Mijn pony's hebben allebei nog hun winterdeken op. Bij de een heb ik er gister wel een af gedaan maar ik doe nog niet een ongevoerde deken op omdat ze overdag buiten staan.
mijn pony is geschoren dus die heeft nog wel een deken op. Maar mijn paard heb k nu zonder deken staan. heeft de hele winter al onder een dun regendeken gestaan dus daar ligt nu niets emeer op
Ik heb die van mij beide een dunnere deken opgedaan.Ze hadden een 370 grams deken en hebben nu een 200 grams deken.Ik hoop dat het weer zo blijft en de dekens er snel af kunnen.
Ik heb vanmiddag de 220 gram weer opgelegd, aangezien het vanacht 5 graden wordt en mijn paard vanaf zondag pas 24/7 buiten staat. Maar de laatste paar dagen stond hij met een regendeken. alleen heeft meneer die gesloopt, dus moet hij nu wel even met een 220 op staan.
beide paardjes staan nu met een ongevoerde regendeken....was al voorzichtig aan het afbouwen na die strenge vorst....(toen het iets warmer werd dus he ?)
Bij die van ons heb ik zondag de HH 220 grams onderdeken afgedaan en ze staat nog onder een 150 grams HH outdoordeken (overdag staat ze buiten). 's Nachts staat ze op stal en die is goed geïsoleerd (zelfs bij strenge vorst komt het daar zelden onder nul), dus dan heeft ze niets meer op (blijft daar tussen de 10 en 12 graden nu). De hele winter heeft ze met die onderdeken op stal gestaan.
Had nog een nieuwe Bucas Smartex All in One winterdeken liggen (470 gram), maar die heeft ze niet op gehad deze winter (werd met onderdeken veel te warm).