(Wedge) Hengst laten of castreren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 07:38

Waarom via de lies?
Het mag dan wel duurder zijn, maar er zijn ook minder complicatie's dan met een thuis castratie.
Thuis staat je paard immers met een open wond, dus daar kan veel vuil/stof in de wond komen.
En als je het via de lies laat doen heeft je paard er ook minder last van en kan je de training sneller oppakken
(niet dat dat bij Wedge nodig is want die is nog lang niet onder het zadel )

vallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:20

Het valt wel mee hoor dat het duurder is, bij mij was het ongeveer 115 euro duurder maar ik heb het idee dat het voor het paard een stuk prettiger is. En dan maakt die honderd euro ook niet uit toch!

LADPR

Re: (Wedge) Hengst laten of castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:50

Ik heb niet alles door gelezen maar het is zo'n kostbaar gebeuren om alleen al mee te doen en als zo'n ervaren hengstenhouder zegt dathij denkt dat Wedge niet goedgekeurd word denk ik dat je daar van uit kan gaan, je kan natuurlijk altijd nog een ervaren hengstenhouderij vragen om te kijken maar krijg je dan hetzelfde antwoord zou ik het neit doen het kost zo veel geld en tijd.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:21

Ja van mij weet je het. Ik vind het een hele mooie hengst!!! En ja kans maken, tis wie er van de jury der achter zit lijkt mij. De een vind de ander mooier!!! Maar ja je hebt ook toen tegen mij gezegt, dat je hem graag wou laten castareren. En ik denk dat je je eigen gevoel na moet gaan.

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:27

Ik vind hem er geweldig uitzien, maar als mensen die er wel wat vanaf weten denken dat hij als dekhengst te compact is... (Ikzelf vind dat niet zo erg)
Nee, ik zou zeggen: Ballen eraf en dan wordt het mogelijk wat in de sport (100% zeker weten doe je dat natuurlijk nooit)!
Dat met die keuringen is zo'n gedoe!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:52

ik vind wedge gewoon TE beknopt, tegenwoordig wordt dit model wel wat meer door de vingers gezien bij het kwpn, lees Painted, Valeron, Dutch Dormello...
denk dat niet zo veel kans maakt deze is wel heel erg kort... hooguit het sterpredikaat.

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:12

Ik denk ook dat je hem gewoon moet castreren. Ik vind het compacte nog niet zo heel storend, maar gewoon alle kleine dingetjes bij elkaar. Zijn hals kan ietsjes langer, en ook zijn voorbenen. Maar wil niet heel je paardje af gaan kraken hoor, want verder vind ik het een supermooi paard voor in de sport En die afstamming is natuurlijk ook super!

Als je gaat castreren pas dan wel op alsjeblieft, die van mij is in een kliniek staand gecastreerd, en heeft in totaal 3 maanden na-gepust en is nu nog een maand aan de antibiotica. De dierenarts die we nu hebben heeft ook gezegd dat je het óf liggend moet laten doen, óf door een castreur. En trouwens, als ruin kan je hem ook gewoon naar de keuring laten brengen, kan hij ook nog STER worden!!!!! Dit heeft een vriendin van mij ook gedaan met haar Kennedy.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:33

Castereren...en in de sport uitbrengen, fijn sportpaard van maken!
Is een heel mooi paard, maar voor de HK niet goed genoeg gebouwd. Te beknopt en te kort in de hals.
Voor het inschrijfgeld alleen al en de kosten voor het klaarmaken zou ik zeggen bespaar je de moeite...van deze kosten kun je wel vier paarden laten castreren of andere leuke dingen doen

Als je hem naar de KWPN hengstenkeuring had willen doen dan ben je by the way al te laat, dan had de met de rest van de W jaargang half oktober in Ermelo moeten verschijnen. de aangewezen W jaargang is nu al aangeleverd in Ermelo voor het verrichtingsonderzoek.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:04

@ Fysiomeid: Hij word daar onder volledige narcose liggend gecastreerd.