Wanneer te klein voor je paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:52

Udo2001 schreef:
Udo2001 schreef:

dat is ook niet weaar.. want ik ben jong en in de groei.. en ik ben 1,67 en rij op paarden van 1,72.. nou ik kan ze net zo goed aan als op een pony van 1,40.. en tsja je meot leren langer rijden.. maar je ziet bij jou idd dat je kortere benen hebt.. maar hij staat er geweldig bij!.. en mensen kijken juist tegen je op denk ik.. bij mij is het ook altijd zo.. die kleine meisjes op die grote paarden.. want mijn zus en ik zijn beide nog niet eens 1,70 en we rijden op paardne van 1,70 en groter!

Ehmm, maar ik haal zelf de 1.70 echt niet. Haha ben maar 1.61 en wordt niet groter meer. Dus hij is niet op de groei gekocht
[/quote]

haha oke.. dan zou ik zeker een klein pardje nemen.. das nadeel met kleiner zijn in de paarden sport.. mjah ik vid het wel stoer zo'n groot beest
[/quote]

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:13

lotjj92 schreef:
superwoman schreef:
Te klein kan zijn wanneer je nog jong en in de groei bent en op een groot paard rijd.
Dat heeft dat effect op je groei en de stand van je bekken geloof ik.
Zolang je de hulpen goed en dus correct kan geven ben je niet te groot of te klein.

Kan toch prima bij jou?!

dat is ook niet weaar.. want ik ben jong en in de groei.. en ik ben 1,67 en rij op paarden van 1,72.. nou ik kan ze net zo goed aan als op een pony van 1,40.. en tsja je meot leren langer rijden.. maar je ziet bij jou idd dat je kortere benen hebt.. maar hij staat er geweldig bij!.. en mensen kijken juist tegen je op denk ik.. bij mij is het ook altijd zo.. die kleine meisjes op die grote paarden.. want mijn zus en ik zijn beide nog niet eens 1,70 en we rijden op paardne van 1,70 en groter!

ehm waar zit jij met je gedachte?
Als je te klein bent en daardoor je hulpen tegen het zadel geeft is niet goed.Dus dan kan je de hulpen niet correct geven...
Dat heeft niks met goed rijden te maken....

Een paard "aankunnen" vind ik een beetje een nare verwoording.
Dat is net als "de baas" zijn. klinkt als bazig zijn...
Maar dat is mijn "ding"
Ik denk dat je de leider moet zijn en je paard moet kunnen begeleiden.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:30

Marliesje schreef:
Je bent niet snel te klein hoor, kijk bijvoorbeeld maar naar Jeanette Haazen.
Afbeelding

Jeanette vind ik op deze foto wel meevallen, maar vroeger reed ze een te groot paard voor haar, dat vond ik geen gezicht!
Maar mooi vind ik het nog steeds niet.
Maar jou vind ik nog wel gaan, het is meer de combi die staat of niet, daat komt meer bij kijken dan alleen lengte.
En de dingen die gezegd worden zoals hakken optrekken is onzin, als iemand erbij moet kunnen ben jij het wel!
En als je niet met je benen onder het zadelblad uit zou kunnen komen zou je een zadel met korte bladen kunnen nemen.
En dat je je paard niet naar een hoger niveau rijdt heeft alleen maar met je eigen kunnen te maken en niet met de lengte van je benen!
En trek je niets aan van wat de mensen zeggen, je weet dat er heel wat jalouzie bij de paardenwereld is!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:50

Wat een onzin dat je paard met 5 L2 zou MOETEN lopen. Je mag het gewoon op je eigen tempo doen, en met 5 jaar is het ook nog een jong ding.

Jullie combi ziet er netjes uit hoor. Je had ook heel mooi op een wat fijner paardje van 1,60-1,65 gepast.

Ik hoop dat mijn 4-jarige niet zo'n groeispurt krijgt want ik vind 1,60-1,65 hoog zat, terwijl ik zelf toch 1,68 ben.

KarinvdM

Re: Wanneer te klein voor je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:37

Je maakt het jezelf niet makkelijk met een groot paard.
Ik ben zelf 1.65 en mijn paard is 1.76m, we starten Z2, maar het wordt steeds moeilijker. Als je een wat kleiner paard hebt, heb je een beter beenligging waardoor je je hulpen beter kunt geven.

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:42

Goh ik ken het probleem ik ben 1.54 "groot", maar ik vind jou er nog best netjes op zitten, je kan er nog goed aan met je been, dat zou ik op dit paard niet kunnen
Een kleiner paard kopen is ook niet altijd ideaal ik sta goed op een paardje van 1.58 maar daar wordt je dan weer op afgestraft op wedstrijd (ja het is gewoon zo) Zelf heb ik nu een paardje gekocht van 1.62 en ik voel me er echt een dwerg op, maar ach als de hulpen goed doorkomen en jij er een goed gevoel bij hebt moet je je niet aantrekken wat de rest zegt En dat van L2 vind ik ook zever, alles rustig aan en als je zelf aangeeft dat hij nog zo gegroeit is vind ik het zelfs logisch dat je een beetje ter plaatse blijft trippelen, volop trainen lijkt me dan echt niet goed...