Dat is sneu!!iets voor om de nek. Want ze krijgen hunzelf uit hun halsters.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dat is sneu!!sandr0 schreef:heb niet zo'n probelemen met een stand al vind ik paarden in een box altijd een wat leuker gezicht. Maar als je paarden er genoeg uit komen is t geen probleem hoor. In een box lopen ze ook geen rondjes heel de tijd.
crazycactus schreef:Het ligt er ook aan wat voor stands je hebt.. Ik weet niet of het nog zo is maar op manege Zilverster in Zoetermeer hebben/hadden de manegeponys een stand van ongeveer 1.25 breed met tussenwanden en voor en achter een deur. Ze stonden dus niet vast maar ze kunnen ook niet gaan liggen. Ze gaan er via de voorkant uit en via de achterkant er weer in.... Doodzielig.... op de manege waar ik stage liep hebben ze daarintegen hele brede stands (zo'n 2 meter) met een tussenbalk en de pony's kunnen ook lekker liggen. Fjordje daar dook regelmatig onder de balk door als zijn buurman in de les liep.
vemrulz schreef:Op onze manege staan een aantal paarden in een stand, maar die kunnen zelf een beetje rollen als ze willen.
Ze staan ook aan een touw dat door een ring zit met zo'n "blok" eraan zegmaardus ze staan ook niet strak vast want al willen ze kunnen ze met hun achterbenen helemaal uit hun stand staan
sandr0 schreef:heb niet zo'n probelemen met een stand al vind ik paarden in een box altijd een wat leuker gezicht. Maar als je paarden er genoeg uit komen is t geen probleem hoor. In een box lopen ze ook geen rondjes heel de tijd.
simodi schreef:crazycactus schreef:op de manege waar ik stage liep hebben ze daarintegen hele brede stands (zo'n 2 meter) met een tussenbalk en de pony's kunnen ook lekker liggen. Fjordje daar dook regelmatig onder de balk door als zijn buurman in de les liep.
Domme vraag misschien, maar als die stand zo groot zijn, waarom kunnen daar dan geen boxen van gemaakt worden?

we hebben nog een stal leeg staan, maar dat is de 'zieke' stal, voor als er een pony kreupel is of drachtig. We hadden eerst een stal over, toen hebben we daar een pony die normaal in stand staat neergezet. Dat lukte dus niet, die pony was daar niet aan gewend en poepte overal, ook in drink- en etensbak, daarnaast liep tie meteen naar zijn eigen stand wanneer het hek open was!(Onze pony`s zijn daar ook geboren en staan dus al hun hele leven op stand)
). Ook liggen ze regelmatig in de sloot bij ons, dus dat alleen al is gevaarlijk om ze `s nachts buiten te laten staan.
monteaura schreef:Dat ze snachts erin staan slaat ook op kaas, een paard slaapt niet snachts!
. Al denken we dat soms wel.monteaura schreef:Dat ze snachts erin staan slaat ook op kaas, een paard slaapt niet snachts!
monteaura schreef:Dat ze snachts erin staan slaat ook op kaas, een paard slaapt niet snachts!

amondi schreef:Je overdrijft nu wel heel erg, 47 uur per dag losstaan.....
Maar ik blijf erbij, maneges met stands zouden zowiezo verboden moeten worden. Bij slecht weer staan die beesten wel degelijk dag en nacht vastgebonden. Persoonlijk zou ik snel op zoek gaan naar een andere manege. Mijn plezier mag niet voor het dierenwelzijn komen!