Paard loopt scheef, wat kan dit zijn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 10:34

Vamiddag kotm de dierenarts.. Ik hoop dat we dan iets wijzer worden!

Moragh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:06

Goed dat je de dierenarts hebt laten komen.
Klinkt alsof dit paard inderdaad pijn in zijn rug heeft.
Waar dat vandaan komt kan verschillende oorzaken hebben.

Laat ook het zadel eens nakijken!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:11

Ik hoop dat de dierenarts iets vindt !!
Anders, je weet het hé

Heb je ook foto's

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 11:27

Mordysh schreef:
Goed dat je de dierenarts hebt laten komen.
Klinkt alsof dit paard inderdaad pijn in zijn rug heeft.
Waar dat vandaan komt kan verschillende oorzaken hebben.

Laat ook het zadel eens nakijken!

Denk neit dat het aan het zadel licht aangezien het nu is terwijl ie stil staat..

Enne nee ik heb (nog) geen foto's..

Zal starx kijken of ik ze kan maken..

Moragh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:29

Het zadel kan wel het begin van de pijn hebben veroorzaakt...
Tanden kunnen ook problemen geven die nog lang doorwerken...

Eerst maar afwachten wat de DA zegt!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 11:39

Ja het kan idd allemaal, maar ik krijg niet de indruk dat het aan het zadel ligt.. maar zeg niet dat het onmogelijk is..

Moragh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:49

MirZam schreef:
Ja het kan idd allemaal, maar ik krijg niet de indruk dat het aan het zadel ligt.. maar zeg niet dat het onmogelijk is..

Als ze al een poos stilstaat is die kans zeker een stuk kleiner...

Is ze recentelijk gevallen of heeft ze vastgelegen?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:26

Bij Anouar hebben ze toen van z'n hele lichaam thermografie beelden gemaakt. Daardoor was heel duidelijk te zien waar precies het probleem zat

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:38

Afgelopen vrijdag is de dierenarts geweest.
Na lang onderzoeken, opvoelen, kloppen en kijken wist de dierenarts nog niet met zekerheid te zeggen wat er aan de hand is..

Maar toen kwam het: Het probleem zit bij bailey in zijn heupen of bekken... Het zou zelfs gebroken kunnen zijn.. Als we willen weten wat het precies is zal het een lang en erg kostbaar proces worden. De dierenarts adviseerde stil te staan bij het feit dat bailey altijd intensief gereden is geweest op de renbaan. Zijn achterhand heeft veel geleden en hij zou wel eens versleten kunnen zijn..

Na lang nadenken hebben de eigenaren vandaag laten weten dat ze bailey naar de slacht zulen brengen..
Hij heeft momenteel geen pijn, maar hij gaat wel achteruit.. Hij weet nu de zere delen te ontlasten, maar dat is een kwestie van tijd. Dus een weidemaatje zijn voor de rest van zijn leven zit er helaas niet in.

Ik ben er kapot van.. Ik heb dit paard vorig jaar een lange tijd gereden. Heb hem omgeschools naar “dressuurpaard”. Ik ben gestopt omdat de eigenaren zeiden hem te verkopen, en heb ik zelf een paard gekocht, en had geen tijd voor twee paarden toen bleek dat hij toch bleef. De laatste maanden is hij erg ‘verwaarloosd’ door familie omstandigheden van de eigenaren. In die tijd was ik toch meestal degene die zijn stal deed.. Sinds vier weken verzorg ik bailey weer. De eigenaren hebben gevraagd of ik hem wilde verzorgen en trainen zodat hij verkocht zou worden.. Ik had er zin in.. Het zou langer licht worden, dan kon ik wel twee paarden op een avond rijden..
Toen ik hem in de bak pakte om los te gooien, zag ik dat hij scheef liep.. Daar komen we bij het verhaal van dit topic..

Dit is het nu.. Geen geweldige buitenritten meer.. Niet meer lekker dresuuren met een lief werklustig paard.. Niet meer crossen langs het kanaal.. Maar vooral.. geen Bailey meer..

Ik ga hem missen, hij is een zeer bijzonder paard en ik ga ervoor zorgen dat zijn laatste dagen de beste zijn die hij ooit gehad heeft..

Moragh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:36

Wat verdrietig... sterkte ermee...

MirZam

Re: Paard loopt scheef, wat kan dit zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 07:16

Dank je..

_Michelle__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:30

Ooow Mir wat erg.... heel veel sterkte

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 09:50

Thnx Mich... Het bljift een raar idee...

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:25

Wat poedersuiker!!!!!!
echt raar om te horen zeg...

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:22

Voordat er een definitieve beslissing gemaakt wordt die men niet meer terug kan draaien, is het geen idee om er eens een fysiotherapeut/ostheopaat naar te laten kijken?
Die kijken er vaak vanuit een heel ander oogpunt naar.

Daarbij, om te kijken wat (of) er nou daadwerkelijk (wat) mis is van binnen, is een foto nodig (en ja, dat kost wat, maar nou ook weer niet zoveel), een dierenarts kan dat van de buitenkant niet zien.
Als je zekerheid wilt hebben, laat dan een foto maken.
Als het echt zo erg is kun je daarna nog altijd beslissen dat het nu genoeg is voor het paardje.
Blijkt het iets te zijn wat nog (redelijk makkelijk) op te lossen is, is het dan nog te overwegen waard.

Iig heel veel sterkte!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:50

Chrystal-gek schreef:
Voordat er een definitieve beslissing gemaakt wordt die men niet meer terug kan draaien, is het geen idee om er eens een fysiotherapeut/ostheopaat naar te laten kijken?
Die kijken er vaak vanuit een heel ander oogpunt naar.

Daarbij, om te kijken wat (of) er nou daadwerkelijk (wat) mis is van binnen, is een foto nodig (en ja, dat kost wat, maar nou ook weer niet zoveel), een dierenarts kan dat van de buitenkant niet zien.
Als je zekerheid wilt hebben, laat dan een foto maken.
Als het echt zo erg is kun je daarna nog altijd beslissen dat het nu genoeg is voor het paardje.
Blijkt het iets te zijn wat nog (redelijk makkelijk) op te lossen is, is het dan nog te overwegen waard.

Iig heel veel sterkte!

HIer sluit ik me bij aan. Zoals ik al zei zat het bij mijn pony ook in de heupen en dat is door een fysotherapeut of osteophaat weer helemaal goed gekomen en loopt nu beter dan ooit!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 14:25

Zoals ik al zei is het niet mijn paard en niet mijn beslissing..
Ook vertelde de dierenarts dat het gebied waarom het gaat nagenoeg niet goed op een rontgen foto te zetten is, paard zal dan al op zijn rug moeten en wordt een kostebare zaak.

Daarbij is het een renpaard dat hoogstws gewoon versleten is..
En de keus is reeds gemaakt..