Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
unamie schreef:als je bij zadelmarkt voor 99 euro een zadel koopt
kun je er 500 euro bijtellen voor de osteopaath en de fysio![]()
investeer in een goed ( 2e hands) zadel
rugpijn valt voor een pony ook niet mee
roxiie schreef:De kwaliteit leer is misschien niet zo goed als een JC of Stübben, maar ik wil de zadels van zadel markt zeker niet slecht noemen.
unamie schreef:roxiie schreef:De kwaliteit leer is misschien niet zo goed als een JC of Stübben, maar ik wil de zadels van zadel markt zeker niet slecht noemen.
dan heb jij er ws nooit binnen in gekeken.. dan ga je huilen
ook zijn de zadels vrijwel allemaal scheef
roxiie schreef:Mijn vriendin heeft er een, nooit problemen mee..
Laatst na laten kijken door de zadelmakerij bij divoza omdat ze van heel veel te horen kreeg wat jij nu ook zegt: Maar het zadel was helemaal in orde !
unamie schreef:roxiie schreef:Mijn vriendin heeft er een, nooit problemen mee..
Laatst na laten kijken door de zadelmakerij bij divoza omdat ze van heel veel te horen kreeg wat jij nu ook zegt: Maar het zadel was helemaal in orde !
divoza is geen zadelmaker maar een zadelverkoper das heel iets anders
en hebben echt geen bal verstand van zadels![]()
ze presteerde bij mij om een zadel bij te vullen met syntetische vulling terwijl mijn zadel wolgevuld is![]()
ook heb ik onlangs de 2 hands zadels bekeken die daar te koop hangen
zo slecht en scheef gevuld....
zo'n zadel wil je echt niet op je paard
roxiie schreef:Zo te horen heeft niemand dus een bal verstand van zadels,,
Ben benieuwd wat jij er op hebt liggen, aangezien jij het wel heeeeeeel goed moet weten om zulke uitspraken te doen...
Ze zullen hues wel weten wat ze verkopen en of het goed is of niet anders krijgen ze een slechte naam..
xxkimmyxx schreef:... bijvoorbeeld: ik had 350 voor mijn zadel gerekend, en heb uiteindelijk wel 1140 uitgegeven aan mijn zadel...
Ik bedoel.. ik heb gehoord dat 800 al veel is.
en mijn vader en moeder hebben meebetaald dus dat zat wel goed:p 

roxiie schreef:Als je WA verzekert bent zit je paard er automatisch bij in, valt namelijk onder de huisdieren. Tenminste wij hebben geen extra verzekering hoeven afsluiten.
extra halstertouwen zijn nooit weg heb er zelf 6
verschillende dekjes
hengstenketting als dat nodig is
vasaline
zeewier
snoepjes
knoflookpoeder
slobber
dikmakkertjes (maismeel,zemelen)
fruit (kan oplopen hoor per maand)
Dit zijn nou niet dingen die ik ECHT nodig vind als je een paard aanschaft,, is leuk om er bij te hebben, maar niet noodzakelijk, natuurlijk zijn 2 sjabrakjes en halster touwen nooit weg, maar dat komt wel met de tijd..

hafgirl15 schreef:Zoek gewoon een GOED passend zadel, laat er door een deskundige ( zadelmaker ) na kijken.
Een goed passend zadle hoeft niet duur te zijn, merk zegt in dta gevalk ook niet veel. Je kan een slecht passende kieffer op je paard hebben liggen of een goedkoop middenklasse zadel. Wedden dat ej paardje blijer is met dat 2e? Ga er vanuit dat de iets duurdere merken wel wat langer meegaan. Ik ehb zelf zeker niet het duurste zadel maar hij past super. Dus zoek gewoon een zadel wat goed past!