kopen of niet???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:07

Het eerste wat in mij opkomt is "Night Star" maar dat is misschien maar saai Ben er verder niet goed in ....

Voor foto's:
Je moet ze eerst bij een site uploaden, bv.
http://reg.imageshack.us/
http://img.photobucket.com/
(je hebt zo een aantal sites)

Als ze daarin staan kan je de url nemen, deze zie je normaal wel staan en anders moet je even zoeken

Deze url moet je dan tussen [img] [/img] zetten, dus [img]url[/img] en dan zou je foto erop moeten staan ...

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:13

aan de TS:
het gaat frustreren denk ik hoor, als je later een pony hebt waar je eigenlijk niet op past, maar voor eventjes wel..
koop je een veulen van een slag groter, dan is het allemaal goed, en zit je daar niet mee, en kan je gewoon kiezen wat je later doet, wandelen of rijden

maar ja ik snap heel goed dat je van dit veulen houd, ik heb zelf toen ik 16 was ook een welsh a jaarling gekocht, best lang gehad, maar kon er niet op rijden later, hoefde ook niet, maar die heb ik toen verkocht omdat het een te mooie pony werd om stil te laten staan, en is nu van drie kleine meisjes, die erop rijden dus

night

Re: kopen of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 18:28

nog steeds lukken diejj fotoos me niet

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:43

Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen een pony willen kopen die eigenlijk te klein voor ze is. Er zijn zoveel leuke E pony's en paarden die veel beter bij je lengte passen. Daar moet er vast wel één bij zijn die minstens net zo leuk is als dit veulen.

Dribbel_24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:47

Ik ben zelf 20 en heb ook een welsh B Pony het klikt prima en je kan er makkelijk op rijden recreatief....

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:13

Recreatief rijden kan op een groter paard ook. Een groter paard kan ook voor de kar. Je kan er gewoon veel meer mee dan met een kleine pony. Zo'n veulen kan wel 30 worden. Weet je zeker dat je de komende jaren niet meer mogelijkheden wil hebben dan die je hebt bij zo'n kleine pony.

Natuurlijk kan je dan je pony altijd nog verkopen en inruilen voor een groter paard maar daar zou ik zelf niet voor kiezen.

Weet je heel heel zeker dat je alleen mennen of wandelen met je pony ook leuk zal vinden dan kun je voor die pony gaan.

Maar wat heb je tot nu toe gedaan? Heb je tot nu toe ook voornamelijk gemend en gewandeld dan is het geen probleem om die pony te kopen.

Heb je tot nu toe voornamelijk gereden dan ben je bezig met excuses te zoeken om die pony toch te kopen.

night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 19:13

ach ja ieder zijn eigen smaak

JuulenJulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:19

Is dat paardje niet een klein beetje te groot voor jouw?

een b/c-pony is zo ong. tussen de 1.30 en 1.35 ?! ik rijd zelf op een c-pony, ben 1.57 en weeg 38. En ik moet er binnenkort al af omdat ik te groot ben. Ik denk ook dat het niet echt mooi zal staan ( zodat je met je benen onder z'n buik komt )

Ik denk dat je beter een grotere kan kopen. ( een d/e pony )

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:26

je moet [img] foto [/img] meschien lukt het nu!

denz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:24

Het ligt er ook heel erg aan of de pony stevig gebouwd is, of maar een iel dingetje..

Ik ken stevige welshjes, maar ook van die ielige dingen.
Dan zou ik het zeker niet doen.

Ik snap dat je gek op dat beest bent, maar zoals al eerder gezegd, er zijn zoveel pony's te koop, kijk daar eens goed naar.
Ik heb zelf een welshje vanaf mijn 10e.. altijd lekker op gereden, had nu nog gekunt maar is met pensioen en toch mis ik het hoor, dat rijden (ook al rijd ik een andere pony bij), ik wandel er nu een beetje mee, maar dat is ook niet alles.(niet dat ik het erg vind hoor!) (Vooral leuk in het begin als je zo'n beestje net hebt)

Ik weet niet of jij een pony snel verkoopt, maar ik heb en koop een pony voor het leven, dan kun je er dus nog ERG lang aan vast zitten.

ik heb ook vaak zat leuke welshjes te koop zien staan, dat ik ze haast zou kopen(voor erbij), maar ben toch blij dat ik het niet gedaan heb, uiteindelijk heb je er gewoon weinig aan als je er (bijna) niet op kan rijden en kost het alleen maar veel geld.

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:16

kijk weet je wat het is.. ik heb ook liever een paard.. waar je lekker mee kan rijden bla bla.. maar hoe grooter een paard hoe meer het gaat kosten dan heb ik het over 1 al de stal.. eten... het is wel veel leuker natuurlijk maar ook veel duurder! ik ken net mijn welshje betalen dus een paard waar ik dan op 'zou'moeten kan echt niet nu nog niet! komt wel wat later natuurlijk daarom ben ik nu al blij met mijn kleine hengstje omdat je gewoon echt niet zonder paard kan, dat heb ik heel erg en dan kan je wel gaan verzorgen en bijrijden maar dan is hij toch niet helemaal van jou! en ik denk dat wel meerdere mensen dat hebben... het omgaan verzorgen en het houden van is belangrijker dan rijden..

night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 10:29

ja zo denk ik nou ook...
een groter paard is voor mij nog iets te duur
verder vind ik rijden ook niet het allerbelangrijkste!!!
maar lekker een band opbouwen met je maatje en natuurlijk veel lol beleven

denz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:51

Je hoeft natuurlijk ook niet meteen een groot paard te kopen.
1 slag groter is waarschijnlijk al genoeg, gewoon zo rond de 1.35/1.40 en een beetje stevig gebouwd.
Hoeft ook echt helemaal niet veel te kosten, zeker niet als het nog een veulen is.

night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 11:13

mijn paardje zijn mamma is een c-pony en pappa is een b
de stokmaat wordt geschat op 1,35/1,40

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:43

Hmmja, maar geschat ... daar heb je niet veel aan .. Heb al vaker gelezen dat veulens kleiner bleven dan verwacht ... En als het geschat wordt op 1.35/1.40 dan is het wel geen B pony meer hé dan is het al bijna een D pony

@ JuulenJulia: het zal eraan liggen hoe de pony gebouwd is (de pony waar ik het over heb is een kruising, waarschijnlijk welsh en nog vanalles ) en hoe jij gebouwd bent... Ik rij op een pony met ongeveer dezelfde stokmaat als die van jou, maar ik ben daar niet te groot voor (en ben zelfs nog iets groter dan jij). En ook natuurlijk: ik ben 21 dus uitgegroeid, jij groeit waarschijnlijk nog? (heb niet gekeken hoe oud je bent). Dat is ook een verschil natuurlijk ...

night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 11:54

ik zei ook dat pappa een b-pony was..niet dat mijn paardje een b-pony word...weten jullie misschien iets te maken van night???

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:18

heb je de foto's er al opgezet?.. nja ik ben klein en mager,.. ben 18 en weeg maar 50 haha... en mijn zus is 24 en weegd ook minder 60.. dus ik hoef me nie druk te maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:02

night schreef:
ik zei ook dat pappa een b-pony was..niet dat mijn paardje een b-pony word...

Citaat:
zei zal waarschijnlijk een grote b/kleine c worden.

Daaruit maak ik op dat ze het veulen schatten als b/c pony Maar dan heb je het waarschijnlijk verkeerd neergeschreven

En de naam heb ik geen flauw idee van, verder dan dat ene ideetje (wat totaal niet speciaal is ) kom ik niet, sorry

night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 17:41

sorry dat ik ut verkeerde neergezet heb maar haar verwachte stokmaat word dus 1.35/1.40
de fotoos uploaden lukt me nog steeds niet via die 2 bovenaan de
bladzijde

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:34

night schreef:
ja zo denk ik nou ook...
een groter paard is voor mij nog iets te duur
verder vind ik rijden ook niet het allerbelangrijkste!!!
maar lekker een band opbouwen met je maatje en natuurlijk veel lol beleven

Als een groot paard te duur is.. wat dan als jouw lieverdje iets krijgt?
Kijk, ik vind rijden ook niet het allerbelangrijkste, absoluut niet.. maar ik heb op dit moment geen mogelijkheid om te rijden, alleen een shet te verzorgen, hartstikke leuk.. maar ik mis het rijden echt ontzettend, terwijl ik het nooit belangrijk heb gevonden. Daarom zou ik als ik een paard zou kopen, er wel eentje willen waar ik op kan rijden. Want ik ben eerlijk genoeg om dat te zeggen.. ik zou het geld wel hebben voor een shetlander, maar toch kies ik ervoor om het niet te doen.. want ik weet dat ik hem nooit meer weg zou doen, en nou ja, over een tijdje heb ik misschien wel genoeg geld om een paard te kopen, maar niet om een paard én een shet te betalen... Daarom kies ik ervoor het niet te doen.

Natuurlijk weet jijzelf het beste wat jij wil, maar ben wel volkomen eerlijk erover! Niet alleen met je hart nu gaan kijken, maar ook met je verstand... Want ook op een grotere pony (d-maatje, wat in onderhoud overigens niks tot héél weinig zal schelen in de kosten) kun je verliefd worden, deze pony is niet de enige pony waar jij gek op kunt worden. Er zijn er zoveel waar jij verliefd op kan worden en een band mee kunt krijgen... houd dat goed in je achterhoofd!

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:33

lindsey schreef:
Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen een pony willen kopen die eigenlijk te klein voor ze is. Er zijn zoveel leuke E pony's en paarden die veel beter bij je lengte passen. Daar moet er vast wel één bij zijn die minstens net zo leuk is als dit veulen.

Ik wil ook een pony (liefst een a of b welshje), gewoon dan niet echt om te rijden maar andere dingen mee te doen, wandelen, longeren, vrijheidsdressuur, voor een koetsje zetten,... Er zijn zoveel dingen te doen met een pony. Ik denk als je echt wil rijden dat je dan gewoon geen te kleine pony zoekt.