Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anna-Jelly schreef:
oh ja nog een ding: waarom zet je hem niet bij Expensive in de wei?
je weet al dat ik er zo over denk maar als hij dus echt vervelend wordt ofzo dan zit je behoorlijk in de klote
Cowgirl"]
Na een dekking kan de hengst heel vervelend worden. En zie je je al gaan door het bos met en hengst en je komt dan een merrie ofzo tegen.
[/quote]
't kan ook omgekeerd zijn hoor, mijn hengst werd juist liever en rustiger nadat hij had gedekt. 't was net alsof er een stuk "spanning" van 'm af viel. Hij was veel relaxter.
[quote="Cowgirl"]
Ik vind het jammer dat veel mensen hun verstand wat dit betreft vaak op de verkeerde plaats hebben zitten.
[/quote]
Wat ik nou zo jammer vind is dat enorme vooroordeel tegen hengsten. Ze zouden gevaarlijk zijn, of in ieder geval worden. Je kan nooit met ze met andere paarden samen rijden. Ze kunnen nooit de wei in. En ga zo maar door. Ik wordt daar zo moe van!Als je een hengst als hengst behandeld (pas op! hij is gevaarlijk!) inderdaad, dan wordt ie dat wel. Je moet ze gewoon als PAARD behandelen en je gezond verstand gebruiken. 't zijn niet de hengsten die gevaarlijk zijn, 't zijn de mensen die ze gevaarlijk maken! Ik rij met mijn hengst 2x in de week in de verenigingsles, ik rij iedere dag buiten met ander paarden samen en hij staat iedere dag buiten in de wei naast een wei met merries
. Toegegeven, als ze hengstig zijn loopt ie de boel bij mekaar te brullen (je kan dan echt geen hinniken meer noemen
) maar hij heeft een heilig ontzag voor schrikdraad.
[quote="Cowgirl schreef:Dus doe alsjeblieft verstandig en laat hem castreren, ik weet zeker dat je meer plezier hebt van een ruin dan van een hengst. En ik weet ook heel zeker dat je paard gelukiger zal zijn in een kudde dan zijn hele leven alleen staan.
Citaat:waarom wordt er altijd iets anders van gemaakt?
het gaat over happen NIET dat hij hengst is!

Citaat:Ik ben helemaal niet tegen hengsten houden, maar wel bij mensen die het niet aankunnen.
Ik vind dat als je beginnend paarden houder bent en zeker als je nog jong bent zoals Boogie Girl je niet aan een hengst moet beginnen.
En als ik jou zo hoor, heb jij je hengst netjes opgevoed en heb je mazzel dat hij een rustig karakter heeft.
Citaat:Bitje in doen of touw door de mond heen halen en als ze dan bijten een flinke ruk geven. Je hoeft het maar een paar keer goed te doen en het is over. Is misschien zielig, maar daarna bijten ze nooit meer.
Cowgirl schreef:Ik ben helemaal niet tegen hengsten houden, maar wel bij mensen die het niet aankunnen.
Ik vind dat als je beginnend paarden houder bent en zeker als je nog jong bent zoals Boogie Girl je niet aan een hengst moet beginnen.
*Marije*"]
[quote="Cowgirl schreef:Ik ben helemaal niet tegen hengsten houden, maar wel bij mensen die het niet aankunnen.
). Een nadeeltje van dat hij meer alleen staat is dat hij overal op wil springen(was normaal niet zo). Citaat:zie verslag van de dag, de man van wie ik het land zou huren heeft het gewoon aan iemand anders verhuurt! aan iemand die al 5 grote weilanden huurt en dan heeft hij zelf ook nog een bak en binnebak voor ze paarden, hoe egoistisch!