Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Blue_Star schreef:dutske schreef:dat paard is gezond, alleen zijn been is beschadigt
maar kwa afweer en dergelijke heeft dit paard geen problemen
Dat zie je pas na lange termijn

dutske schreef:dat er tekorten kunnen optreden na lange tijd, dat kan wel, maar waarom kun je het dan wel geven aan een "gezond" paard, en niet aan een paard met peesblessure? want daar ben ik even niet mee hoor.

)
en savonds 5 minuten..) Sugarmiss schreef:Zemelen zijn handig als je eens medicijnen oid moet geven en je samen met wat brok eens 'soep' wilt maken, verder is het gewoon 'afval'.
Mensen verteren het zelfs niet eens.
muiszje schreef:Sugarmiss schreef:Zemelen zijn handig als je eens medicijnen oid moet geven en je samen met wat brok eens 'soep' wilt maken, verder is het gewoon 'afval'.
Mensen verteren het zelfs niet eens.
Nee, daarom is het juist goed om de darmen te stimuleren, ze gaan het hele verteringskanaal door en stimuleren door hun grove structuur en door het niet verteren de peristaliek.
Daarom is het ook goed tegen koliek.
Ik geef het mijn pony s winters elke dag, en wanneer er dus een overgang van voer plaatsvind.
Wat zijn precies de symptonen van een te veel aan zemelen? (en CA/ P verhouding?)
Palhaço schreef:ohjee.. bedankt voor dat stukje!
ik geef mijn paard (met peesblessure) smiddags en savonds een halve schep (losse) zemelen en doe er dan water bij... dus in totaal 1 schep per dag.. (dus geen 1 kilo!! denk dat het ong. 300/400 gram is??)
zou dat al teveel zijn?
(hij stapt sochtends een kwartier met wat steigersprongenen savonds 5 minuten..)