Veulen brok voeren, noodzakelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:11

Inderdaad dat is ook zo! Die speciale veulenbrok hoef je niet perse te voeren. In basisbrok zitten ook de stoffen die ze nodig hebben.
Basisbrok is prima voor een veulen. En Billy: als je ze gaat vergelijken met wilde veulens dan zou je inderdaad zeggen dat brok helemaal niet nodig is! Dus daar heb je zeker gelijk in. Brok is gewoon net dat beetje extra zodat ze weerstand krijgen en sterke botten krijgen. Zo blijft het gezond, kan heel goed zonder speciale brokken dus.

kris_

Re: Veulen brok voeren, noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:24

Om rantsoen te berekenen kan je ook hippowin downloaden. Dit is een programma waarmee je de behoefte kan berekenen en zo kan je meteen zien wat je te veel of te weinig voedert. Je kan de gewichten van de voedingsprodukten aanpassen totdat je op de optimale eiwit en energiebalans bent gekomen.

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:49

Zou mijn shetveulen ook brok nodig hebben ? ze krijgen wel iedere dag samen bijna een kilo muesli/mix van havens en genoeg hooi.. er wordt natuurlijk niks met hem gedaan e.d

edit; hij is bijna 2 jaar trouwens

Pivanti

Re: Veulen brok voeren, noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:40

kris_ schreef:
Om rantsoen te berekenen kan je ook hippowin downloaden. Dit is een programma waarmee je de behoefte kan berekenen en zo kan je meteen zien wat je te veel of te weinig voedert. Je kan de gewichten van de voedingsprodukten aanpassen totdat je op de optimale eiwit en energiebalans bent gekomen.

Waar kan je dat programma downloaden? dat wil ik wel doen dan, kan ik het eens bekijken! Ik weet ook wel hoe je het allemaal uit kan rekenen, dat heb ik op school gehad, maar dat is best veel werkt om de juiste balans te vinden. Dus zo'n programmaatje zou wel makkelijk zijn!!

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:50

ohh ik heb wel downloaden zip bestand gevonden, maar kan daar dan geen programma openen ofzo als ik dit gedownload hebt :S

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:35

Ik geef het wel

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:56

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:01

Dank je Die van hippowin werkt niet... heb het wel gedownload maar krijg geen programma te zien... dus probeer nu die van cavalor

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:46

Billy schreef:
Ja, en wilde veulens eten ook speciale veulengrassprietjes
Ik vind het dus niet nodig. Veulen kan ook prima basisbrok krijgen wat mij betreft.

wilde paarden leven anders dan paarden in gezeldschap

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 08:00

nou mijn kleine shet die hoeft toch niks te doen. Hij is niet veel anders dan een wild paard:P.. Hij staat alleen op de wei en kom wel iedere dag hooi geven en controlen op water en hun controleren maar dat was het ook..