wat voor zadel voor een....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 09:27

Ik heb gisteren een nieuwe Passier met brede boom mogen proberen. Wat een zalig zadel is dat en hij lag super! Ik was al Passier gewend, maar dan een ouder model.

Alleen het prijskaartje is wel wat pittig...

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:36

Tyrza schreef:
Ik heb gisteren een nieuwe Passier met brede boom mogen proberen. Wat een zalig zadel is dat en hij lag super! Ik was al Passier gewend, maar dan een ouder model.

Alleen het prijskaartje is wel wat pittig...

Dat is altijd t nadeel Ik heb nog wel een goede tip, organiseer wat meer clinics ook richting t noorden Dan ben ik graag vd partij

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:36

Misschien is mijn KN Symphony met MW boom iets voor je?? Hij is nu maximaal opgevult omdat hij te breed is voor mijn paard, maar met wat minder vulling hij hij een redelijk brede kamer.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 09:38

RUBYWHITE schreef:
Dat is altijd t nadeel Ik heb nog wel een goede tip, organiseer wat meer clinics ook richting t noorden Dan ben ik graag vd partij

Even offtopic: heel misschien heb ik er dit keer eentje in Twente

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 09:39

Marijn4045 schreef:
Misschien is mijn KN Symphony met MW boom iets voor je?? Hij is nu maximaal opgevult omdat hij te breed is voor mijn paard, maar met wat minder vulling hij hij een redelijk brede kamer.

KN vind ik een vreselijk zadel

Als ponykind heb ik er jaren mee gereden, maar op de een of andere manier vinden mijn billen dit nu niet meer prettig Ik heb er nu zo'n gevoel mee alsof ik er bovenop zit ipv erin.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:37

Je hebt nu een nieuw model Allegro die zit anders dan de symphonie....

Maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur, wat hij/zij lekker vind zitten.
Ik heb het precies andersom met passier vind ik dat ik er meer op zit dan erin....

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:53

Ik heb zowel een Passier als een Daaleman op maat laten maken met die boommaat. Over beide ben ik tevreden, Daaleman is wel iets vriendelijker voor de portomonaie

Concorde

Re: wat voor zadel voor een....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:43

KN wil vaak goed liggen op rondgeribde paarden, ik heb zelf een Symphonie

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 14:07

De KN's (Symphonie) die wij hebben gepast, lagen toch niet zo mooi, ondanks de brede boom. Met name naast de schoft was het drukpunt nog te zwaar. Werd er als het ware ingedrukt. Qua breedte was hij wel goed. Maar het gaat dus er met name om dat de bespiering naast de schoft ontzien moet worden

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:10

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:47

En een Fryso? (van Tweespan Ruitersport) Misschien een hele rare suggestie, maar zijn fijne zadels, en worden ook op wpn'ers gebruikt zeker niet alleen op friezen.

Applebee

Re: wat voor zadel voor een....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:49

Ik heb rond paard met veel bespiering rond the schoft en schouder en een ietwat platte rug. Teglijker tijd heeft dit paard dus wel een normale schoft (dus niet zo'n platte of haast geen schoft zoals je bij sommige pony's wel eens ziet). Hij heeft veel front en is mooi opwaarts gebouwd. Voor mij was de Prestige 2000D 17 inch boom maat 36 inch de uitkomst. Ligt prachtig op mijn paard. Zadel heeft wel enorme wrongen, maar dat komt wel goed uit want mijn paard heeft enorme bewegingen dus een beetje extra support kon in dit geval geen kwaad

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:26

Concorde schreef:
En een Fryso? (van Tweespan Ruitersport) Misschien een hele rare suggestie, maar zijn fijne zadels, en worden ook op wpn'ers gebruikt zeker niet alleen op friezen.

Is inderdaad een optie, ze hebben een heel breed assortiment qua boom maten. Ik heb een fryso zadel voor Sjoukje en ben er erg tevreden over. Het is wel een zadel met erg diepe zit en behoorlijke wrongen, je wordt dus wel in een positie gedrukt. Dit moet je natuurlijk wel fijn vinden anders is het niets voor je.
Meer info vind je op www.tweespan.com