Wat is voor jou het belangrijkst aan een paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is voor jou het belangrijkst aan een paard??

Karakter
Geen stemmen
Vaardigheden (wat ie nu al kan)
Geen stemmen
Potentie (wat ie nog zou kunnen)
Geen stemmen
Intelligentie
Geen stemmen
Werkwilligheid
Geen stemmen
Leeftijd
Geen stemmen
Uiterlijk
Geen stemmen
Overig
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:37

karakter

Hij/ zij moet een werkwillig karakter hebben het liefst over nodig talent beschikken!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:07

Ik moet plezier kunnen beleven aan mijn paard. Daarvoor is een meewerkend eerlijk karakter natuurlijk fijn. Verder maakt het me niet zo uit.
Ik hoef niet op het hoogste niveau mee te kunnen draaien, als ik maar wel een beetje fatsoenlijk dressuur kan rijden, maar ook over een balkje heen kan komen (80-100 cm) en op mijn gemakje in mijn eentje naar buiten kan.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:53

karakter, en dan vooral in de zin eerlijk zijn.
beest kan nog zo mooi en talentvol zijn, als het in de kop niet goedzit, hoeft ik zo'n dier niet te hebben,al loopt die Grand Prix niveau!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:55

Mijn vertrouwen in het paard!!

Als ik een paard zou kopen,Moet ik een bepaald vertrouwd gevoel hebben,,

Teon ik bij mijn paard ging kijken was ik erg bang en onzeker,toch wist ik dat ik hem kon vertrouwen,
Het heeft in grote langzame stapjes moeten gebeuren,
maar ik kan nu echt zeggen dat ik mijn paard 100 % vertrouw,en hij mij ook wel denk ik!

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:09

Karakter, aller belangrijkst.
Als je een supermooi paard hebt met goede afstamming maar het beest is staatsgevaarlijk heb je er dus nog niets aan....

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:44

Karakter! En dan hoeft ze niet 100% mak en rustig te zijn, een beetje pit mag best en het is ook leuk om samen aan dingen te werken, maar ze moet betrouwbaar zijn, niet gemeen, en een paard waar je echt contact mee kunt hebben. Geen suf "bweeeeeuh-geen-zin-in" paard maar een "o-hee-hoi-wat-gaan-we-doen?" type

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:55

Absoluut karakter! Een paard moet wel te vertrouwen zijn. Ieder paard heeft natuurlijk zo zijn streken, daar is het immers een dier voor. Een onbetrouwbaar, gevaarlijk paard zou ik echt niet moeten! Een paard is te groot en te sterk om dat risico te nemen. Karakter is voor mij dus het aller belangrijkste

Rachelle302

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:57

Lief karakter... Maar ook niet te oud.. want voor je t weet is ie alweer te oud!!

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:38

Karakter vind ik echt wel het belangrijkste een zacht karakter en verder betrouwbaar en rustig in omgang

Anneke

Re: Wat is voor jou het belangrijkst aan een paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:02

Karakter, beweging, exterieur, gezondheid.
En het koppie moet me aanspreken

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:08

karakter, uiterlijk, beweging. Geen heethoofd maar gewoon een leuke allrounder

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:56

Best een lastige vraag eigelijk,Mijn merrie is kwa karakter alles wat ik nooit wou . Onwijse stresskip .Ook het vertrouwen onder het zadel had ik niet in haar.Eigelijk is ze ook nog klein (147,5) haha ja maar de klik is er wel gekomen

Zou echt niet meer zonder haar kunnen onder het zadel vind ik haar nu fijn te rijden en haar heetheid kunnen we langzaam om zetten in activiteit !

Denk dat ik het vooral belangrijk vind dat het paard altijd eerlijk is

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:07

Absolute numero uno is karakter! Een goed karakter wat goed bij het mijne past. Wanneer ik op zoek zou zijn naar een eigen paard is ook gezondheid super belangrijk.

miss_piggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:24

Ik vind zelf intelligentie en werkwiligheid erg balngrijk. Een lief paard is wel leuk, maar daar kan ik echt niet mee leven. Als een paard dom is, en ik alles 25x moet uitleggen (bij rijden) wirdt ik daar echt helemaal okiledoki van.. Over werkwilligheid... een paard dat niet voor je wil werken, daar kan ik nooit een goede band mee opbouwen, want dan komt alles van 1 kant. Dan zet ik me in voor hem/haar, maar krijg ik er zo weinig voor terug. Een intelligent en werkwillig paard is voor mij erg fijn, en natuurlijk is een goed karakter altijg mooi meegenomen.
Leeftijd maakt me echt helemaal niet uit. Of hij nou 25 of 2 is, als ie werkwillig en intelligent is komt het wel goed.

kus
anke

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:28

Karakter komt denk ik toch wel op 1.
Er moet een klik zijn, een paard moet mij echt aanspreken.

Met Amo heb ik die klik gewoon. Vanaf het eerste moment dat ik hem zag wist ik dat dit gewoon echt een paard was dat bij mij past. Ook zijn karakter is gewoon perfect voor mij, hij is rustig, maakt zich nergens druk om, schrikt nergens van, is altijd lief.
Qua werkwillendheid en talenten had Amo misschien wel íets anders mogen zijn. Hij vind alles wel best, doet er zo min mogelijk moeite voor, en is geen paard met veel talent voor dressuur of springen.

Maar toch echt een paard voor mij.

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:26

Tsja... eigenlijk is het wel duidelijk.. een paard zonder karakter heeft weinig kans bij de meesten dan

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:28

karakter!

Maar uiterlijk ook wel, in de zin van uitstraling.. wat weer vaak iets zegt over het karakter Uiterlijk in een ander opzicht (zoals bouw/kleur) maakt we weer wat minder uit. Paarden met veel uitstraling zijn ook vaak weer werklustig, dus dat valt allemaal een beetje samen

miss_piggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:31

Ireentjuh schreef:
karakter!

Maar uiterlijk ook wel, in de zin van uitstraling.. wat weer vaak iets zegt over het karakter Uiterlijk in een ander opzicht (zoals bouw/kleur) maakt we weer wat minder uit. Paarden met veel uitstraling zijn ook vaak weer werklustig, dus dat valt allemaal een beetje samen

Ja das waar, maar mijn huidige verzorgpony heeft heeeeeel veel uitstraling maar eigenlijk is hij niet zo werkwillig.

Ik zou trouwens zelf ook nooit een paard kopen wat niet minstens een nette staart en manen heeft, en eigenlijk ook geen dikke, of met een vreselijke bouw...

kus
anke

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:08

Ik vind het allerbelangrijkste aan me pony's
dat ze gezond zijn. En lief.
Verder kun je een pony helemaal naar je eigen hand zetten
al kun je er een beetje mee omgaan

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:16

Het fundament: de benen de algehele gezondheid daarnaast, en dan het karakter etc.