pfff.....uitmesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: pfff.....uitmesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:02

Mijn paard staat op stro en ik haal dagelijks een halve kleine kruiwagen drollen en natte plekken eruit.. half plakje stro erbij, klaar. Ik haal haar stal zelden helemaal leeg. Als je het elke dag doet, dan heb je er uiteindelijk veel minder werk aan.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:29

Je hebt dus 3 paarden en hebt niet elke dag tijd om er heen te gaan om te mesten.Mss moet je wat minder paarden gaan houden zodat je meer tijd hebt voor de andere.Als je geen tijd hebt om te mesten komen de paarden die dag dan wel uit hun stal??Als je op een pensionstal staat kun je het ook laten doen dan weet je in ieder geval zeker dat ze lekker schoon en droog kunnnen liggen.

Ik heb 2 pony's mest ze elke dag uit en doe soms ook nog de stal van de eigenaar van stal.Ik heb zijn paard dan los staan en hoeft hij wat minder stallen te doen.Ik vind het een kleine moeite en leuk werk om te doen.

fjordenfan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:31

Uitmesten hoord er nu gewoon bij. bij mijn pony haalde we 3 kruigwgens per keer.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:34

Ik mest stallen uit op mijn pensionstal. Over 24 stallen doe ik ong. twee uur. Dat is dan wel stevig doorwerken, en incl. de stalgang vegen. Gem. doe ik twee stallen met 1 kruiwagen. Bij echt vieze paarden red ik dat niet. Wij hebben strooisel in de boxen liggen. En twee zaagselboxen, wat naar mijn idee juist meer tijd kost. Het is meer gepriegel om al de mest uit de stal te zoeken.

aur0ra_h0rse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 17:35

ik heb het gevodnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zaagsel, lost vocht op, em je hoeft maar 4 keere per jaar het de hele stal uitescheppen, de idelae oplossing, per paard maar een kwart/a half kruiwagen der uit !!! en,,,help t tegen hoefbreokkelen!! bedankt voor de opmerkingen ik denk dat er een slotje op di topic kan!!!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:40

zaagsel lost geen vocht op, het neemt het op en je moet evengoed de natte plekken eruit scheppen.

waarom drie paarden als je alleen op zaterdag en zondag erheen kunt?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:40

Kun je misschien iets duidelijker typen??
Ik snap er geen HOl van.

Maar verder, uitmeste hoord erbij.
Je hoeft het niet elke dag te doen, maar dan moet je wel opstrooien.
Zelf doe ik het wel elke dag.
Bij mijn schone paard haal ik er een halve kruiwagen per dag uit en bij mijn smerige dik 1 kruiwagen.

En ik denk dat jij vlas bedoeld.
Maar met vlas moet je ook elke dag je drollen eruit halen.
En een x in de 2 weken het goed schoonmaken.
je kan het 1 x per kwartaal doen, maar dan is het zo zwaar en ben je minimaal 3 uur met een stal bezig.

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 17:50

egt niet het heet niet zo ik weet niet hoe het heet * staat op on site* enik zei al er mag een slotje op dit topic, en ik kan der bijna iedere dag heen alleen het uitmesten kost veel tijd en als me moder het doet dan krijgt ze last van haar rug, en het neem vocht op en blijft droog dus...

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 17:51

* staat op zon site moeder*

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:47

ik vind Vlas helemaal geweldig...Je ruikt geen vieze geurtjees en je kan makelijk de droletjes d'r uit helen ( een half emmertje per dag)

stro vind ik slechter...

jah ik zou toch voor vlas gaan!!

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:09

Ik mest dagelijks 17 stallen uit. Bij het ene paard haal ik er 2 kruiwagens uit en bij een ander nog niet eens een halve kruiwagen.
Ze staan bij ons in de winter dagelijks 3 uurtjes buiten. In de zomer veel langer en dan zijn de stallen ook schoner.
Als jij je kruiwagen te zwaar vind kan je hem gewoon minder vol laden en vaker legen, of er gewoon zo mee doorgaan...het went vanzelf(heb ik zelf ondervonden)