Toch bewijzen dat ze het wel kan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:55

Ik zou het gewoon doen!

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 17:46

@pmarena: Als geintje zegt ze het echt niet want ze heeft al een paar keer gezegd dat ik dat niet moet doen als ik niet bij de recreanten kan starten(daar rijden mensen voor hun plezier die eigenlijk net een B proefje kunnen doen)..
Ik moet zeggen dat ze er nu door haar wintervacht een stuk minder mooi uitziet en dat ze een beetje doorgezakte rug heeft maar daarvoor hebben we een goed zadel en alles gekocht.
Ik rijd der ook altijd met een halstertje in de weide als ik alleen maar eventjes kwam kijken met men gewone kleren aan
Ga ik gewoon een krukje halen halstertouwtje aan der halster en een lol dat we dan hebben soms is de rem alleen een probleem zeg maar (uiteindelijk sta ik wel stil als we op het einde van de weide zijn)
Dus daarom dacht ik waarom ook niet want ze vind het gewoon zo leuk om bezig te zijn en te rijden.
Dus ik laat dan wel weten hoe het is gegaan

maccie

Re: Toch bewijzen dat ze het wel kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:11

ik zou zeggen bouw haar conditie rustig op en probere het eens, 1 keer proberen lijkt me geen kwaad kunnen. zowiezo als je haar thuis traint dressurmatig kan ze ook vast 1 of 2 proefjes lopen.

doe rustig aan en kijk of het paard het zowel geestelijk als lichamelijk goed trekt.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:15

ik zou het gewoon proberen. Dat kan altijd! Maar als ik je verhaal zo lees is lijkt het me nog een behoorlijk levendig paardje! Zou het gewoon proberen!

Veel succes

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:26

Als het paard het aan kan zou ik het zeker proberen. Als het toch niet lukt kan je altijd nog stoppen tijdens de wedstrijd.
Ik heb met mijn pony van 21 nog M1 (met winst) gereden

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 19:41

@ Loesje688: Wow dat is wel goed
Ja eerst waren de plannen om echt officieel te gaan starten(1 jaar geleden)maar dat heb ik toch maar niet gedaan omdat ze toch al een dagje ouder word.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden en het weekend lekker eens gaan rijden (na men eerste wedstrijd op men nieuwe paardje )

SanJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:49

Ik denk dat het best nog kan. Een paard bij ons op stal is nu 23 en wordt nog op ZZ-licht niveau getraind. Niet meer zo vaak als vroeger en zo lang, maar wel nog af en toe de oefeningen enzo. Deze oude dame heeft nooit ergens last van en draait nog vrolijk haar pirouettes.

Daarnaast herinner ik me dat er een tijdje terug op het WD forum een meisje was met een paard van halverwege de twintig waarmee ze nog Z startte.

Het paard zal het zelf wel aangeven wanneer het niet meer gaat. Bij mijn pony was dat op zijn 18e al, maar die had artrose en hebben we dan ook onmiddelijk teruggetrokken uit de sport, we startten Z2. Maar als jij denkt dat deze er niks van heeft zou ik het lekker doen, en het L is zo zwaar nog niet.

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:19

Dustinlover schreef:
@ Loesje688: Wow dat is wel goed

Ja he hihi Ik was eens een keer met d'r aan het wandelen en toen kwam er iemand naar me toe om te vragen of ze nog te jong was om op te rijden Ik: als je 21 jong vindt...
Veel sucses met je paardje!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 07:26

goed naar het paard kijken of ze het nog aan kan of niet en niet overhaast ff gaan starten om iemand anders iets te bewijzen! daar moet je bovestaan.

maar wat voor een instructrice is dat in godsnaam, weg doen die handel. zo iemand is niet eens gemotiveerd om met je aan het werk te gaan, ongeacht of het beesie het aan kan of niet.

ik heb een instructrice gehad waarbij willem alleen maar aan het steigeren was. ik mailde dat ik geen les meer wilde en zij mailde dat ze geen les meer wilde geven omdat willem een versleten rug zou heben en toch niet meer zou loslaten. een paard wat niet op 2 teugels liep en noem maar op.

hm.. ik heb nu nelis(hier van bokt) als instructrice, die ziet willem nog L2 lopen en verek! heb zowaar mijn 1e punt in het L1 gescoord en willem?? die is zo soepel als het zijn kan(met zijn 18 jaar) en steigeren??? kan me de laatste keer niet herinneren.

bedoel hiermee te zeggen dat je zo'n instructrice de deur moet wijzen, als ze niet eens moeite in je wil stopppen en ze je er geen Z mee ziet rijden. zo komt het op mij over dan he.

in elk geval succes

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 18:01

@gekke_koei:Tjah soms kan ik met men instructrice lezen en schrijven maar soms kunnen we ook de haaren bij elkaar uitrekken omdat we allebei best wel koppig zijn..
Ik had vandaag men eerste wedstrijd met men nieuwe paardje en tjah dat ging niet bepaald goed 145 -2 maja dan denk ik volgende keer beter.
Ik moest tegen men instructrice en die was 2e maja dit was pas men eerste wedstrijdje..