Beste been ondersteuning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:41

Skitter schreef:

Tja, IK ben van mening, dat als bandages correct worden aangebracht, zijn ze zelfs beter dan andere soorten been beschermers.
En bij deze paarden worden ze goed omgebracht, want ik doe het

En waarom beginnen ze altijd met 'onder een bandage wordt het warm'? Onder de andere soorten beenbescherming niet dan?!?!

Een bandage kan nooit de klap van het been opvangen bij aantikken. Dat is een van de dingen die je wel kan vergelijken met een mens. Doe maar eens om je agilis pees heen (eerst met een bandage en dan met een peesbeschermer) en sla er dan met een hamertje tegenaan!!

In engeland hebben ze er onderzoek naar gedaan en daar komt uit dat de afvoer van warmte met eenpeesbeschermer toch beter is dan met een bandage omdat je dan nog een stuk huid open hebt

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:06

Ik heb hier alleen uitgelegd hoe het zit voor zover mij bekent. En onder bandages wordt het warmer dan onder gewone peesbeschermers.
Maar ik ga toch echt geen reden lopen bedenken waarom die paarden die jij noemt nog heel zijn hoor, dat kan je over iedere boeg gooien (waarom leeft mijn 'pleegopa' van over de negentig nog terwijl ie een pakje zware shag per dag rookt?)
En rek uit de pezen is iets anders dan gallen.
Misschien zijn die paarden nog wel heel ondanks die bandages, tis maar net wat je zelf geloven wil.

Unfaithful

Re: Beste been ondersteuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:35

Hooguit strijklappen.
Probeer je paard op zijn eigen benen te laten lopen, maar als je echt bescherming om wil hebben zeg ik strijklappen . Bandages zijn leuk voor de show, maar bieden geen bescherming.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:54

Skitter schreef:
En waarom beginnen ze altijd met 'onder een bandage wordt het warm'? Onder de andere soorten beenbescherming niet dan?!?!

DAT vraag ik me dus ook nog steeds af. Misschien komt dit doordat een bandage rondom helemaal aansluit en een gemiddelde peesbeschermer misschien net niet helemaal aansluit op alle punten, waardoor er een heel klein beetje lucht tussendoor kan?

Toevallig heb ik onderleglappen met luchtsleufjes, dus in theorie zou het dan onder mijn onderleglappen met bandages ook niet te warm mogen worden (anders zou je dat inderdaad bij peesbeschermers net zo moeten hebben).

Wat ook nog kan, is dat het onder peesbeschermers ook gewoon te warm kan worden, alleen dat dit nog niet is onderzocht.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 07:34

CCCCorine schreef:
Skitter schreef:

DAT vraag ik me dus ook nog steeds af. Misschien komt dit doordat een bandage rondom helemaal aansluit en een gemiddelde peesbeschermer misschien net niet helemaal aansluit op alle punten, waardoor er een heel klein beetje lucht tussendoor kan?

Toevallig heb ik onderleglappen met luchtsleufjes, dus in theorie zou het dan onder mijn onderleglappen met bandages ook niet te warm mogen worden (anders zou je dat inderdaad bij peesbeschermers net zo moeten hebben).

Wat ook nog kan, is dat het onder peesbeschermers ook gewoon te warm kan worden, alleen dat dit nog niet is onderzocht.

Alsof het niet zo is Kom op he, ik zie vaak genoeg de schuim er onder uit lopen, en hier willen ze zeggen dat het niet warom onder is??

DAT IS NEOPREEN EN PLASTIC, GEEN GREINTJE LUCHT KOMT DAARDOOR HEEN OF UIT.
(oops sorry voor grote letters.. maar geen zin om te veranderen )

Een bandage is stof, en extra admend stof, hoe kom je erbij dat het warmer wordt dan neopreen en plastic??

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 07:40

Skitter schreef:

Alsof het niet zo is Kom op he, ik zie vaak genoeg de schuim er onder uit lopen, en hier willen ze zeggen dat het niet warom onder is??

Een bandage is stof, en extra admend stof, hoe kom je erbij dat het
warmer
wordt dan neopreen en plastic??

Ik zal eens zoeken naar dat onderzoek uit engeland. Ik hoop dat ik het kan vinden.
Overigens zijn er ook hele massa's mensen die de peesbeschermers te strak doen. Die hoeven alleen vast en verder niet aangetrokken te worden.
Als bescherming zijn de peesbeschermers overigens nog steeds de beste en niet de bandages.
[/quote]

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 07:43

Citaat:
zie vaak genoeg de schuim er onder uit lopen

Wat betekend dat de warmte dus weg kan....

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:09

Of juist niet... Het wordt zo warm dat de warmte condens vormt aan de binnenkant van de peesbeschermer en er als vloeistof onderuit loopt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:46

Skitter schreef:
CCCCorine schreef:

Een bandage is stof, en extra admend stof, hoe kom je erbij dat het warmer wordt dan neopreen en plastic??

Nou, dat beweer ik dus juist niet . Ik kan juist ook moeilijk geloven dat het onder bandages warmer wordt dan onder synthetische stoffen.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:42

Needje schreef:
Citaat:
zie vaak genoeg de schuim er onder uit lopen

Wat betekend dat de warmte dus weg kan....

Maar niet op een manier dat het gunstig is voor het paard. En is zo warm en zo nat, en omdat het ZOVEEL wordt, loopt het eindelijk weg.
Een peesbeschermer ademt niet, klaar.
Het beste is als de warmte en zweet geleidelijk weg gaat, zoals wat gebeurt onder een bandage Niet pas als er gewoon geen ruimte meer is, en dus onderdoor loopt..

Ik heb liever dat mijn bandages de zweet en warmte opnemen en mijn paard zijn benen droog houd, dan dat ik peesbeschermers afhaal en een wit, nat en SUPER warm been onder heb. Want dat heb je dan, als de schuim er onder uitloopt.

Trouwens ik weet niet of het al gezegd is, maar @TS om de achterhand en achterbenen te versterken, moet je veel schakelen

Ik dacht er net aan toen ik aan het longeren was.
Door vaak te wisselen van tempo, wat in achteruit en dan naar voren, versterk je ook de achterhand.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:46

CCCCorine schreef:
Nou, dat beweer ik dus juist niet . Ik kan juist ook moeilijk geloven dat het onder bandages warmer wordt dan onder synthetische stoffen.

Hihi ja ik snapte je wel hoor! Dat was voor de anderen, niet naar jou. Ik gebruikte jou opmerking om op te reageren, maar niet per se naar jou.

Als je het zo begrijpt, haha.

Michelle_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 14:25

ja ik schakel veel en ze zijn ookal sterker als eerst, ik vroeg me alleen af of er iets was waarmee ik hem wat extra steun kon geven maar iig iedereen bedankt voor de infomatie en tips!

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:41

Mies_Apollo schreef:
ja ik schakel veel en ze zijn ookal sterker als eerst, ik vroeg me alleen af of er iets was waarmee ik hem wat extra steun kon geven maar iig iedereen bedankt voor de infomatie en tips!

Je moet juist geen steun geven, anders versterken ze nooit! Hij moet zelf opbouwen, en sterk worden. Bandages zijn goed voor iets bescherming, en toch geen steun zodat paardje lekker op eigen benen loopt.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:00

Mies_Apollo;
Stappen en draven op het verharde versterkt de pezen. Rijden in het mulle zand versterkt de spieren.
Wissel deze dingen met elkaar af en bouw zo sterkere benen op.

Michelle_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:10

dat komt goed uit want de bak is nu nog mul (op sommige delen) en als ik naar het bos ga moet ik langs de weg....ik merk al wel dat hij veel sterker is dan een jar geleden...en met mn lessen is hij ook beter gaan lopen

rijfoto's van mij en apollo:

viewtopic.php?f=10&t=538909&hilit=

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:59

Een paard wat niet sterk is in de spieren moet je niet in een mulle bak trainen. dan krijg je al veel te snel een overbelasting. Daar zit je niet op te wachten. Een paard wat al een hele goede bespiering en conditie heeft kan je in een mulle bak trainen als krachttraining maar ook dat is op het randje en kan je beter niet doen.

Michelle_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:12

een deel van de bak is mul...en waar ik merk dat hij niet makkelijk doorheen kan lopen laat ik hem ook niet lopen...dus ik mat hem niet af door alleen door moeilijk zand te laten lopen