Nieuwe stalling;stalgenoot 'leent''ongvraagt mn spullen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:15

Als ik het goed begrijp dan is het jullie eigen stal? Dan zou ik echt niet mijn spullen achter slot en grendel gaan doen omdat zij er niet vanaf kan blijven. Ik zou het er gewoon eens met haar over hebben.

Hier op stal lenen we ook weleens iets van elkaar, spoortjes zweepje enz. Maar wordt altijd netjes teruggelegd (en als diegene er zelf natuurlijk is ook gevraagd). Zijn nooit problemen mee.

stabik

Re: Nieuwe stalling;stalgenoot 'leent''ongvraagt mn spullen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:23

heb je er al met je vader over gepraat? zo niet, dan zou ik het eens tegen hem vertellen en je vader een praatje met haar maken... en anders zelf een praatje met haar maken want als jullie de enige zijn op die stal kan zij het alleen maar doen,toch?

verder, met je vader's goedkeuring, gewoon een waarschuwing geven, luistert ze niet, dan de deur uit! zat mensen die zijn paard bij jullie wil stallen dus je heb zo een andere klant, mocht je vader zich daarom druk maken....

ik sta ook bij mijn ouders op stal en geloof me ik heb daar net zo veel inspraak als mijn ouders, wat ik zeg geldt, vooral als mijn ouders er niet zijn...

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:28

Ik heb precies hetzelfde. Ik wou laatst rijden. Is mijn onderlegger van me zadel weg en die van haar lag er nog. Ik kon toe niet rijden, want die onderlegger is zegmaar naar de rug van me pony gemaakt en de stand van me zadel (heeft nogal een gevoelig rugje) Ik had al weinig tijd.

Heb er gewoon wat van gezegd. Dan moet ze zelf maar 1 kopen. Met het voer heb ik de ton in onze schuur thuis gezet en ik neem zelf elke avond een schep mee. Weet niet of dat een oplossing is? Of anders een grotere zadelkast met slot?

Succes ermee!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:34

Kipje schreef:
Ja, misschien een heel stom idee hoor, maar het kwam ineens in me op ;

Leg een briefje in de voerton met een tekst erop, iets in de trant van:
betrapt!!! of: Blijf met je poten uit mn spullen!!!
Kijken of dat iets oplevert haha.

Anders kun je altijd nog een schimmeluitbraak faken

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:34

Het bespreekbaar maken getuigdhet meeste van volwassenheid en geeft ook aan dat jij niet gek te maken bent. Confronteren op een open manier. Laat het ongemakkelijk voelen maar over aan diegene die je aanspreekt. Briefjes met woede uitingen, zou ik heel kinderachtig vinden. Maar ieder zijn stijl. Meestal als je direct en recht voor zijn raap bent dan komt de boodschap echt wel goed aan.

Wij hebben zelf een voerwagen die op slot kan. Die kun je vast ook krijgen 2e hands als je goed zoekt. Of boor in je voerton en in de deksel gewoon 1 of 2 gaatjes en schuif er een hangslotje door. Klaar is kees.

Wel vervelend hoor!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:37

OOk last van gehad....
Mijn oplossing: Briefje op het voer dat er medicijnen door zitten en die kunnen bij gezonde paarden problemen geven.

Rest van spullen: mijn paard had een zeer besmettelijke schimmel...

Ik had zo alles terug.

(ik wist wie het gedaan had, maar kon het niet bewijzen. Toen zij bij de instructeur stond, zei ik tegen hem dat mijn spullen gestolen waren en of hij nieuwe schimmelgevallen aan mij wilde melden.... Zo zou de dader zichzelf verraden...)

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:47

hoi hoi. vervelend probleem. heb je niet iets op het bit zitten waar je heem aan herkent: maat bv of een krasje ,
weet dat je er niet op let maar zou voortaan wel op letten als ik jou was zodat je weet of het van jou is. en op borstels naam zetten en de streepjes op je voorton zei je zelf al.
veel succes
vero

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:46

Flew schreef:
Ik zou er toch maar eens over beginnen met haar. Dat jij spullen kwijt raakt enzovoorts, ook al heb je dr nog niet betrapt.

Dat denk ik ook ..

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:50

Oplossing voor voerton/ruimte probleem:

Regel een grote, stalen kast. Jeweetwel, die ze ook op kantoren hebben. Er is vast ergens een oude te vinden. Hier kun je vrij eenvoudig een slotje opzetten en je voerton past er ook bij. Doen wij ook met onze spullen, anders wordt er met name voer 'geleend' en missen we nog wel eens een borstel.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:52

Aaw, heb ik ook gehad.. en als je die mensen er op aanspreekt, ontkenden ze het en als je dan weer zei dat ze het gejat hadden, werden ze boos

Ik jatte het gewoon terug.. maarja, das ook niet altijd een oplossing..

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:23

Heb je al wat besloten?