Rijden met stang en trens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:25

ik denk dat het geen kwaad kan, mits je hem goed kan gebruiken
als je van plan bent om de stang niet te gebruiken is het wel nutteloos om hem erin te hangen, vooral omdat je vlug geneigd zal zijn om het toch eens uit te proberen.
daarbij zal je paard wel last hebben van het extra metaal.
maar als je de teugel los laat hangen (of geen teugel eraan) of het goed gebruikt, kan het naar mijn insziens geen kwaad.

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:27

Ik begrijp je standpunt missmiekie... Maar ik hoop dat je jezelf ook in haar kan verplaatsen en kan bedenken dat je het heelmooi vind staan. Ik vind het zelf ook een mooi gezicht maar vind het indd niet nodig als je niet in de ZZGP rijd. Wel netjes van haar om hier info in te winnen en er niet gelijk een S&T in te hangen(wat andere mensen wel doen). Sommige mensen weten nou eenmaal niet zoveel als de ander en daarom is Bokt.nl zo fijn. Zo leer je elke dag weer van elkaar! En zo krijgen de paarden het steeds beter en leren we als ruiters en amazones ook steeds meer! Postive Thinking!!!

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:28

imker schreef:
DunDijk schreef:
Maar dat ligt dan toch iets anders imker.
Jij rijd met S&T omdat je paard anders buiten niet te houden is.
Maar om nou met S&T buiten te gaan rijden omdat je een S&T zo mooi vind is ook weer zoiets....

Je moet eens weten wat ik trouwens naar mijn hoofd gesmeten krijg, o.a.:
- aah, wat zielig, al dat ijzer in zijn bek (jaja, BEK)
- nounou, wat een martelwerktuig blabla
- kun 'de um anders nie an, vrouwke?

Ach, probeer die mensen maar eens uit te leggen dat je paard, als hij een open vlakte ziet, verandert in een niets-ontziend geleideprojectiel.
Ik leg me er maar bij neer, reageer niet, terwijl ik me ondertussen inwendig wel op kan vreten...

Ach en zo krijg ik opmerkingen als ik op een tinker rijd over een "koe" naar mijn hoofd. Onwetendheid siert de mens... niet.

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:31

Offtopic misschien maar Paraat zo krijg ik als ik buitenrij van hondenbezitters vaak deze woorden naar mn hoofd "Kijk Bello!! Wat een groot hondje..."*uhuh..* Sommige mensen...*zucht*

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:32

LowLow schreef:
Ik begrijp je standpunt missmiekie... Maar ik hoop dat je jezelf ook in haar kan verplaatsen en kan bedenken dat je het heelmooi vind staan. Ik vind het zelf ook een mooi gezicht maar vind het indd niet nodig als je niet in de ZZGP rijd. Wel netjes van haar om hier info in te winnen en er niet gelijk een S&T in te hangen(wat andere mensen wel doen). Sommige mensen weten nou eenmaal niet zoveel als de ander en daarom is Bokt.nl zo fijn. Zo leer je elke dag weer van elkaar! En zo krijgen de paarden het steeds beter en leren we als ruiters en amazones ook steeds meer! Postive Thinking!!!

dat ben ik met je eens.

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:33

rudi schreef:
Ik zou het niet doen! Hartstikke zonde! En je maakt het paard er dan ook harder mee in de mond, nee ik zal dit zeker niet doen!

Een bit is zo scherp als de hand van de ruiter.
Dus bovenstaande opmerking zou niet op moeten gaan.

Ik heb er mee gereden toen ik mijn paard in de M had. Omdat hij tijdens de training met de keertwendingen er steeds voor even "uitpiepte" Op aanraden van mijn instructrice ben ik toen dus met S&T gaan rijden. De stang gebruikte ik alleen tijden de keertwendigen en heel licht

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:34

Dank u missmiekie! Ik ook met jou hoor... ik begrijp het helemaal..!! Ik heb ook van die bepaalde dingen die ik erggg mooi vind maar niet toe pas. Om diverse redenen...

Yabloko

Re: Rijden met stang en trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:40

Talisha, stoer is de negatieve interpretatie van er prachtig uit willen zien. Er zijn ook mensen die rijden met mexicaanse neusriem omdat ze dat mooi vinden. Maar om er nou gelijk twee bitten in te knallen voor de mooi...

Stang en trens: De stang is het tweede bit in de mond van het paard. Het is bevestigd aan een kinketting. Hierdoor ontstaat een hefboomwerking. Via deze inwerking kan het gebruik van stang en trens uiterst scherp zijn en is dus alleen geschikt voor ervaren ruiters.

Daarbij komt nog dat het paard een overgangsperiode nodig heeft van één naar twee bitten (niet te vergeten de kinketting). Het is dus niet als een kleurig bandage'tje even "aankleden" en wegwezen.

Ik sluit me verder aan bij de tip om lekker naar ZZGP te gaan om mensen met S&T te zien, maar als je het niet laten kan, moet je het vooral doen.

Je vraag om iets zinnigs te melden wordt dan ook net zo beantwoord als iemand anders' wens om een zinnig topic te openen. Er wordt hier gewoon raad gegeven, en het je ten sterkste afgeraden, dat is toch mooi? Het is nou eenmaal provocerend om te vragen of je voor het kwijl-gehalte lekker met S&T kan gaan rijden.

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:15

Dat vibd ik netje geformuleerd Paraat!!
Ik sluit me er bij aan.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:59

het is leuk dat je het mooi vind.

Maar jij krijgt toch ook geen gips om je been voor de mooi?

Nou dit is net zo goed een hulp, en zeker niet voor de sier

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:07

Ik ben het ook eens met Paraat.

Maar zelfs sommige Z-ruiters kunnen er niet mee overweg.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:09

Ik denk dat je knetter bent. Natuurlijk kan het veel schade aanrichten en vergt gewoon veel verfijning. Ik denk dat je aan S&T moet denken als je er aan toe bent: HARD OEFENEN
en tot die tijd gewoon kwijlen bij de foto's

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:12

De mensen die zegen dat er vanaf de z pas mee gereden wordt.
dat is niet helemaal waar!
Ik zie ook genoeg andere ruiters, die L/M of wat dan ook rijden.
Die zie ik ook vaak met stang en trens rijden!
Ik heb een dressuurpaard gereden voor iemand. Die eigenaar reed ook met stang en trens. Terwijl haar nivo M is!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:14

M-ruiters hebben dan schijnbaar de punten om naar het Z te mogen?

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:18

Yvonniej schreef:
het is leuk dat je het mooi vind.

Maar jij krijgt toch ook geen gips om je been voor de mooi?

Nou dit is net zo goed een hulp, en zeker niet voor de sier

hihi goede verwoording

Als ik jou was zou ik het ook maar niet doen, de kans dat je er verkeerd mee omgaat is erg groot en dat blijkt al uit het feit dat je de vraag hier stelt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:20

Nou ik vind dat je je paard buiten alleen maar kunt houden op een stang en trens, dat je dan verkeerd bezig bent.
En idd, geen stang en trens inhangen voor de mooi.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:20

magretti schreef:
De mensen die zegen dat er vanaf de z pas mee gereden wordt.
dat is niet helemaal waar!

Je MAG er pas officieel op wedstrijden mee rijden als je Z bent!!!

EN WAAROM IS DAT DENK JE????

Als S&T voor B, L en M ruiters geschikt was, dan zou je er op wedstrijden toch ook in de lagere klasses mee mogen starten!

Als iemand L rijdt, en thuis met S&T rijdt, dan vraag ik me af of diegene weet waar hij mee bezig is...

Niemand kan je verbieden om thuis met S&T, slof, scherpe sporen, andere scherpe bitten etc. etc. te rijden. Helaas, zou ik zeggen als ik naar sommige ruiters kijk...

magretti schreef:
Ik heb een dressuurpaard gereden voor iemand.

Dus? Dan weet jij hoe en wanneer je verantwoord met S&T kan rijden? En zou jij dus een onervaren ruiter adviseren met S&T te gaan rijden omdat ze het zo mooi vind?

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:26

Ik denk dat er B-ruiters zijn die beter met een S&T overweg kunnen,dan de Z-ruiters..

Dat B en Z maakt me niet zoveel,sommige B ruiters zitten zelfs beter op hun paard dan een Z ruiter.

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:26

Mismieke: Doe ff normaal!
Ik vind jou reacktie wel heel arogant en gemeen!
Trouwens iedereen met gemene reackties.
Maar de reacktie van mismieke schrok ik toch wel heel er van!
dat arme kind stelt hier een normale vraag. En wie zegt dat het mooidoenerij is? Dat slaat helemaal nergens op wat voor rare dingen hier uitgekraamd worden.

P.s. Als je niet aardig bent voor een ander. Dan hou je niet veel vrienden over hoor!
Ik vind de mensen die hier zo rot reageren, dat zijn vooral de mensen met een kapsonis.
Van ik kan het lekker beter en weet alles veel beter dan jij.
Dus laat ik is lekker gemeen reageren.
maar zo werkt het niet hoor!

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:30

jasmijn: Ik zou een onervaren ruiter niet adviseren met stang en trens te rijden. Dat heb ik ook niet gezegt in me reacktie.
Ik zeg alleen dat er ook genoeg ruiters zijn die geen Z rijden.
Maar L of M en dat zijn ook vaak hele goede ruiters.
En die kunnen heel goed met een stang en trens overweg hoor!
Het gaat erom of je ermee om kunt gaan!

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:30

Goed oefenen en les nemen en zorgen dat je Z wordt. En er anders niet aan beginnen.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:31

gabyfedde schreef:
Goed oefenen en les nemen en zorgen dat je Z wordt. En er anders niet aan beginnen.

Moet je die Z-ruiters eens bij ons op stal komen bekijken,die zijn geen S&T waard,de B-ruiters daarintegen wel!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:34

imker schreef:
DunDijk schreef:
Maar dat ligt dan toch iets anders imker.
Jij rijd met S&T omdat je paard anders buiten niet te houden is.
Maar om nou met S&T buiten te gaan rijden omdat je een S&T zo mooi vind is ook weer zoiets....

Je moet eens weten wat ik trouwens naar mijn hoofd gesmeten krijg, o.a.:
- aah, wat zielig, al dat ijzer in zijn bek (jaja, BEK)
- nounou, wat een martelwerktuig blabla
- kun 'de um anders nie an, vrouwke?

Ach, probeer die mensen maar eens uit te leggen dat je paard, als hij een open vlakte ziet, verandert in een niets-ontziend geleideprojectiel.
Ik leg me er maar bij neer, reageer niet, terwijl ik me ondertussen inwendig wel op kan vreten...

Ach Imker, het is toch nooit goed bij die beste stuurlui die aan wal danwel op de grond staan. Ik krijg in het bos wel eens commentaar dat mijn paard zielig is omdat ik niet eens een bit voor haar wil kopen... Ik rij meestal bitloos is het bos. Snielugh he?

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:44

beautylover schreef:
gabyfedde schreef:

Moet je die Z-ruiters eens bij ons op stal komen bekijken,die zijn geen S&T waard,de B-ruiters daarintegen wel!

Dat zegt meer over de Z-ruiters bij jou op stal dan over de Z-ruiters in het algemeen. En waarom rijden die B ruiters dan nog B?

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:49

gabyfedde schreef:
Dat zegt meer over de Z-ruiters bij jou op stal dan over de Z-ruiters in het algemeen. En waarom rijden die B ruiters dan nog B?

Ach welnee,je moet het niet zo letterlijk opvatten maar over het algemeen.
Zie mijn vorige reacties in dit topic,zegt genoeg lijkt me.