuurlijk heel handig dat je je paard thuis kan zetten, dan bespaar je al veel.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:39

xxkimmyxx schreef:
... bijvoorbeeld: ik had 350 voor mijn zadel gerekend, en heb uiteindelijk wel 1140 uitgegeven aan mijn zadel...

Een beetje mijn eigen mening hoor.. Maar is zon bedrag niet een béetje hoog?? Ik bedoel.. ik heb gehoord dat 800 al veel is.
Maar als je het over hebt voor je paardje, alleen maar goed hoor!! Als ik het geld had zou ik dat ook doen..

Moet ik wel eerst een paardje hebben

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:32

jah tuurlijk is dat veel! maar blijkbaar heeft mijn paardje een moeilijke rug en dit paste er perfect op en het zat echt goed ook en mijn vader en moeder hebben meebetaald dus dat zat wel goed:p

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:35

Zoek gewoon een GOED passend zadel, laat er door een deskundige ( zadelmaker ) na kijken.
Een goed passend zadle hoeft niet duur te zijn, merk zegt in dta gevalk ook niet veel. Je kan een slecht passende kieffer op je paard hebben liggen of een goedkoop middenklasse zadel. Wedden dat ej paardje blijer is met dat 2e? Ga er vanuit dat de iets duurdere merken wel wat langer meegaan. Ik ehb zelf zeker niet het duurste zadel maar hij past super. Dus zoek gewoon een zadel wat goed past!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:38

roxiie schreef:
Als je WA verzekert bent zit je paard er automatisch bij in, valt namelijk onder de huisdieren. Tenminste wij hebben geen extra verzekering hoeven afsluiten.

verschillende dekjes
vasaline
zeewier
snoepjes
knoflookpoeder
slobber

Dit zijn nou niet dingen die ik ECHT nodig vind als je een paard aanschaft,, is leuk om er bij te hebben, maar niet noodzakelijk, natuurlijk zijn 2 sjabrakjes en halster touwen nooit weg, maar dat komt wel met de tijd..

Helemaal mee eens!
Dit zijn niet bepaald de basisbehoeften van ej paard. Ik heb mijn paard nu 4 jaar en heb pas net een hengstenketting gekocht! Waarvoor? voor de sier op fotos en dergelijker :p En ach, met de tijd word je kast heus wel voller!

Joyce1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:11

Een tweedehands zadel kan ook heel goed zijn, maar over die zadelmarktzadels van 99 euro heb ik al veel slechte ervaringen gehoord, dus dat zou ik niet doen!1

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:18

hafgirl15 schreef:
Zoek gewoon een GOED passend zadel, laat er door een deskundige ( zadelmaker ) na kijken.
Een goed passend zadle hoeft niet duur te zijn, merk zegt in dta gevalk ook niet veel. Je kan een slecht passende kieffer op je paard hebben liggen of een goedkoop middenklasse zadel. Wedden dat ej paardje blijer is met dat 2e? Ga er vanuit dat de iets duurdere merken wel wat langer meegaan. Ik ehb zelf zeker niet het duurste zadel maar hij past super. Dus zoek gewoon een zadel wat goed past!

Sorry, hier bedoelde ik dus : Een slecht passende Kieffer, of een goed passend middenklasse zadel.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:23

@ponylover, weet je wat ik denk dat je hem groente soep moet voeren, mocht je dit serieus allemaal menen (en de rest van je topics) dan zou ik je geestelijk maar eens na laten kijken.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:18

wat si er dan?