Het is een VZH zadel met een teruggesneden kamer. Op de foto is de kamer niet terug gesneden.
Achteraf heb ik een beetje spijt van de aankoop, omdat ik nu al merk dat het zadel niet echt goed is. Ik had ook geen super zadel verwacht voor die prijs natuurlijk, maar een beetje degelijk zadel had toch wel gemogen. In eerste instantie had ik dit zadel in 17 inch, maar dat paste niet op mijn paard. Dat lag niet aan het aantal inches natuurlijk, maar het zadel "stond" op de rug van mijn paard. Ik ben weer teruggegaan, en heb nogmaals alles opgemeten. Het zadel dat ik nu heb, is 18 inch, en past wel goed. Het stomme is dat dezelfde zadels, heel anders uitvallen. Het scheelt zomaar een aantal centimeters, en dat is natuurlijk belachelijk. Er wordt gezegd dat de zadels compleet verkocht worden, maar dat is niet altijd zo. In mijn geval waren er alleen nog maar singeltjes van 100 cm, en die zijn veel te kort voor mijn paard, dus voor mij geen singel. De stijgbeugelriemen zijn een lachertje. Toen ik ze aan het zadel bevestigde, en omhoog haalde, bladderde de verf er al vanaf. De stijgbeugels zelf zijn wel goed en van mooi materiaal.
Ik heb het zadel voor mijn eigen zit geprobeerd op een kratje, netzoals hierboven al werd vermeld. Niet echt ideaal, maar je hebt iig een idee hoe het ding zit. Het is iig slim om je oude zadel mee te nemen, zodat je breedtes e.d. kunt opmeten. Maar ja, dat had ik ook gedaan en toch moest ik terug. Verder wordt er verkocht in een soort bijkeuken, alle zadels liggen er op een grote hoop, dus er wordt niet zo voorzichtig mee omgegaan. Ook mijn hoofdstel heb ik daar vandaan, daar ben ik wel heel tevreden over.
Al met al zou ik het niemand aanraden om daar een zadel te kopen. Ik heb er nu ook spijt van. Het is inderdaad slimmer om bij de ruitersportzaak een 2e handsje te kopen, of een gewoon basiszadeltje, bij ons heb je ze ook vanaf 350 piek bij de ruitersportzaak. Dan heb je wel garantie en dergelijke, en krijg je ook je geld terug als het niet mocht passen.
Nee, ik heb er echt spijt van. Ik heb het idee dat ik over een jaar dit zadel in de prullenbak kan gooien.