Shet en Geitje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:08

[edit] straat is natuurlijk staart

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 18:01

Haha, oke bedankt allemaal. Ik ga hem waarschijnlijk vrijdag ophalen. Zal ik haar eerst alleen de wei laten verkennen of gelijk met Shet?
Edit: Kennen jullie ook nog een leuke naam? Ze wordt in julie 1 en heeft 3 kleuren. zwart wit en bruin

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:52

wij hadden een zwarte geit met een kolletje, en die heette witje. echt leuke namen weet ik zo niet. geiten en pony's doen het erg goed, de geiten eten ook dingen die de pony niet mag, en eten gedeeltelijk andere grassoorten, dus eten ze goed langs elkaar heen. mijn pony loopt met drie geiten, alleen ze haat ze wel. als ik er niet bij ben gaat het meestal wel, maar als ik in de buurt ben wil Flicka de aandacht niet delen met de geitjes. e ze schreeuwen ook heel veel, soms vind ik dat best irritant eigenlijk...

santos

Re: Shet en Geitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:55

Wij hebben een grote witte geit, een echte paarden geit. Ze is met de fles grootgebracht en woonde bij ons tuigpaard in. Ze stonden samen in de stal en ze at mee uit de voerbak. Als we gingen rijden moesten we de geit opsluiten omdat ie anders mee ging. 's Zomers stond ze wel aan de ketting, maar het paard zocht haar regelmatig op en ze "kopten"met elkaar. Dus de geit op haar achterbenen en stoten en het paard stond er voor te springen en ook een soort stoten. Het was enig om te zien. Als de tuiger bijna thuis was, na een rit, hoorde je de geit al gillen in de verte.

Helaas de tuiger is 3 jaar geleden verkocht. De paarden die we nu hebben zijn doodsbang voor de geit. Het dier absoluut niet voor hen. Als ze in de zomer aan de ketting staat, zoekt ze vaak contact door op haar achterbenen te gaan staan en te koppen, helaas vinden de paarden dit eng en gaan een straatje om.

De geit woont nu in de winter alleen in een stal en in de zomer staat ze aan de ketting in de wei.

houdt er overigens wel rekening mee, dat geiten ( weet dit eigenlijkniet van dwerg geiten) een hekel hebben aan veel regen. Onze geit, kwijnt echt weg als het dagen regent(wat hier nogal gebeurt), Hij begint dan te rillen en heeft het koud. Gelukkig heeft hij een riant hok ter beschikking, aan zijn ketting

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:00

Heb er gelachen om een geit en een shet!

Staan hier in de buurt!

Situatie:
Een weiland met wat fruitboompjes...
Men neme een shet...
Geit neme een sprint...
En TADAA! Geit eet fruit!