steun/bescherming voor de achterbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: steun/bescherming voor de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:14

voor mijn shet heb ik gewoon de 'klassieke' leren peesbeschermertjes voor de achterbenen, al gebruik ik die eigenlijk nooit. is meer 'voor het geval dat'. ze zijn eigenlijk voor de voorbeentjes, maar ze passen bij mijn shet beter om de achterbenen. voor de voorbenen heb ik gewoon het basistype van eskadron zeg maar, in maat mini!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:14

jessie84 schreef:
Remember schreef:
Voor- en of achterbenen ondersteunen kan op geen enkele manier tijdens de training, daarvoor zou je gewrichten moeten gaan fixeren en dat is nou net niet de bedoeling. Voor bescherming heb je een hoop keus, kijk wat je wilt beschermen, hoe intensief je traint en wat je praktisch en mooi vind.

Ja maar bandageren is toch ook steun geven .En wat is dan het effect van 3 in 1 beschermers

Nee, je kunt met geen enkele beenbescherming op een verantwoorde manier steun geven. Wel beschermen, maar dat bandages steun geven en bijv. de pezen ook zwakker maken is één groot fabeltje.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:18

Remember schreef:
jessie84 schreef:

Nee, je kunt met geen enkele beenbescherming op een verantwoorde manier steun geven. Wel beschermen, maar dat bandages steun geven en bijv. de pezen ook zwakker maken is één groot fabeltje.

Sterker: bandages leveren meer schade op mijn inziens omdat de pezen hun warmte niet goed kwijt kunnen. De moderne materialen in peeskappen zorgen er wel voor dat de warmte goed wordt afgevoerd, en dan heb ik het niet over de goedkope plasticbeschermers die meer als mode artikel gelden.

Lees nog maar eens na op diverse fora over de discussie over bandages of peeskappen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:22

Eskadron heeft een nieuw soort beschermers voor de achterbenen deze " nijpen " een beetje dit kan het achtebeen meer laten werken ! Maar deze mogen niet op jumping wedstrijden!!

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:36

Die nieuwste van eskadron: weet iemand of deze hard of zacht zijn? Sinds mijn paard achteraan ijzers heeft haalt ze haar kogels open, de zachte (soort dikke stof) peesbeschermers die ik heb zijn al helemaal kapot aan het gaan waardoor ze eergisteren zelfs met beschermer een wondje had.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:37

wij hebben de equine legacy boots, erg fijn in gebruik!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:47

Elkie, buiten- en binnenkant zijn zacht. Er zit een peeskap in verwerkt. Die is dus hard. Maar daaromheen zit dus vrij zacht materiaal.

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:30

Elke: de voorbeelden die ik in dit topic noem zijn net als die voor de voorbenen (dus net zo hard) alleen langer

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:57

sjieke bedoening die eskadrons, iemand die ze ook zelf al gekocht heeft? bevallen ze? want op internet vond ik prijzen van 69,- voor en achter 79,-.
Blijft een hoop geld