Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vonnie84 schreef:Ja, ik wilde naar van Triest gaan. En er zijn inderdaad vast meer goede zadelmakers. Maar ben nu 4 jaar, 3 zadels, hoop verbouwwerk aan m'n zadels en 6 zadelmakers verder. Ben het kitsmoe en ik verwacht dat hij me wel verder kan helpen.
Vonnie84 schreef:Allemaal weer bedankt voor de reactie's! Dan ga ik me verder geen zorgen maken en gewoon richting Meppel.
Ik weet dat van Triest ook niet heilig zal zijn en dat er meerdere goede zijn. Maar als ik iets in m'n kop heb, krijg ik dat er ook niet meer uit (rottik af en toe). Ik weet zelf niet meer hoe het zadel nu verbouwd moet worden, wil het goed komen te liggen. Het is namelijk zo dat er nu een hoop spieren terug aan het komen zijn, die voorheen weggevallen waren door de verkeerde ligging.
(ik had eerst boommaat 2, nu boommaat 4! En dat eerst genoemde zadel heb ik bij een goed aangeschreven zadelmaker gehaald). Ik hou het maar gewoon bij van Triest.
Owh en een pauze onderweg doe ik niet. Kost me veel te veel energie om em weer op de wagen te krijgen (hij loopt er niet zomaar op). En vind ik ook te gevaarlijk.
russel schreef:
Dé reden dat ik eerst mijn paard met pessoa 3 maanden, na stiltstand en blessure en verkeerd zadel, heb gelongeerd. Dus geen verkeerd zadel die de spieren kan wegdrukken. Toen hij helemaal bespierd was geworden bij de schoft en op de rug, heb ik pas de zadelmaker laten komen om een zadel te passen.
Zo ken ik een ruitersportwinkel waar je de ene wel en de andere echt niet moet hebben voor een zadel, ookal doen ze wel de verkoop ervan. Mij ook bijna een zadel aan laten smeren wat ik niet goed vond en dan nog geirriteerd zijn toen ik het niet wilde kopen!! Zijn collega is een totaal ander type.
harnessmaker schreef:Dit is wat ik bedoel. Een hele hoop mensen, ja zelfs winkeliers hebben geen benul wat ze verkopen. Er zijn er vele die kijken of ze jou potemonaie (oid?) kunnen doen slinken. Kwalijke zaak. Je mag m.i. in een ruitersportzaak verwachten dat er vakkennis aanwezig is.