Je kan je stal op je eigen manier inrichten ..met of zonder matten bijvoorbeeld.
Ik vind het erg goed dat er steeds meer mensen terug gaan naar de basis behoeften van het paard. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat iedereen die zn paard op stal heeft staan het niet goed doet. Dat is natuurlijk ieder voor zich. Sommige paarden voelen zich heerlijk op stal...nou lekker laten staan dan.
Voorals nog is het hitaktief systeem voor de meeste mensen te duur...voor mij zowiezo..later als ik groot en rijk ben lijkt me het heerlijk om het zo te kunnen doen
....maar ik denk dat het goed is dat mensen nog eens een keer naar de huisvesting van hun paard kijken...doe ik het wel goed...is mn paar gelukkig?Zoals ik net al zei ...is je paard helemaal gelukkig met lekker op stal staan ..in de molen ..lekker in de paddock rommelen...niets mis mee.
Andere paarden zullen daar niet gelukkig mee zijn...dat kan ook.
Ieder paard en eigenaar voor zich!
Als je veel ruimte hebt en 2 voerstations in een kudde kan zetten en 1 dominante hebt die de kudde gaat regelen is de rangorde zo dat de banketstaaf achteraf in het andere station hun eigen rangorde gaan bepalen, meestal het loosersgroepje dat een eigen groepje gaat vormen. Er zitten dus ook nog haken en ogen aan vast.