Peeskappen in de wasmachine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 10:50

gekke_koei schreef:
ik dou ze gewoon in de wasmachine ik was altijd op 30 graden, dus das met me kappen niet anders.
en zoveel zand?? valt bij mij heel erg mee, ik heb meer zand en troep

Wij hebben een nogal extreem ranzige longeerring en geen water op de wasplaats... Klonten hingen er echt aan. Lag een hele lag drap in de wasbak na het weken.

Ik heb van die Eskadron Flexidingen, maar de droger klinkt niet fijn vind in

Hoe zit het trouwens met zweetdekens in de droger?

Netje

Re: Peeskappen in de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:00

Ik gooi ook alles in de wasmachine (dus ook zweetdekens en staldekens), op 30 graden. Als het heel vies is, doe ik mét voorwas en daarna (als ik veel héél vieze dingen heb gewassen) laat ik een keer het spoelprogramma draaien (duurt bij mij 12 minuten) en dan is de machine weer helemaal schoon. Ik heb laatst het filter nog eens bekeken, maar daar zat geen korreltje of haartje in, dus met spoelen ging het prima.

Ik zou zelf nooit peesjes in de droger doen (of je moet deze op lage temperatuur kunnen draaien). Zeker niet mijn flexisoft cross country (zo zonde als ik die kwijt ben.... ). Bovendien zijn die na een dagje wel droog en ik heb er toch meer, dus echt haast heb ik niet !. De zweetdekens doe ik er ook in (gaan alle haren er lekker vanaf), maar bijv. Anky-pads weer niet; die lijken er wel van te slijten (vooral de kleur), dus die hang ik maar uit. Ook mijn singels gooi ik in de wasmachine (die stop ik wel in zo'n waszakje; de rest niet) en die worden ook weer lekker schoon.

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 11:06

Staldekens durf ik niet in de machine te gooien, is vroeger een machine door gesneuveld toen ik nog thuiswoonde Kon mams niet zo heel hard om lachen

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:15

Mijn winterdekens breneg ik naar de stomerij.
Zomerdekens en zweetdekens gooi ik wel in de wasmachine.

Tot nu toe waste ik mijn peesjes op de hand, maar ik denk dat ik de eerstvolgende keer ze gewoon in de wasmachine gooi.

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:20

Zweetdekens doe ik gewoon in de wasmachine. Dikkere dekens doe ik als het fijn weer in een bak, flink schrobben met de een bezem er daarna afspuiten met de hoge druk, ophangen en klaar, scheelt toch weer 10 euro per deken .

Ik heb een wasmachine zonder filter, waar de uitgang in een wasbak met filter komt dus ik doe alles zo in de wasmachine want het komt er toch wel weer uit.

Peesjes leg ik op de verwarming, binnen een halve dag zijn ze hier droog. Ik doe nooit wat van mijn paardenspul in de droger.

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:08

Nathalie84 schreef:
Dikkere dekens doe ik als het fijn weer in een bak, flink schrobben met de een bezem er daarna afspuiten met de hoge druk, ophangen en klaar,

Das een goed idee

Bij mij gaan winterdekens gewoon 2 winters mee en dan mik ik ze weg

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:17

Ik doe alles in de wasmachine alleen mijn spulletjes met bont, wollendekens en winderdekens durf ik niet aan

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:50

Mijn echte bontonderlegger heb ik op wolwas in de machine gedaan en die kwam er ook weer prachtig uit.

Regen en winterdekens doe ik niet zelf omdat ze dan niet goed waterdicht blijven, die doe ik naar de stomerij.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:51

Netje schreef:
Mijn echte bontonderlegger heb ik op wolwas in de machine gedaan en die kwam er ook weer prachtig uit.

is ie dan niet net zo'n verzopen kat?

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:57

Nee hoor dat gaat prima, duurt wel een eeuwigheid voordat hij droog is. Die van mij leek bijna grijs en nu is hij weer lekker fluffy

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:58

oke f moet je van dat speciale spul hebben

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:01

ik heb hem gewassen op wolprogramma, koud met spul voor wol (dus voor kleren niet van christ zelf) gaat goed!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:02

oke

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:04

Ik houd dit topic even in de gaten, hier zat ik laatst ook aan te denken.
Maar nu eerst.. eten

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:58

Alles wat in de wasmachine past, gaat bij mij dan ook in de wasmachine.
Behalve de peesjes, ook winterdekens (tenminste die erin passen, de andere laat ik reinigen), wollen onderlegger en zweetdekens (laatsten wel op koud wolwasprogamma met wolwasmiddel).
Peesjes heb ik dus niet in de droogtrommel gehad doordat die niet genoeg gevuld was met andere zachte dingen zodat de peesjes steeds tegen de zijkant aan bonkten (anders had ik die er ook gewoon in laten zitten), de springschoenen wel.
De winterdekens die passen ook, zweetdekens en onderlegger niet.
Die laat ik gewoon in de kamer drogen.

Toevallig heb ik vorige week net een grote schoonmaakbeurt gehad, paar wasmachines gedraaid en de rest in een sopje (borstels, lijnen ed).
Nu alleen het leer nog een likje vet en dan kan alles er weer even tegenaan .
Alles is er goed uitgekomen, behalve mijn reflecterende deken (dat reflecterende plaatje is eraf gewassen ) en de bandages (de elastische zijn door het klittenband een beetje gaan 'draden').

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:03

ik had een keer mn peesbeschermers in de wasmachine gedaan en er lag nog een oude geraffelde handdoek in die was dus lekker in de klittenband gaan zitten

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:09

Chrystal-gek schreef:

Wist je dat je je stijgbeugels en bitten ook gewoon in de afwasmachine kan doen?
(moet je wel een afwasmachine hebben natuurlijk...)
Geen probleem.

Klopt!! En als je dan ook nog een endurance-hoodstel (biothane) hebt, kan het hoodstel in z'n geheel in de vaatwasser. Makkelijk joh!

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:23

Hilli schreef:
Chrystal-gek schreef:

Wist je dat je je stijgbeugels en bitten ook gewoon in de afwasmachine kan doen?
(moet je wel een afwasmachine hebben natuurlijk...)
Geen probleem.

Klopt!! En als je dan ook nog een endurance-hoodstel (biothane) hebt, kan het hoodstel in z'n geheel in de vaatwasser. Makkelijk joh!

Die heb ik niet (jij vast wel ) maar das dan wel een heel handig hoofdstel

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 18:43

Ben erg blij met mijn Wintec, mijn Kentaur heeft nadelen

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:51

Ik wist niet dat dat kon. Goed dat ik het nou weet.
Die van mij zijn smerig :|