Wat kost de onderhoud van een paard per maand?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daantje88

Re: Wat kost de onderhoud van een paard per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:19

Ik woon in het westen, en daar is het stallen op manege/pensionstalling vrij duur. (Ligt er aan welke capaciteiten er aanwezig zijn)
Stalling: €300 per maand
Hoefsmid: €50 om de 6/8 weken
Wormenkuur: 2x in het jaar €22,50 voor een duo-spuit die krijgen ze vlak voor en vlak na het weideseizoen, 3x in het jaar een spuit tussendoor= rond de €10 (dus 5 totaal in 1 jaar)
In-enten: 2x per jaar met heel de stal tegelijk +/- €20
Extra/nieuwe spullen: Ikzelf ben beetje koopverslaafd en koop al snel een nieuw shabrak o.i.d. bij tentenkamp of als er een keer een nieuwe catalogus door de bus komt BESTELLEN!!! Of er gaat een keer iets kapot. €50 ongeveer als ik naar mezelf kijk.
Verzekering: Ik heb m'n pony verzekerd bij HippoZorg volgens mij €200 in het half jaar, dus €400 per jaar.

Verder heb ik altijd een "spaarpotje" achter de hand voor als er een ineens heel erg ziek word.(zo'n €500) Want ook al ben je verzekerd, je moet altijd eerst zelf betalen en dan krijg je later 75% van de kosten terug vergoed

Dus totaal Zonder "gekke" dingen ben ik zo'n €500 per maand kwijt

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:29

Vond ook al dat de meesten van jullie wel heel goedkoop staan:

Even mijn kosten ongeveer:

Stalling: 270,00
Wormenkuur: van 17,50 euro tot 22,50 afhankelijk van welke soort.
Inenting: 35 euro
Hoefsmid: 75 euro rondom

en dan uiteraard alle bijkomende kosten als zadel, rijkleding, dekjes, borstels, muessli, snoepjes enzo...daar kan je ook veeeeel geld in kwijt maar heb je zelf in de hand.
Bouw wel een goede reserve op voor dierenarts kosten of verzeker je paard want dat kan echt giga veel kosten.

Afineeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:37

Heb de paarden thuis staan, geen stallingsgeld en hooi van eigen land
Maar voor voer, stro, hoefsmit, wormenkuur, voer enz.... ben ik zo'n 60,- per maand kwijt!