Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Myra1 schreef:Sorry hoor, maar als iemand omdat hij of zij zelf bang is mijn paard gaat lopen wegjagen met een longeerzweep in het land, dan heeft diegene goede ruzie.
lieve234 schreef:Bij ons op de pensionstal mag je gewoon niet de paarden uit de wei halen en gaan ze om 2 uur weer naar binnen, is opzich ook wel handig:D !
dat blijkt prima te werken.
verriemerrie schreef:lieve234 schreef:Bij ons op de pensionstal mag je gewoon niet de paarden uit de wei halen en gaan ze om 2 uur weer naar binnen, is opzich ook wel handig:D !
hier zou ik toch niet blij mee zijn, kan ik dus niet rijden voor 2 uur.
Ik wil toch wel zelf een beetje kunnen bepalen hoe mijn agenda eruit ziet.![]()
Toydoll schreef:Myra1 schreef:Sorry hoor, maar als iemand omdat hij of zij zelf bang is mijn paard gaat lopen wegjagen met een longeerzweep in het land, dan heeft diegene goede ruzie.
Als jou paard mij trapt, of mijn paard aanvliegt terwijl ik er vast heb kunnen ze een flinke mep verwachten, moeten ze zich maar gedragen. Jij zou ook ruzie met mij hebben, zo'n aggresief paard bij mijn paard zetten. Het kan me mijn leven wel kosten!
Citaat:Als je in je eentje bent: je groot en stoer maken en gewoon doorlopen. Een paard is geen roofdier, ze vliegen je heus niet zomaar aan, en zeker niet als ze denken dat jij een stuk enger bent. Vervolgens pak je gewoon je paard en loop je richting het hek. Probeer niet zo te lopen dat je paarden die hoger in rang staan dan de jouwe op zijn moet duwen met jouw paard, dat kan ruzie opleveren.
Toydoll schreef:Dat doen die paarden hier dus wel, ik ben echt niet snel bang, maar als ze mij beginnen te bijten geef ik een mep, (en echt hard bijten) en vervolgens draait die merrie zich om en slaat vol uit. Sorry hoor, zo'n aggresief paard zet je niet in een weiland waar iedereen zijn paard uit moet halen.
En natuurlijk loop ik met mijn paard met een grote boog om die andere heen, maar als die ons zien komen ze op ons af en vliegen ze mijn paard aan, waarop die dus wegrend.
casjuh schreef:Myra1 schreef:Sorry hoor, maar als iemand omdat hij of zij zelf bang is mijn paard gaat lopen wegjagen met een longeerzweep in het land, dan heeft diegene goede ruzie.
Mijn paard is ook een erg dominant kereltje. Van mij móeten ze hem aanpakken! Anders krijg je het er nooit uit. Ik ben hem nu in de losgooibak al aan het leren dat als de paarden eruit gehaald worden hij lekker op afstand moet staan en owee als hij er eentje wil aanvallen. (Bosje sleutels in je hand doet wonderen...) In de kudde mag hij doen wat hij wil, daar bemoei ik me niet meer mee. Maar zodra er een mens in het spel komt moet hij toch gehoorzamen.
Paarden begrijpen nauwelijks wat ze overkomt, want ze staan alleen maar in de buurt te eten.
Gevolg: 4 andere mensen krijgen hun paard niet meer uit de wei.
monsera schreef:Nee dit zou voor mij ook niets zijn ik rij heel regelmatig om een uur of 11 dat zou dan niet meer kunnen.
daantjuhhh schreef:Ik neem vaak een halstertouwtje mee.
een paar keer zwaaien en sjouh sjouh roepen helpt vaak wel.
Ik ben absoluut niet bang voor de andere paarden, alleen bang dat als ik er 1 uithaal er nog 1 door het hek glipt.

Rytir schreef:daantjuhhh schreef:Dat heb ik nou ook, staan ze allemaal zo vervelend te dringen... Tja, ik ben gewoon heeeeel leuk en iedereen wil wel met mij mee